Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy po Chipie w TURBO spalanie wzrasta czy maleje ?
Autor Wiadomość

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

I masz wiecej mocy lejac wiecej paliwa, silnik spala wiecej paliwa na jednostke czasu, ale samochod przyspiesza tez szybciej wiec krocej bedziesz mial to spalanie podniesione.

Silnik turbodoladowany ma wieksza sprawnosc od NA i mniej pali.
_________________
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

ehh eM. mówimy o porównaniu 2,0T przed i po kuracji. mowa jest o tym, że nie upalając auto pali po kuracji mniej. pytam jak to jest fizycznie możliwe, żebyby w średnim zakresie auto przyśpieszało szybciej - bez WOT i potrzebowało na to mniej paliwa niż seria, która jest sprawna oczywiście. zapłon się nie liczy. różnica polega na zwiększeniu ciśnienia doładowania.

to że auto przyśpiesza szybciej w krótszej jednostce czasu jest oczywiste, ale przy tym ma więcej strat i nigdy nie wyjdzie na to, że z tego argumentu wyniknie niższe spalanie, przy zakładanych stałych czynnikach zew.
_________________
0-1
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

Teoretycznie powinien tak samo spalac, jednak w praktyce na mocniejszych ustawieniach np mniej redukujesz, mniej przeciągasz biegi, poswiecasz mniej czasu zeby przyspieszac co owocuje mnniejszym spalaniem.
Teoretycznie tak samo - przynajmniej na logikę bo do przyspieszenia potrzebujesz tego samego nakladu pracy. Czyli 20sekund 400koni, 40 sekund 200 etc etc.
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

Jedno jest pewne. Ziom zrobił 1.9 tdi 130 u Mastersa na 166 koni(seria wypluła 144) i przy tym samym stylu(czasem lekki but) jazdy auto paliło tyle samo, a nawet ciut mniej.
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

no właśnie eM moim zdaniem teoretycznie to nie jest możliwe bo są większe straty przy szybszym przyśpieszaniu -większe opory, tarcia itp.. natomiast praktycznie z tego co napisałeś jest możliwe - ale wówczas gdy zmieniasz czynniki zewnętrzne - czyli zmienną jest sposób jazdy.

dzik napisał/a:
Stf, tak dlugo jak bedziesz myslal ze wiecej mocy to tylko zawsze wiecej paliwa to nie zrozumiesz


dziku mi nie chodzi o generalizowanie tylko o ten konkretny przypadek. 2,0T przed i po. jak to jest w tym przypadku? będę się upierał przy swoim do czasu do kiedy nie poznam fizycznego wyjaśnienia dlaczego...
_________________
0-1
Ostatnio zmieniony przez Stf Wto 10 Mar, 2009, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

Tarcie jest proporcjonalne i suma tarcia z danego okresu przyspieszania jest taka sama, chyba ze spalisz gume i zwiekszysz wspolczynnik tarcia ale to margines.
Sam doszedłeś do sedna - ze wieksza moc zmienia twoj styl jazdy, z nerwowego na plynny.
A plynna jazda zmniejsza zuzycie - to kazdy wie.
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

eM napisał/a:
A plynna jazda zmniejsza zuzycie - to kazdy wie.


to po co Ci program ? :lol2:

moim zdaniem, suma strat przy intensywniejszym przyśpieszaniu będzie większa.
_________________
0-1
Ostatnio zmieniony przez Stf Wto 10 Mar, 2009, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

Zabłądziłeś :)

Płynna != spokojna (!= znaczy nierówne)
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

Stf napisał/a:

to po co Ci program ? :lol2: suma strat przy intensywniejszym przyśpieszaniu będzie większa.


Przy wiekszym otwarciu przepustnicy straty w silniku benzynowym maleja.
_________________
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

dziku o jakich stratach dokładnie mówisz ? chłodzenia ? wylotu ?

ja miałem na myśli straty ogólnie jako jednostki poruszającej się. czyli opory tarcia łożysk, opory powietrza itd. przyśpieszając krócej ale intensywniej zużywa się więcej energii na pokonanie większych oporów i nie jest to wprost proporcjonalne do jednostki czasu.
_________________
0-1
Ostatnio zmieniony przez Stf Wto 10 Mar, 2009, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 

FreeMan 
gryżli
FreeTataMan

auto: espace i rs
silnik:: 175 i 265
moc: 175 i 265km
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lip 2006
Skąd: P-no

Wysłany: Wto 10 Mar, 2009   

ja wlasnie tez sie zastanawiam nad programem do wagona i nie wiem u kogo zrobic... bad-i Ty juz masz program?
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 11 Mar, 2009   

To moze i ja zrobie?? Wczoraj jadac ekonomicznie (non-stop 140-160) mimo to spalil srednio ~15l :rotfl: Mimo to dojechalem w 13h ;)
PS, ile jara Twoj wrx w trasie???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13