Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
ustawianie wałków
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 11 Lip, 2006   ustawianie wałków

Pytanie techniczne.. adamant wyjechał i nie mam kogo podpytać...

jeśli kupuje wałki i wywalam serię... skąd mechanik wie jak włożyć wałki?? tzn przecież jak się je wkłada to zwory sie wychylają itd.. jak zrobić to tak aby nie spieprzyć??
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 11 Lip, 2006   

Oj panie Łukaszu, to pan jest tutaj specjalistą od wałków :D
 
 
 

szymon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Lip, 2006   

saxorulez napisał/a:
Pytanie techniczne.. adamant wyjechał i nie mam kogo podpytać...

jeśli kupuje wałki i wywalam serię... skąd mechanik wie jak włożyć wałki?? tzn przecież jak się je wkłada to zwory sie wychylają itd.. jak zrobić to tak aby nie spieprzyć??

Tak to pytanie do fachowca. Z tego co się orientuje to wywalasz orginały( trzeba zdemontować zawory) zakładasz nowe wałki ( po zdemontowaniu zaworów ) zakładasz zawory spręzyny i resztę . ustawiasz luz zaworowy i jest git. Zmieniaja się wzniosy , trzeba potem stroić kompa... ale to przecież Ty Saxolurez chyba masz wiedzę na temat wałków?? :570:
w Pugu to robiłem sam ale zabij mnie a nie pamietam kolejności co jak było.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

mi chodzi o ustawianie wałków... przecież one mają inny czas otwarcia.. jak to się robi i czy da sie to poprawić po założeniu rozrządu.. :) bo w saxo są regulowane kółka na wałkach ale nie tak bardzo jak powinny..
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

ale inny czas otwarcia wynika z krzywek, wiec ustawia sie je tak samo jak seryjne
co nie zmienia faktu ze mozesz nimi sobie pozniej pokrecic
_________________
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

nie wiem jak w saxo ale w clio na byly jakies punkty wedlug ktorych ustawiasz walki
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

nie wiem jak jest w Saxo ale pewnie tak samo jak u mnie bo to tez 16 v wiec..

walki ustawia sie krzywkami z tego modelu od ktorego sa te walki bo inaczej nie beda odpowiednio chodzic. z tego co wiem to jedna krzywke na walek ssacy , a druga na wydechowy. punkty to ustawialo sie na tym czyms z boku a nie na walku ( to chyba jest napinacz albo rolka ) wtedy mozna bylo zobaczyc ile jest jeden zabek - w punto roznica 3 zabkow powoduje ze auto nie zapali bo nie pozwola na to czujki bo by rozwalilo sillnik :) tzn zawory.

rozrzad wlasnie ustawia sie po jego zalozeniu - wszystko musi byc juz na miejscu zeby moc ustawic najwyzszy i najnizszy punkt. potem mozesz sobie z boku krecic tym - tak jak to mowi Dzik - ale bez krzywek nie ryzykowalbym zabawy.. chyba, ze ktos to robil 10 razy w innym aucie.. i ma jakis swoj prywatny patent.

pewnie pomieszalem sto rzeczy ale staralem sie. mowie to na podstawie tego co siw dowiedzialem o rozrzadzie przez ostatni miesiac.. jak nie mam samochodu :(
z czego 2 tygi stoi u Grabowskiego w Piasecznie.. myslalem,ze troche bardziej ogarniety jest to czlowiek..
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

Jakarti napisał/a:

pewnie pomieszalem sto rzeczy ale staralem sie. mowie to na podstawie tego co siw dowiedzialem o rozrzadzie przez ostatni miesiac.. jak nie mam samochodu :(
z czego 2 tygi stoi u Grabowskiego w Piasecznie.. myslalem,ze troche bardziej ogarniety jest to czlowiek..


o panie nie komentuje terminow u tego Pana
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

sorry za OT quwestion ale czy ktos ma jeszcze takie doswiadczenia?
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

ooo Jakarti ziom nie posadzalem Cie o taka wiedze-widac to ze twoje autko ciagle gdzies sie naprawia to zdobywasz wiedze techniczna ;)
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

Jakarti napisał/a:
sorry za OT quwestion ale czy ktos ma jeszcze takie doswiadczenia?


ja znam dwa przypadki conajmniej
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 14 Lip, 2006   

Cytat:
ooo Jakarti ziom nie posadzalem Cie o taka wiedze-widac to ze twoje autko ciagle gdzies sie naprawia to zdobywasz wiedze techniczna



az mi sie motyla noga zrobilo cieplej na sercu.. mowie Wam, ze to forum mnie rozwija - kulturalnie to moze nie - (nie liczac wizyty z PCS w Lublinie) ale technicznie napewno!!
i za to Wam dziekuje chlopaki i dziewczyny :)

ps. jutro beda dwa tygodnie... daje mu jeszcze jeden i mu to oficjalnie jutro powiem.. pozniej wyjezdzam i chyba wole zostawic auto u Adamanta albo w ASO u znajomego mojego taty i mamy :) Fiata.. sam nie wiem..

help me..
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 14 Lip, 2006   

Adamant - jak na dwa miesiące wyjeżdzasz to on zdąży to ogarnąć.. :)

pozatym zatrudnił jakiegos elektornika co ponoć niewiele wiedzą odbiega od EINSTEINA
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pią 14 Lip, 2006   

Cytat:
pozatym zatrudnił jakiegos elektornika co ponoć niewiele wiedzą odbiega od EINSTEINA

bardzo cenna rada. Mam maluczkie problemy z elektroniką.
 
 
 

Dariano 
Dowidzenia


auto: CIVIC VTI
silnik:: B20C6
moc: 217km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Garwolin

Wysłany: Pią 14 Lip, 2006   

saxorulez napisał/a:


pozatym zatrudnił jakiegos elektornika co ponoć niewiele wiedzą odbiega od EINSTEINA



:DDDD OSTRO POLECIALES ZIOM hihihi przez chwile wyobrazilem sobie wyglad elektronika Einsteina :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12