Wydech w Clio mi sie rozsypuje,jako ze nie bardzo stac mnie na zakup czegos markowego to chciałbym cos sam wykminic,i w związku z tym kilka pytan mam.Chce zrobic przelot na jednym ,koncowym tłumiku-
-jak srednica rury? 50 wystarczy??
-czy usuniecie kata nie bedzie mialo jakiegos(negatywnego) wpływu na prace silnika?lambda jest przed katem
-czy głosnosc jakos super radykalnie nie wzrosnie?? tzn. czy nie przekroczy 96 DB?(limit na torze poznan)
-jakis przyrostow mocy to sie nie spodziewam.ale czy moze cokolwiek to da.....??
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
hmmm, 50 to będzie stanowczo za wąsko u mnie w serii jest 2,25" czyli 60mm. U Ciebie może być 55 lub 57,5mm, kata wywal, 2giej sondy nie masz więc nie będzie problemu. z De-catem to tak dziwnie. Mnie zamontowali w MG Motorsport takie wąskie gardło twierdząc że nie można za bardzo rozluźnić wydechu w tym miejscu. Chłopaki z Yozzasport twierdzą ze można dać nawet i 2,5" więc sam nie wiem.
Tu jest chyba najwięcej info o wydechu do 172 klikaj
_________________
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
Geko ,kolejny raz wielkie dzieki!!!
Masz wydech na jednym tłumiku?jak z głosnoscia??
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
Ja mam na 3 jeden środkowy i dwa końcowe, tak to mniej więcej wygląda.
Mojego decata możesz obejrzeć w moim pimpie.
I jak dla mnie to przy 6000 to juz jest huk, ale ja lubię ciszę Duzo hałasu robi stożek.
W tej normie się zmieścisz spokojnie na 1 końcowym tłumiku, 96dB to juz bardzo głośno.
Ja będę miał niedługo coś takiego. W sumie już mam, tylko muszę to z "Lądka Zdroju"
przytargać.
Z tym że jeszcze nie wiem czy zostawię środkowy seryjny, czy go wywalę całkiem i puszczę rurę zamiast niego, no i czy go dam na 2,25" tak jak Janspeed czy 2,5" tak jak większość producentów sportowych wyfuków
wywalic kata, 2.5'' cala i 2 duze tlumiki. Jakbys mial kata to ewentualnie mozna sie nad 1 tlumikiem zastanawiac.
na 1 tlumiku, jeszcze jak masz dodatkowo stozek to do toru nawet nie dojedziesz bo Cie zgarnie policja. Clio tak ma ze jest glosne. Dzik jak mial 2.5'' na mniejszych tlumikach to go slychac bylo na kilometr.
poszukaj o wydechu w watku o clio moim bylym, obecnie Rudello.
auto: Megane GT
silnik:: dci
moc: 110km Pomógł: 13 razy Dołączył: 31 Mar 2009 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Wto 05 Maj, 2009
Geko zrezygnowales z Yozzasport ? jak gadalimy niedawno mowiles ze Cie to bardzo kreci i o nim myslisz... nie ukrywam czekalem kiedy kupisz i zamontujesz by zobaczyc efekty i samemu sie za to wziac
primo to ma 2 tlumiki, tylko pierwszy maly, secundo spelnia limit 98db czyli poznan odpada i to nie jest napisane czy z katalizatorem czy bez bo wydech jest cat back i pewnie nie uwzglednia dodatkowej glosnosci ze stozka.
Pisza, ze 4-8bhp a moj robiony w eltecu dal chyba ok 10 km i ok 10-15 NM w calym zakresie ...
Cena owszem dobra, 1600zl + transport, czyli jednak naszym producentom sie w dupie poprzewracalo...
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 06 Maj, 2009
Moje niedopatrzenie co do tego małego tłumika. Wersja wydechu 182 jest tylko na jednym tłumiku, tym się zasugerowałem ze w 172 jest tak samo.
pcs napisał/a:
Pisza, ze 4-8bhp a moj robiony w eltecu dal chyba ok 10 km i ok 10-15 NM w calym zakresie ...
8-10 daje wersja race bez kata.
na blogu Yozzy piszą też że brak kata podnosi głośność o 1dB.
Stożek nie podnosi jako takiego hałasu, bo pomiary się wykonuje za samochodem w pewnej odległości od końcówki rury wydechowej i przy 3500 wtedy stożka raczej nie słychać, bo przepustnica nie jest mocno uchylona.
pcs napisał/a:
Cena owszem dobra, 1600zl + transport, czyli jednak naszym producentom sie w dupie poprzewracalo...
I to już dawno. Ostatnio jak pytałem to za wydech do mojego usłyszałem 2000 na przelotach, a na komorówkach żeby było ciszej (bo to mnie interesowało) to 2500. Póki na terminy się bedzie czekać po 2 miesiące to ceny sobie mogą dyktować.
auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 07 Maj, 2009
Ja po zmianie kolektora robiłem całą srodkowa sekcje 60mm z nierdzewki za 700PLN
Z racji wielkosci kolektora nie musiałem martwic sie juz kawałkiem zamiast katalizatora, no i zrobili ładnie montowanie tak jak w fabrycznym układzie.
Wiec zaplanowalem juz przymiarke tłumika po starym sporcie wasq'a (tam jest 60mm i solidnie wygladjaca puszka) Ciekawe ze przy tym ukladzie najpiekniejszy dziwiek jest na jalowym hehe pozniej jest zdecydowanie za cicho no ale tyl jest komorowy wiec moge to zrozumiec
auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 07 Maj, 2009
Wczesniej mialem standartowy kolektor i przysiegam ze jak mierzylem miał srednice 50mm. Wtedy decat mialem dorobiony na 60mm i pozniej spowrotem zwykly standartowy układ.
Teraz jak zakladalem kolektor od 182 srednica wewnetrzna przy wylocie miała 60mm i takiej srednicy docelowo ma byc caly układ (do załatwienia została juz tylko koncowa czesc ta ktora przychodzi z tlumikiem)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach