Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: FreeMan
Wto 10 Mar, 2009
Czy po Chipie w TURBO spalanie wzrasta czy maleje ?
Autor Wiadomość

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

PiTT napisał/a:
uż wiem, że niebawem będę musiał porozglądać się za programem :D

Wiesz może czy robiąc program na 230-240 spalanie wzrasta czy jest takie samo jak to w przypadku dłubania tdi. Kolega ma gti,a le dość dużo jeździ i się zastanawia...
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

Marek23 napisał/a:
Wiesz może czy robiąc program na 230-240 spalanie wzrasta czy jest takie samo jak to w przypadku dłubania tdi. Kolega ma gti,a le dość dużo jeździ i się zastanawia...


jako laik wyjaśniam, że nie wynaleziono jeszcze silników konsumujących tylko powietrze. im więcej powietrza tym więcej paliwa. jeśli ktoś twierdzi żeby uzyskać 250km z 200 potrzeba tyle samo paliwa to albo kosztem wyższego afr - co na dłuższą metę nie ma sensu albo zmyśla. a historię że po czipsie auto pali tyle samo są nędzne. Owszem przy niewielkich modach może palić tyle samo tylko wtedy jeśli nie koszysta się mocy. Wtedy można się jarać że mam na wykresie milion pińcet koni a auto nadal pali 6 litrów... Przy max obciążeniu nie ma bata - musi palić więcej odpowiednio do przyrostu.
_________________
0-1
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

Bardzo dziękuje Stf, jak na laika to nieźle.
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

ale jest też inna kwestia
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo
natomiast zakładając że ciśniemy cały czas oporowo to oczywiste jest że spali tyle samo
będę miał info od Mastersa co polecają bo ostatnio czytałem dobre opinie o nich
no i oczywiście CompSport z BB, ale to w pizdu drogi...
 
 
 

lenny 
spieprzaj dziadu


auto: ceteer
silnik:: dwulitrowy
moc: dwiesciedziesieckm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: kcn/wilanow

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

PiTT napisał/a:
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo


pitt -ale nie robisz modów żeby jeźdić tak samo ziom...:) więc ten argument jest słaby:)
_________________
"...i w tym momencie nawigacja mówi mi : "ZRÓB ALTONENA", no to bach rekaw..." cytat dr. prof. CHRZANKA - santo subito!!!!
 
 

Maciusiowy 
Powiedź cos śmeisznego...


auto: GolfMk4
silnik:: V6
moc: 500+km
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 18 Maj 2007
Skąd: Bielsko-white

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

PiTT napisał/a:
CompSport z BB, ale to w kotka drogi...


prrrosze Cie...minuta osiem i jesteś ;D

jest też ecusoft w BB (programowali kompy w pucharowych TDI-kach). Mam tam kumpla, więc jeśli wizyta w BB wchodzi w grę, to daj znać, popytam co, jak, ile :>

www.ecusoft.pl - stronka słaba, mają nówkę hamownię

z kolei CompSport z tego co wiem hamowni nie ma...
_________________
'gdybym był młody i bez kasy, kupiłbym BRZ'
Ostatnio zmieniony przez Maciusiowy Pon 09 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

a to ja sie wypowiem o chipie

u mnie spalanie srednio spadlo o 2 litry po chipie! nie ukrywam jednak ze nie jezdze agresywnie zazwyczaj, a tera znie musze krecic go wyzej niz 3tys obr na codzien.
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

Każda ingerencja w elektronikę powoduje zwiększenie dawki paliwa. Aby auto było mocniejsze musi więcej spalać, tak jak napisał Stf na samym powietrzu auto nie pojedzie.
To co PiTT napisał też ma sens. Mocniejsze auto przy podobnym obciążeniu powinno spalać mniej (teoretycznie), ale jeśli przepustnica będzie otwarta na maksa to różnica w spalaniu powinna być odczuwalna.
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

CompSport = 240ps / 340nm
Masters = ok. 230ps
ceny podobne, masters nieco tańszy
ale jeszcze nie czas na program, pewnie dopiero za jakiś czas
chwilowo planowana wkładka ITG od Łukasza :lol2:
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

tuning :lol2:
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

PiTT napisał/a:
mając te 30-40 kuca więcej, nie ciśniesz tak samo jak przy mniejszej mocy bo masz większy zapas, więc teoretycznie może palić min. mniej albo tyle samo


pcs napisał/a:
u mnie spalanie srednio spadlo o 2 litry po chipie!


ja się z wami nie zgodzę. no chyba że przed chipem było coś zjechane w silniku i program to poprawił - częściowo wyeliminował. na niższe spalanie po chipie mojej zgody nie ma bo to jest uważam fizycznie niemożliwe (chyba że program obejmował bardziej ubogą mieszankę - no ale to wykluczmy). czasami mamy takie wrażenie że dysponując większym momentem pojawiającym się niżej auto znacznie szybciej przyśpiesza przez co nie jeździmy po prostu tak jak to robiliśmy przed chipem. ale nie ma zgody na to że przyśpieszając podobnie autem przed i po auto po czipie będzie paliło mniej. no kufa chyba że mi to jakoś inaczej Dziku na wzorach wytłumaczy, bo to by oznaczało że wchodzimy w sferę perpetum mobile ;P zakładam lochę na 500km i jeżdżę momentem na połowie otwartej przepustnicy...

martin.h napisał/a:
Mocniejsze auto przy podobnym obciążeniu powinno spalać mniej (teoretycznie)


dlaczego ? mocniejsze i mniej pali ? ej no kurde skąd się bierze moc ?
_________________
0-1
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

Stf napisał/a:
skąd się bierze moc ?


z danonkow..
reklam nie ogladasz? :)
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

Jakarti napisał/a:
z danonkow..
reklam nie ogladasz?


noo, czyli jest dodatkowe paliwo !
_________________
0-1
 
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

postawic clio 1.2 16v i sporta, 1.2 16v jedzie opor a sport obok na cwierc gwizdka i moim zdaniem sport mniej spali.
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

pcs napisał/a:
postawic clio 1.2 16v i sporta, 1.2 16v jedzie opor a sport obok na cwierc gwizdka i moim zdaniem sport mniej spali.


Dokładnie o to mi chodziło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14