Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
biegunowość tweeterów/głośników
Autor Wiadomość

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   biegunowość tweeterów/głośników

temat ekspercki :)

1. jak sprawdzić który to + a który - w tweeterach?
2. czy tweetery wpływają na znoszenie w wooferach?
3. czy sub zmostkowany we wzmaku 4 kanałowym powinien chodzić w fazie z głośnikami przednimi czy nie będą się "znosić" ?
_________________
0-1
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

:]
 
 
 

pP 
A gdyby tak Jimek...


auto: MZA
silnik:: D1BCcuX
moc: 232km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Lip 2008
Skąd: Frampol

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

JA: pamiętacie stfana, który napierdalał kółka na lublinie, walczył o sekundy na ułężu?

FORUM HH.ORG: niektórzy z nas pamiętają..

JA: tamtego już nie ma, ale jest nowy stf..będzie walczył tylko o WATy!
;D
_________________
Za mało zarabiasz, żeby być gejem..
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

Stf napisał/a:
1. jak sprawdzić który to + a który - w tweeterach?

Yyyyyy... Bateryjką będzie ciężko... Nie masz żadnych symboli, końcówek kabli innych, kondensatorów na przewodzie?

Stf napisał/a:
2. czy tweetery wpływają na znoszenie w wooferach?

moim zdaniem nie, no bo jak niby? Woofery się znoszą, bo hulają w przeciwfazie, jeden pompuje powietrze, drugi mu w tym przeszkadza, ciśnienie (akustyczne) jest niskie (na 87%)

Stf napisał/a:
3. czy sub zmostkowany we wzmaku 4 kanałowym powinien chodzić w fazie z głośnikami przednimi czy nie będą się "znosić" ?

W fazie (na 93%)
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

mi napisał/a:
Yyyyyy... Bateryjką będzie ciężko... Nie masz żadnych symboli, końcówek kabli innych, kondensatorów na przewodzie?


no właśnie niby na zwrotnicach jest +- ale na tweeterach nic. generalnie powinny działać w fazie ze sobą i z wooferami ale za cienki jestem żeby poczuć jakąkolwiek różnicę.
_________________
0-1
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

no bez jaj, a na przewodzie nie ma paska czy coś?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

jaki jest sens żeby głośnik wysokotonowy działał w fazie z nisko jeśli pracują w zupełnie innych częstotliwościach oddzielonych od siebie pasmem ok. 4kHz?
Do tego polaryzacja tweeterów powinna mieć polaryzację taką samą ale tylko dla nich samych.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

M napisał/a:
jaki jest sens żeby głośnik wysokotonowy działał w fazie z nisko jeśli pracują w zupełnie innych częstotliwościach oddzielonych od siebie pasmem ok. 4kHz?
Do tego polaryzacja tweeterów powinna mieć polaryzację taką samą ale tylko dla nich samych.


czyli jeśli analogicznie suba puszczam na filtrze dolnym, to nie musi grać w zgodzie z wooferami w drzwiach ?
_________________
0-1
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

a po cholerę chcesz mieszać z tymi biegunami przy Subie, hę?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

teraz teoretyzuję bo testując wczoraj na szybko różne konfigi nie odczuwałem różnicy. przeczyszczę uszy denaturatem - może w końcu coś usłyszę...
_________________
0-1
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

Moim zdaniem podłącz niskie i średnie tak jak bozia przykazała a twittery sobie podłącz jak Ci się podoba.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

to przy okazji inne pytanie.

przy jakiej impedancji w teorii powinien lepiej grać sub ? 2ohm czy 4ohm ?

są dwie cewki po 4ohm - mostkować się powinno czy lepiej nie ?
_________________
0-1
 
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

1. włącz sprzęt, ale odłącz wysokotonowy i miernikiem sprawdź napięcie na kablach. TEn z plusem powinien pokazać napięcie a ten z minusem ujemne napięcie.
2. nie wpływają
3. najlepiej to na 1 Ohm, ale ty możesz tylko 2 ohm
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

Kamilu jakie napiecie ty chcesz mierzyc jesli przy okazji uzywamy terminu impedancja?
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Czw 18 Sie, 2011   

M jak podłączysz sprzęt to na przewodach głośnikowych pojawia się małe napięcie i miernikiem ustawiając na napięcie możesz to zmierzyć.
Ale jak chcesz to można też po oporności lecieć i ten z zerową będzie minusem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13