Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Klatka bezpieczenstwa zgodna z zalacznikiem ¨J¨do 106
Autor Wiadomość

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Pon 20 Lip, 2009   

bizon napisał/a:
106 napisał/a:
no to w takim razie zostaje juz tylko nie bo nie :D

etam, po prostu knujemy jak zrobic dobra klatke, ktora nie bedzie hardkorowa, bo poki co aut uzywamy tez na codzien, ale zeby tez nie byla bzdura, ktora zagraza bezpieczenstwu. no i jeszcze zeby nie wydac na nia dwa razy wiecej niz potrzeba.



jak na co dzień to górne pałąki mogą przeszkadzać, bo trzeba będzie w kasku jeździć. znaczy nie tyle trzeba (bo nikt nie karze) ale powinno się żeby sobie ta klatka kuku nie zrobić.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Lip, 2009   

Trafna uwaga Januszu.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Qukie 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: niebieskie :]
silnik:: na przedzie
moc: z tobą niech będzie.km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: z wioski

Wysłany: Pon 20 Lip, 2009   

Dokładnie tak jak napisał bizon, chodzi o dobrą pół-klatkę, która trochę wzmocni i usztywni auto i doda trochę bezpieczeństwa. W aucie na co dzień nie ma sensu montowanie pełnej klatki. Zawsze jednak można zrobić mocowania na przyszłość na brakujące poprzeczki, żeby to wyglądało o tak:

 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Lip, 2009   

Qukie: w takim razie proponuje zrobić "półklatkę" i tyle.
Jak będziesz chciał iść w większy hardcor to może ją rozbudujesz.

Ważne żeby ta połówka co będziesz miał była zgodna z "zał J" i tyle.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

bizon 
Witamina A..


auto: rdzivic
silnik:: półtora litra
moc: teraz juz brak km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Skąd: uć

Wysłany: Pon 20 Lip, 2009   

czyli na ta polklatke by sie skladalo teoretycznie....?
1. palak glowny
2. krzyz w palaku glownym (to chyba mocniejsze niz krzyz na wspornikach idacych do tylu?)
3. 2 wsporniki w tyl wspawane w kielichy?
4. wsporniki idace od palaka glownego w przod pod katem w dol
5. rury idace od palaka glownego po podlodze w przod i laczace sie w wspornikami z pkt. 4?

sorry za nazewnictwo, ale moje szare komorki juz slabo pracuja.

jakos tak by to mialo wygladac? cos dorzucic? moze np skosny miedzy tylnimi wspornikami?
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 20 Lip, 2009   

Punkty 4 oraz 5 są bez sensu i nie mają racji bytu bez pałąków przednich.
Poza tym wszystko OK.

Co do punktu 2 to zdania są podzielone - jedni uważają że lepiej mieć krzyż w pałąku głównym inni że z tyłu.
Tak czy inaczej FIA wprowadziła obowiązkowy krzyż w pałąku głównym dla wszystkich nowohomologowanych samochodów przygotowywanych do zawodów.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

bizon 
Witamina A..


auto: rdzivic
silnik:: półtora litra
moc: teraz juz brak km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Skąd: uć

Wysłany: Pon 20 Lip, 2009   

rozumiem, rzeczowa i profi odpowiedz, dzieki :)
jak przejde do konkretow to bede dopytywal :)
 
 
 

Qukie 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: niebieskie :]
silnik:: na przedzie
moc: z tobą niech będzie.km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: z wioski

Wysłany: Wto 21 Lip, 2009   

Dzięki za podpowiedzi, teraz będzie trzeba wprowadzić to w życie :)
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

Wracając do tematu.

Tylne podpory w 106 można puścić centranie nad mocowanie belki czy trzeba mozliwie blisko nadwozia ???
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

Jeżeli je puścisz centralnie nad mocowaniem belki to musisz zrobić stopki klatki z rurą w środku - aby było możliwe dostanie się do śrub od belki kluczem nasadowym.
Wygląda to tak:

[img][/img]

Ale możesz też zrobić jak najszerzej, tj jak najbliżej obrysu auta.
Wygląda to tak:

[img][/img]

OBA ROZWIĄZANIA SĄ DOPUSZCZALNE !!!
(z tym że to pierwsze jest lepsze - mocniejsze, i lepiej wpływa na sztywność nadwozia)
Pamiętaj o minimalnej powierzchni stopki mocującej 60cm2.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

No i o to mi chodziło. Wielkie dzięki jak bym mógł to bym dał pomuka no ale...
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

wojtek 
oops chyba jestem nimfomanką

auto: Citroen SaxoVTS
silnik:: 1.6
moc: 160km
Dołączył: 22 Lip 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

Przejrzałem zał J. i z tego co widzę, to mocowania na pasy do klatki muszą posiadać wzmocnienie (pkt 6.2), w małej ilości klatek je w ogóle widziałem, o co z tym chodzi?
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J?

 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

wojtek napisał/a:
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J

Mało tu na tych zdjęciach widać, klatka raczej OK. Natomiast wyłącznik prądu jeśli to A grupa powinien być w miejscu dostępnym dla obu członków z załogi w zasięgu ręki bez rozpinania pasów. w Nce jest bodajże zbędny.
_________________
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

To jeszcze przy okazji tych zdjęć gdzie widać drzwi.

W załączniku pisze własnie o takiej płycie od górnej do dolnej krawędzi, natomiast ja widziałem w 106 że chłopaki mieli tylko płyty w miejsce seryjnych boczków... Przejdzie coś takiego?
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 31 Lip, 2009   

wojtek napisał/a:
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J?


Z tego co widać jest OK.
Ma bardzo bezpieczne "boki" - to dobrze.

GeKo napisał/a:
Natomiast wyłącznik prądu jeśli to A grupa powinien być w miejscu dostępnym dla obu członków z załogi w zasięgu ręki bez rozpinania pasów


Może auto latało wcześniej w GSMP ???

GeKo napisał/a:
w Nce jest bodajże zbędny.


Jest zalecany :)

Jaco napisał/a:
W załączniku pisze własnie o takiej płycie od górnej do dolnej krawędzi, natomiast ja widziałem w 106 że chłopaki mieli tylko płyty w miejsce seryjnych boczków... Przejdzie coś takiego?


Tak.
Chodzi o zasłonięcie otworów w drzwiach.
Tam gdzie jest blacha nie trzeba zasłaniać :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9