Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Rozpórka domowej roboty
Autor Wiadomość

matt 
szukam kogoś kto mnie upokorzy
mattgroup.pl


auto: 106 GTi/Espace
silnik:: 1.6/2.0
moc: 130/140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   Rozpórka domowej roboty

szanowne grono speców doradźcie,

wszedłem w posiadanie, za grosze rozpórki nieoryginalnej "ręcznej roboty" (foto niżej) i zasadnicze pytanie czy takie cosik montować czy lepiej odpuścić i tylko oryginał jakiś sparco czy omp, rozpórka jak twierdzi poprzedni właściciel była zrobiona w ten sposób, że robiono ją pod wymiar czyli położono kątowniki na kielichach, na to pałąk i przyspawano jedno z drugim, czyli odpada podejrzenie, że ktoś to mógł źle wymierzyć i zrobić za krótką/długą rozpórkę, spawy wyglądają naprawdę dobrze i generalnie wygląda porządnie, rozpórka już jeździła (ponoć z powodzeniem) w innej fefnastce..... odmalować i montować to czy puścić w świat?

foto:


pozdr. matt
_________________

mattgroup rally team on YouTube
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

Jakby była ze śrubą to bym sie na twoim miejscu w to pchał, ale ręcznie robiona rozpórka bez śruby wogóle do mnie nei przemawia.
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

problem może być taki że tamta fefnastka, mogła być kiedyś walona przodem, lub twoja miała jakąś przygode i odległości między kielichami mogą nie być takie same. Zawsze mozesz ją rozciąć i zrobić śrubę rzymską i po problemie dopasujesz wtedy do swojej.
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

A ja bym kupił.
Czasem te rozpórki "hand made" sa lepsze niż te renomowane.

Przede wszystkim piekne w twoim samochodzie jest to że rozpórka jest prosta.
W wielu samochodach tak się nie da rozpórka jest powyginana w litere "S" i jej sensowność jest "problematyczna".

Śruba rzymska dobrą rzeczą jest ale różni użytkownicy korzystają z niej na dwa sposoby.
(podam przykład z samochodu który znam na wylot CCS)
W rajdach zawodnicy "rozpychali" kielichy żeby nadwozie się nie składało na hopach, natomiast w tym samym samochodzie zawodnicy wyścigowi "zciągali" kielichy maksymalnie do siebie (czyli wbrew temu do czego służy rozpórka) po to żeby...
wywołać negatyw w przednim zawieszeniu...

Z powyższego wynika że rozpórka bez regulacji nie jest zła :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Panie Mateuszu...

Po pierwsze primo:
- szybkim rzutem oka zauważyłem napis SPARCO, co oznacza że jest ona fajna i można się lansować na dzielnicy

Po drugie primo:
- mój kuzyn lata w drifcie bokami przy 130-140 na rozpórce która wygląda jak rdzewiejąca rurka kanalizacyjna u wujka staszka w garażu i spełnia swoje zadanie, więc nie widze powodu dla którego u Ciebie nie miałaby działać

Po trzecie primo - ultimo:
- zamiast sprzedawać możesz wozić ją w bagażniku w celu np ewentualnej obrony koniecznej
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

matt 
szukam kogoś kto mnie upokorzy
mattgroup.pl


auto: 106 GTi/Espace
silnik:: 1.6/2.0
moc: 130/140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Loko, wydaje mi się, że właśnie hand-made z rzymską może stanowić większe partactwo niż zwykła, bo jest więcej miejsc wrażliwych, czyli łączenia, no i wymiarowanie

GeKo, bawić się jeszcze w montowanie śruby rzymskiej to chyba nie ma sensu, albo tak jak jest montować albo w ogóle, moja nie była bita, a tamta nie wiem .... tu w sumie racja....

CHRZANEK, do mojej też są eSowate rozpóry ale ponoć to jest g*no warte, i kielichy lubią się skręcać :>

Tomcat, tak to jest lymyted edition Sparco w oryginalnym kolorze stali :jupi: ludzie mają fantazję :crazy: jak się zdecyduję na montaż to pójdzie do lakierowania, tylko nie wiem na jaki kolor, czerwony, albo może czarny matt :rotfl:
właśnie dziś po 2 tygodniach wożenia wypakowałem ją z bagażnika ;D
_________________

mattgroup rally team on YouTube
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

matt: jak spasi bez naciągania jej po aucie to montować, jak trzeba będzie ciagnąć, to albo rzymska albo orznąć rurę szlifierą i dospawać nową rurkę pod Twój rozstaw kielichów.
_________________
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 17 Sty, 2009   

A nawet gdyby Ci podczas jazdy ta rozpórka (ze śruba czy bez) pękła - nic chyba się nie stanie. :) To nie wahacz, nie drążek.

Tak mi się wydaje. :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

tomecki 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju
B_I_K_E


auto: ibiza cupra
silnik:: dizel pałer
moc: 160km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Skąd: bestwina

Wysłany: Czw 06 Sie, 2009   

Czy mógłby ktoś zmierzyć suwmiarką średnicę rurki na rozpórce przedniej górnej w pugu/saxo (sparco/omp).

Dzięki z góry !!!
_________________
był 126p 1,2mpi ;/
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/1085
był i rallye16V :(
 
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Czw 06 Sie, 2009   

A po Co Ci dokładnie to wiedzieć? Co producent to ta grubość jest inna... Ja kiedyś robiłem kopię rozpórki do saxo nie pamiętam czego w firmie i dałem grubszą po to żeby była wytrzymalsza i wyglądała duuuużo solidniej niż oryginał. lata już drugi rok po kjs rajdach itp i nic jej nie ma...
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 06 Sie, 2009   

tomecki napisał/a:
Czy mógłby ktoś zmierzyć suwmiarką średnicę rurki na rozpórce przedniej górnej w pugu/saxo


67mm +/-2mm na zgięciach
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 06 Sie, 2009   

CHRZANEK napisał/a:
tomecki napisał/a:
Czy mógłby ktoś zmierzyć suwmiarką średnicę rurki na rozpórce przedniej górnej w pugu/saxo


67mm +/-2mm na zgięciach


Yyykhmm ale nie chodziło tutaj o kutas, tylko o rozpórkę, coś mocno za grube te wymiary jak na srednice rozpórki ;D
 
 
 

tomecki 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju
B_I_K_E


auto: ibiza cupra
silnik:: dizel pałer
moc: 160km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Skąd: bestwina

Wysłany: Czw 06 Sie, 2009   

67mm - kawał rury ;D

dowiedziałem się że około 28mm
_________________
był 126p 1,2mpi ;/
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/1085
był i rallye16V :(
 
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 07 Sie, 2009   

CHRZANEK napisał/a:
A ja bym kupił.
Czasem te rozpórki "hand made" sa lepsze niż te renomowane.

Przede wszystkim piekne w twoim samochodzie jest to że rozpórka jest prosta.
W wielu samochodach tak się nie da rozpórka jest powyginana w litere "S" i jej sensowność jest "problematyczna".

Śruba rzymska dobrą rzeczą jest ale różni użytkownicy korzystają z niej na dwa sposoby.
(podam przykład z samochodu który znam na wylot CCS)
W rajdach zawodnicy "rozpychali" kielichy żeby nadwozie się nie składało na hopach, natomiast w tym samym samochodzie zawodnicy wyścigowi "zciągali" kielichy maksymalnie do siebie (czyli wbrew temu do czego służy rozpórka) po to żeby...
wywołać negatyw w przednim zawieszeniu...

Z powyższego wynika że rozpórka bez regulacji nie jest zła :D


Nie zapominaj ze czy rozporka skręcona czy rozkręcona swoja funkcje pełnić będzie. W każdym z powyższych przypadków usztywni zadany nastaw (oczywiście przy checi wywołania negatywa będzie to w mniejszym stopniu bo karoseria będzie ciągnąć w swoja stronę ale przy prostej rozpórce nie będzie to miało większego znaczenia, przy pozaginanej będzie sie liczyć wytrzymałość materiału z którego jest zrobiona)

Moje zdanie... śruba rzymska for ALL ;)

Takie moje przemyślenia na szybko ;)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Qukie 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: niebieskie :]
silnik:: na przedzie
moc: z tobą niech będzie.km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: z wioski

Wysłany: Pią 07 Sie, 2009   

Wydaje mi isę, że rozpórki domowej roboty mogą być równie dobre jak nie lepsze od takich gówienek z alledrogo lub eGeja. Ważne, żeby do ich wykonania uzyć dobrej jakosci materiałów i wszystko najpierw dobrze i dokładnie pomierzyć. Sam sobie zrobiłem rozpórki przednią dolną i tylną dolną i mogę zdecydowanie powiedzieć, że są znacznie mocniejsze i sztywniejsze od eGówna dostepnego w internecie a kosztującego więcej. Załączam foty:







Dodatkowo z pomocą przychodza firmy tnące i gnące stal i mozna wtedy tez wykonać na przykład mocowania fotela pod swoje auto :-)



Co do śruby rzymskiej to jesli ktoś dokładnie pomierzy to nie ma sensu stosowania śruby gdyż roapórki nie zakłada się po to, żeby rozpychać budę tylko żeby się nie składała na zakrętach, ale to tylko taka moja teoria.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.3 sekundy. Zapytań do SQL: 13