auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008 Kąty ustawienia kół
Temat ktory od dawna bardzo mnie interesuje, lecz nie mam o nim pojecia.
BMW juz chyba od zawsze celowo stawia tylne kola w swoich RWD w lekkim negatywie.
Ale czy chodzi o to by nadac napedzajacej osi wiecej trakcji w zakretach czy jest to tylko sposob BMW?
Jakie katy chcemy uzyskac w hatch'ach = FWD?
Moze sie myle, ale zauwazylem ze samochody jezdzace w wyscigach po torach maja tendencyjnie ustawione kola w negatywie na przedniej i tylnej osi, gdy samochody startujace w rajdach chwala sie "neutralna" pozycja.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008
carlose napisał/a:
czym bardziej koła leżą tym lepiej lata się po zakrętach, lecz gorsza wsumie trakcja..
trakcja oraz hamowanie
Poza tym negatyw powoduje że auto dłużej ma przyczepnosć na zakręcie, ale jak już ja straci to "i believe i can fly"
W rajdach ważne jest żeby auto sygnalizowało pośliżg, a jak juz poślizg nastąpi to musi być łatwy do kontroli, ale faktem jest że na "zero" ustawia sie zawias na rajdach szutrowych.
Na asfaltach - a w polsce jednak przeważają rajdy asfaltowe - stosuje sie nieznaczne negatywy, szczególnie dlatego że współczesne auta trzymają się znacznie lepiej, i poślizgi na asfalcie to rzadkość ...
Do jazdy na codzień sugeruje nastawy producenta
To sie sprawdza, a poza tym opony sie w miare równomiernie zużywają.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km Pomógł: 12 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008
to fakt, u mnie seryjnie nie ma możliwości regulacji kątów koła i po założeniu zawiasu koła były tak: '/ \' zastotosowałem górne wahacze regulowane i już prawie mam na zero, jeszcze trzeba delikatnie poprawić ale odrazu było czuć różnice gdzie u mnie przy 195 zimowej nie było mowy o trakcji na 1,2 a teraz coś się pojawiło
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008
CHRZANEK napisał/a:
...
Do jazdy na codzień sugeruje nastawy producenta
To sie sprawdza, a poza tym opony sie w miare równomiernie zużywają.
a jak u kogoś się zuzywają tylko po zewnętrznej ?
Ciekawy temacik więc i ja podepnę się z pytankiem. Będę zakładał worksowy (znaczy się bardziej sportowy od serii) zawias do mojego malucha i są tam takie adnotacje odnośnie ustawień kół:
Po za tym że toe oznacza z ang. paluch to nie bardzo wiem z czym te oznaczenia się je, a nie chcę się zdawać na dowolną interpretację pana od geometii.
Ktoś wie o ca kaman, bo tu wszyscy multilanguage
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008
No to tak:
Toe-in to jest zbieżność
Camber- to jest pochylenie kół
Caster- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
Maximum steering angle on inside wheel- to jest maksymalny kat skrętu na wewnętrznym kole
Miniak ma aż tyle ustawień geometri?
Czy niektóre z tych wartosci są tylko kontrolne?
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008
Jak jeżdziłem w rallycrossie to żeby uzyskać negatyw na przedniej osi ( ja miałem 1,5 stopnia, ale byli i tacy co twierdzili że lepiej jest mieć 2) robiliśmy "fasolkę" z górnej dziury mocującej kolumnę do wahacza, następnie skręcaliśmy to ( koniesznie z grubymi podkładkami po obu stronach) i ustawialiśmy kąt pochylenia na laserowym urządzeniu pomiarowym ( jest w większości warsztatow które odbudowują auta po wypadkach) po ustawieniu żądanego kąta spawaliśmy podkładki i wtedy można było rozmontowywać zawias i po złożeniu zawsze był negatyw.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008
to o czym piszesz zowie się chyba camber plates i gotowe takie kity są do kupienia. Tyle że to już jak dla mnie lekki hardcore. Pewnei w określonych warunkach sprawdza się to lepiej ale "neutrealne" fanryczne nastawy bedą bardziej wszechstronne
ale "neutrealne" fanryczne nastawy bedą bardziej wszechstronne
Oczywiście - też jestem tego zdania.
troszke wiekszy negatyw niz fabryka (jesli pozwala na to auto) chyba jednak warto ustawic jak ktos czesto jezdzi po zakretach... zawsze bedzie sie troszke rownomierniej zuzywac opona i lepsze prowadzenie w luku... tyl na fabryke, takie moje zdanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach