Wysłany: Pią 30 Sty, 2009 Subaru Impreza info pack
Wiem wiem, forum hh ale myślę, że przydałoby się nam jedno miejsce w którym byłaby spora informacja n/t tego auta. Począwszy od pierwszych wersji - ich modeli -konkretnych info czym i dlaczego wersja np. gt rs różniła się od wersji gt type ra, poprzez wuerixy, do ostatnich sti '08 itd.. Którą warto się interesować, którą omijać z daleka...
Zdaję sobie sprawę, że nie jesteśmy ekspertami w tej dziedzinie dlatego myślę, że powinniśmy się trochę w temacie rozjaśnić , bo pewnie czy prędzej czy później część z nas będzie myślała nad zakupem 4x4 i może okazać się, że temat do tego czasu mocniej się rozwinie i będzie pomocny. Proszę tylko nie pisać, że jeśli chcę poczytać to lepiej zarejestrować się na forum subaru, bo to niczego nie wniesie. Myślę, że nawet wklejone teksty rzetelnych testów, opini mogłby mieć miejsce. Co o tym sądzicie ?
auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Pią 30 Sty, 2009
ja bym chciał niebieskie GT MY99 w sedanie a;e tu miały byc info o tym co wiemy a nie o tym co chcemy tak wiec chetnie poczytam, cos tma wiem ale to i tak zapewne mniej niz wszyscy
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pią 30 Sty, 2009
A tak naprawde to srednio pamietam, mimo ze MY95 (211KM) sporo sie roznic od MY99 (218KM), nie tylko hamulcami.
MY95 ma (jak pisza) lepsza i wieksza sprezarke.
Cos tam w glowicach rowniez sie rozni, ale naprawde juz nie pamietam.
Postaram sie odszukac tych info.
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pią 30 Sty, 2009
Subaru Impreza History
The Birth of a Legend The first STi was launched in January of 1194 and was a response to Mitsubishi's Lancer GSR Evolution. The Lancer GSR was quicker than the standard Impreza so WRX's were taken to Subaru Technica International to be fitted with a tuned and blueprinted engine. This STi came with forged pistons, lightweight valve adjuster system, polished intake ports, a revised TD05H turbo and a remapped ECU. The spec was the same for both the Saloon and Estates with the engine producing 250hp @ 6500rpm and 288lbs/ft of torque @ 3500rpm.
Extras to come with the STi included Intercooler watersprayer, uprated intercooler ducting, a larger bore Fujitsubo exhaust system, loads of pink STI badges, an STi chassis plate on the offside front suspension tower, front strut brace, uprated brake pads, stiffer STi springs and dampers and the now familiar high level rear boot spoiler.
Inside was red stitched Nardi steering wheel, STi gearknob, STi dials and STi semi bucket seats. The STi was also available with a large range of options including a limited slip diff for the rear axle. The Impreza STi was available in Red, Silver and Black with the Version 1 STi using the same gearbox as the WRX.
The Type RA (Race Altered) STi was launched in November of '94, it was similar to the STi but was lighter, more powerful, having 275hp@6500rpm and 235lbs/ft@4000rpm. The Type RA also had a diver controlled centre differential (DCCD) with a rear limited slip differential which allowed between 50 and 65 percent of power to the rear wheels via a 5 step adjustment. The Type RA also came with closer gear ratios which made acceleration quicker, WRX style front foglamp covers, 16inch gold alloy wheels, silver and black strut brace, rally style roof vent, a faster steering rack and Type RA badging on the boot lid.
In August 1995 the C Spec STi Version 2 series was released. This Impreza was similar to the original STi but power was hiked to 275hp@6500rpm and 235lbs/ft@4000rpm. These cars came with the red induction manifold but the RA did without. This time the estate STi came with less power, 260hp and 227lbs/ft. Also released was the 555 WRX STi saloons and Estates which came which a deluge of stickers, a roof vent. The V Limited edition was released at approximately the same time, this was based on the Type RA but cam without stickers. A white only Type RA was released after, this had a polished exhaust system and minor internal changes.
Subaru brought out a heavily updated STi (D Series) Version 3 at the end of 1996 which reached the Japanese market ceiling of 280hp@6500rpm. The intercooler on this car was mounted flat as opposed to the slightly tilted position on earlier versions. The Type RA now gained the red inlet manifold and a carbon fibre strut brace. The open decked engine boasted lighter forged pistons, molybdenum coated valves, a metal head gasket, a better radiator an improved single bore exhaust system, stronger clutch and an STi quick shifter.
A new face appeared in January 1997 in the form of a 2 door STi Type R. It had a stiffer 2 door body shell, a front lip spoiler, side skirts, a deeper rear valance plus Type R badging and tinted rear windows. It also had an even closer Group N gear ratios, manual control of the intercooler water sprayer, air conditioning, folding mirrors and blue faced gauges. This model was available in Feather White, Sonic Blue Mica or Chase Yellow. Today the STi Type R is one of the most sought after Imprezas today.
The E Series STi version 4 was released in September 1997 with the main changes being in the interior. This consisted of a new dashboard, revised instrument clusters and a central speedometer. Power remained at the maximum allowed, 280hp but torque was raised to 260lbs/ft@4000rpm.
The E series also had one of not the most desirable Imprezas ever. In September March 1998 the 22B (WRX STi Type R 22B) was released with a run of only 424 vehicles of which 70 were brought to the UK with only 16 of these being officially imported and badged as 22B Type UK. Although the 22B was based on the Type R bodyshell it was redesigned by Mclaren F1 designer Peter Stevens. Stevens brought in WRC bonnet vents, an adjustable boot spoiler, bigger wheel arches, a wider track (20mm front, 40mm rear) unique interior and alloy wheels, better brakes, suspension, clutch, steering rack and turbocharger. But most importantly the engine was bored out to 2.2 litres and produced 280hp and almost all of its 265lbs/ft at a much lower 2800rpm.
September 1998 saw the release of the new F Series Version 5 which had a revised front spoiler, massive rear spoiler, STi fog lamp covers and engine revisions but power and torque remained the same.
The final version of the Classic Shape Impreza came in September 1999 with the G series STi engine version 4. This had only minor changes from the previous car.
The classic Impreza finished off with the S201 in April 2000. This Impreza was a limited run of 300 examples and was based on the STi RA Version 6 cars. It had a wild looking body kit and a 300hp engine.
Technical All STi saloons, estates and coupes were based on the similar body shell to the WRX except for the 22B which had a bespoke shell.
Each Impreza has an EJ20 engine as its heart. This 1994cc 4 cylinder engine had 16valves, a quad cam with horizontally opposed cylinders. Each turbo was fitted with a top mounted air to air intercooler and can be found with various Mitsubishi TD series or IHI VF series turbos attached. From the Version 3 onwards mechanical as opposed to hydraulic lifters were used and molybdenum coated pistons. This engine has a 92mm bore and 75mm stroke and had 8.00:1, 8:5,1 or 9.0:1
auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Pią 30 Sty, 2009
Niby pojscie na łatwizne, ale po co sie meczyc skoro tu juz wszytsko jest, jak komus sie chce niech powydziela najwazniejsze info...:)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza
edit: dobra miałem chwilke przeczytałem całe, jest tam w sumie duzo info o których nie wiedziałem, pierwsza generacja jest bardzo dobrze opisana, te nowsze troszke gorzej bo nie ma info o tym np. ze Amerykanskie wersje maja wiekszy promien skretu, i ze w wersji STI były mniejsze chłodniczki (dyfrów, bodajze albo czegos innego) a takze ze STI z USA ma mniej spawów na karoseri przez co buda jest mniej sztywna.... (zepsuł mi sie komp w domu, a w pracy nie moge skopiowac wszytskie usuwajac niepotrzebne hiperłacza )
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 31 Sty, 2009
saxorulez napisał/a:
cfaniaku - machnij to na Polski
*Subaru* *Impreza* Historia Rodzenie *Legend* pierwszy *STi* był wypuszczany (zaczęty) w Styczniu od 1194 i był odpowiedź (echo) *Mitsubishi's* *Lancer* *GSR* Rozwój. *Lancer* *GSR* był szybszy niż standard (standardowy) *Impreza* tak (więc) *WRX's* były wzięte *Subaru* *Technica* Międzynarodowy być dostosowywany z nastrojonym i zaprojektował silnik (maszynowy). Ten *STi* przybywał z sfałszowanym *pistons*, *lightweight* zasuwa *adjuster* system, wypolerowany *intake* porty, zrewidowany *TD05H* *turbo* i renanoszone na mapę ECU. *spec* był ten sam dla obydwa *Saloon* i Nieruchomoś& (stan) z silnik (maszynowy) produkujący (produkowanie) 250 @ *6500rpm* i *288lbs*/stopa *torque* @ *3500rpm*. Dodatkowy przybywać z *STi* włączył (włączony; przyłączył; przyłączony) Międzylodówka *watersprayer*, *uprated* międzylodówka *ducting*, większy niósł (nudzić) *Fujitsubo* wyczerpywać (wydmuchowy) system, ładunki różowego *STI* odznaki, *STi* *chassis* okrywać metalem (talerz; płyta) na poza grą front (przedni; na czele) wstrzymanie baszta, front (przedni; na czele) *strut* klamra (ściskać), *uprated* hamulec (hamować) idzie pieszo (podkłada; droga; podkładka), bardziej sztywny *STi* skoczy (wiosna) i amortyzatory (zwilżacz) i teraz znany (znajomy) wysoki poziom tył (tyłowy) but *spoiler*. Wewnątrz (wewnątrz; wewnętrzny) był czerwony *stitched* *Nardi* kierujący (kierowanie) koło, *STi* *gearknob*, *STi* tarcze i *STi* pół *bucket* siedzenia. *STi* był także dostępny z wielkim szeregiem (zakres) wyborów włączający ograniczany ślizg (przesunięcie) *diff* dla tył (tyłowy) *axle*. *Impreza* *STi* był dostępny w Czerwony, Srebro (srebrny) i Czarny z Wersją 1 *STi* używający ten sam *gearbox* jak (ponieważ) *WRX*.
Typ (typowy) *RA* (Wyścigi Zmienił (zmieniony) ) *STi* był wypuszczany (zaczęty) w Listopadzie '94, to był podobne do *STi* ale był zapalniczka, bardziej (więcej) potężny, mający *275hp@6500rpm* i *235lbs*/*ft@4000rpm*. Typ (typowy) *RA* także miał *diver* kierował (kierowany; kontrolowany) centrum różniczka (*DCCD*) z tyłem ograniczył (ograniczony) ślizg (przesunięcie) różniczka który pozwalał między 50 i 65 procentem od możności (siła) do tyłowych kół przez 5 uregulowanie (likwidacja) kroku. Typ (typowy) *RA* także przybywał z bliższymi współczynnikami mechanizmu który wyrabiał przyśpieszanie szybszy, *WRX* styl front (przedni; na czele) *foglamp* nakrywa (ogarnia; okrycie), 16 cala złoto *alloy* koła, srebro (srebrny) i czarny *strut* klamra (ściskać), odnawiać (ocykać się; odnowienie; zjazd) styl kanał dachu, szybsze kierowanie drabiny (zniszczenie) i Typ (typowy) *RA* *badging* na pokrywce butu. W Sierpniu 1995 *C* *Spec* *STi* Wersja 2 serie była wypuszczana. Ten *Impreza* był podobny do pierwotny (oryginał) *STi* ale możność (siła) była chodziła na wycieczki *275hp@6500rpm* i *235lbs*/*ft@4000rpm*. Te samochody (wagon) przybywały z czerwoną indukcją *manifold* ale *RA* zrobił bez. Ten czas nieruchomość (stan) *STi* przybywał z mniejsza ilość (mniej) możność (siła), 260 i *227lbs*/stopa. Także wypuszczany był 555 *WRX* *STi* *saloons* i Nieruchomoś& (stan) który przybywał który *deluge* nalepek, kanał dachu. *V* Ograniczany wydanie był wypuszczany przy mniej więcej ten sam czas, to był osadzany na Typ (typowy) *RA* ale *cam* bez nalepek. biały tylko Typ (typowy) *RA* był wypuszczany po (po tym, jak), ten (to) miał wypolerowany wydmuchowy system i mniejsze wewnętrzne zmiany. *Subaru* wyjawiał ciężko udoskonalany *STi* (*D* Serie ) Wersja 3 przy końcu od 1996 który sięgał (dotarł do) Japoński rynkowy sufit (pułap) *280hp@6500rpm*. międzylodówka na tym samochodzie (wagon) był umieszczany płaski jak (ponieważ) przeciwstawiał z lekka pochylanej pozycji (stanowisko) na wcześniejszych wersjach. Typ (typowy) *RA* teraz zdobywał czerwony *inlet* *manifold* i węglowe włókno *strut* klamra (ściskać). otwarty *decked* silnik szczycił się (chwalił się; zachwalany) zapalniczka kuł (sfałszował; sfałszowany) *pistons*, *molybdenum* okryty (okrył) zasuwy, metaliczna główna podkładka, lepszy *radiator* ulepszany pojedynczy (przerzedzać) wydmuchowy system, silniejszy ściskają i *STi* szybki *shifter*.
nowa twarz zjawiała się (wydał się) w Styczniu 1997 w kształcie (formularz) 2 drzwi *STi* Typ (pisać na maszynie; typowy) *R*. To miało bardziej sztywny 2 łuska (muszla) ciała (organ) drzwi, front (przedni; na czele) *lip* *spoiler*, boczne spódnice, głębszy tył *valance* plus Typ (typowy) *R* *badging* i *tinted* tyłowe okna. To także miało nawet bliższy (bliżej) Grupa (grupować; grupowy) *N* współczynniki mechanizmu, kierownictwo (ręczny) kierowanie (kontrolować; kontrolowany; kontrola) międzylodówki woda (wodny) *sprayer*, powietrze (powietrzny; wietrzyć) warunkujący, składane lustra (odzwierciedlenie) i granatowy zwracany do kryteria. Ten model był dostępny w *Feather* Biały, Dźwiękowy Granatowy *Mica* albo Ścigają Żółty. Dziś *STi* Typ (pisać na maszynie; typowy) *R* jest jed z najwięcej (najbardziej) odszukiwany po (po tym, jak) *Imprezas* dziś. *E* Serie *STi* wersja 4 był wypuszczany w Wrześniu 1997 z główny punkt (główny) zmiana (zmienia) będący (istnienie) w wnętrzu. Ten składał się (polegał; złożony) nowego *dashboard*, zrewidował (zrewidowany) przyrząd skupia i centralny szybkościomierz. Możność (siła) pozostał (zachowany) przy maksimum pozwalał, 280 ale *torque* był podnoszony *260lbs*/*ft@4000rpm*. *E* serie także miał jed z nie najwięcej (najbardziej) pożądany *Imprezas* kiedyś. W Wrześniu Posuwają się (maszerować) 1998 *22B* (*WRX* *STi* Typ (typowy) *R* *22B*) był wypuszczany z działaniem tylko 424 środków lokomocji którego 70 były ZJEDNOCZONEGO KRÓLESTWA z tylko 16 te (te) będący (istnienie) oficjalnie importowany i *badged* jak (ponieważ) *22B* Typowe ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO. Chociaż *22B* był osadzany na Typ (typowy) *R* *bodyshell* to było zaprojektowane ponownie przez *Mclaren* *F1* *designer* *Peter* *Stevens*. *Stevens* wprowadził (wprowadzony) *WRC* *bonnet* kanały, *adjustable* but (obuwać) *spoiler*, większe koło łuk (wygina w łuk), szerszy trop (droga) (20 mm front (przedni; na czele), 40 mm tył (tyłowy) ) wyjątkowe wnętrze i *alloy* koła, lepszy (lepiej) hamulec (hamuje), wstrzymanie, ściskają, kierujący (kierowanie) drabina (zniszczenie; męczyć; wyjaławiać) i *turbocharger*. Ale najwięcej (najbardziej) z powagą silnik był *bored* poza do 2.2 *litres* i wyprodukował 280 i prawie wszystek swój *265lbs*/stopa przy *2800rpm*. Wrzesień (wrześniowy) 1998 zobaczył zwolnienie nowego *F* Wersja Serii 5 który miał zrewidowany front (przedni; na czele) *spoiler*, masywny tył (tyłowy) *spoiler*, *STi* lampa mgły nakrywa (ogarnia; okrycie) i silnik (maszynowy) rewizje ale możność (siła; dostarczać energii elektrycznej) i *torque* zachowywany ten sam. końcowa wersja Klasyczny (klasyk) Kształt *Impreza* przybywał w Wrześniu 1999 z *G* serie *STi* maszynowa wersja 4. Ten miał tylko mniejsze zmiany od poprzedzającego samochodu (wagon). klasyczny (klasyk) *Impreza* skończył od z *S201* w Kwietniu 2000. Ten *Impreza* był ograniczany biec (przesuwać się; przesunął się; działanie; przesunięty) od 300 przykładów i był osadzany na *STi* *RA* Wersja 6 samochody (wagon). To miało dzikie spojrzenie ciała (organ) kompletu i 300 silnik (maszynowy). Techniczny Cały *STi* *saloons*, nieruchomoś& (stan) i kobyły osadzane na podobnej łusce (muszla) ciała (organ) do *WRX* oprócz *22B* który miał *bespoke* łuska (łuszczyć; muszla; ostrzeliwać). Każdy *Impreza* ma *EJ20* silnik (maszynowy) jak (ponieważ) swój serce (serdeczny). Ten *1994cc* 4 cylinder (cylindrowy) silnik miał 16 zasuwy, *quad* *cam* z pozimo przeciwstawianymi cylindrami. Każdy *turbo* był dostosowywany z szczytem podniósł się (umieścił; umieszczony) powietrze do powietrznej międzylodówki i może być znajdowany z rozmaitym *Mitsubishi* *TD* serie albo *IHI* *VF* serie turbin przywiązał (przyłączony). Od Wersji 3 do przodu *mechanical* jak (ponieważ) przeciwstawił (przeciwstawiony; porównał) do hydraulicznego *lifters* były używane i *molybdenum* okrywany *pistons*. Ten silnik ma 92 mm i 75 mm uderzenie i miał 8.00:1, 8:5,1 albo 9.0:1
No dobra - cwaniak - dawaj pomuk
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach