Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory a obniżenie
Autor Wiadomość

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 12 Maj, 2006   

Dariano napisał/a:
zawieszenia typu B6 z tego co sie orientuje jest do standardowej wysokosci samochodu
A B8 do obnizonych. Czy amor bilsteina B6 mozna stosowac do obnizonego zawieszenia ??


dokladnie nad tym samym ostatnio sie zastanawialem.wszedzie pisze ze b6 do standardowych a b8 do obizonych.w planach mam wymiane amorkow.wszyscy mowia b6 ale to bylby bezsens jakby amor mial pracowac tylko na pol skoku...
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 12 Maj, 2006   

w zerkopolu wszystko ci dostroją z b6 zrobia b8 :)
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

KriSSo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Maj, 2006   

B6 jest amorkiem o standardowej długości, można więc go monotwac do spreżyn nie niżyszych, niż -40mm. Nie ma żadnego problemu, żeby sobie założyć ten amorek na springi eibach. Jeśli chce się obniżyć mocniej, cza juz wtedy dać B8, który ma krótszy skok, tłok i obudowę.
 
 

Gotti 
citizen
Dziecko Dobrobytu

auto: Czarne
silnik:: M135i
moc: 320km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 08 Kwi 2006
Skąd: DL

Wysłany: Sob 13 Maj, 2006   

więc b4 to co? :>
 
 

KriSSo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Maj, 2006   

....to zwykły gazowo-olejowy zamiennik seryjny. Kto chce mieć total serię, ale porządnej jakości, bierze sobie B4. Za to B6 to amorek sportowy, ale do większych obniżeń, niż 40 mm się nie nadaje. Do prawdziwej gleby musi iść B8.
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Sob 13 Maj, 2006   

b4 to odpowiednik standardowego amo ra , zresztą z czego pamiętam nie jest nawet produkowany przez bilsteina tylko przez KYB czy tam innego sascha ;)
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Sob 13 Maj, 2006   

Czyli B6 można montować od seryjnego zawiasu, aż do - 40 mm, czy będzie za krótki do serii?
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 14 Maj, 2006   

o w dupala...to ja na tyl chyba bede musial zapodac te b8
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Nie 14 Maj, 2006   

piter , plomby wypadają :D
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 14 Maj, 2006   

Loko napisał/a:
Czyli B6 można montować od seryjnego zawiasu, aż do - 40 mm, czy będzie za krótki do serii?


bedzie ok. mam go w seryjnym zawieszeniu w czerwonej 106.
 
 

KriSSo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Maj, 2006   

Loko napisał/a:
czy będzie za krótki do serii?


Nie będzie za krótki do serii, bo ten amor nie jest krótki. B6 jest amorkiem o standardowej długości. Ten amortyzator jest przeznaczony dla tych osób, które liczą na sportowe prowadzenie, ale rezygnyują z obniżania.

Zasada jest generalnie taka, że przy każdej sportowej sprężynie progresywnej krótszej (nawet o 35-40mm) już powinno zakładać się amortyzatory skrócone o zwiększonej sile tłumienia. Chodzi o to, że krótsza sprężyna wymusza na amorku standardowej długości pracę w zupełnie innym zakresie, niż został on do tego konstrukcyjnie zaprojektowany. Natomiast jest ogólnie przyjęte, że na amorek o standardowej długości można od biedy założyć sprężyny krótsze DO 40 mm. Tak też jest w przypadku B6. Powinien on pracować w zakresie seryjnej sprężyny, ale ostatecznie można go założyć np na Eibacha -30 mm. Są nawet tacy, którzy sprężny -60 zakładają na B6. Jest to duży błąd, który prowadzi do przedwczesnego zużycia takiego amorka a przede wszystkim, zamiast poprawić, pogorszy znacznie prowadzenie takiego auta.

Typowym amortyzatorem sportowym, o zwiększonej sile tłumienia, skróconym tłoku i oboduwie jest Billy B8. Ten właśnie amorek jest idealnym do montażu na krótkich sprężynach. Zakładając np sprężyny 40/40, albo 60/60 można spać spokojnie, że ten B8 będzie z nimi współpracował w sposób optymalny i długotrwały.
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 14 Maj, 2006   

A jeszcze obiłą mi się kwestia bilsteinów na grubej rurze. Mają być one wytrzymalsze, ale czy są dostępne w serii b6 czy moze tylko b8
 
 
 

zowa
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Maj, 2006   

B6 jest napewno na grubej ladze ale czy B8 to niewiem.a;e pewnie tak
 
 

szymon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Cze, 2006   

To jest rada m.in. Tomka Czopika:
Na polskie drogi np. warszawskie
seryja sprężyna + twardy , sztywny zwał jak zwał amortyzator,
niski i twardy zawias na nasze drogi to nieporozumienie.
auto winno trzymać się drogi( wybierać nirówności a nie podskakiwać :556:
 
 

Dariano 
Dowidzenia


auto: CIVIC VTI
silnik:: B20C6
moc: 217km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Garwolin

Wysłany: Wto 06 Cze, 2006   

ja załozylem b6 + obnizony zawias na oko 4cm narazie jest ok jedyne co zauwazylem to to ze czesciej mi dobija auto albo bardziej to teraz odczuwam. mysle ze sila tłumieni b6 jest bardzo porownywalna z seryjnymi amorami vtsa takie moje zdanie i odczucia to co napisał krisso jest napewno prawdą i zastanawiam sie jka bedzie zywotnosc moich b6tek :566:
_________________
...wspomnienia wracaja...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 12