Na 99% padło mi sprzęgło w RC-u. Co teraz załozyc? Skrzynia jest dosc wysilona, bo ma bardzo krotkie przełozenie i szpere Quaife-a. Mechanik składający mi skrzynię uprzedzał, ze sprzęgło długo nie pozyje i rzeczywiscie padło bardzo szybko.
Seria raczej odpada. Moze spiek? Jak tak, to u kogo i na jakiej tarczy? Nowej, uzywanej?A co z dociskiem? Moze jakis producent robi mocne zestawy. Mam na mysli tu raczej jakis SACHS, a nie AP Racing, czy Exedy.
W obu 106-tkach N-kach, seryjne sprzęgło bardzo dawało radę i nigdy nie było takiego tematu. Więc jestem zielony i nie mam absolutnie zadnego doswiadczenia.
Czy przy okazji stoczyc i wywazyc zamach? Jesli tak, to ile, u kogo i i jak to się ma do homologacji grA i silnika bez modow?
Liczę na konstruktywne podpowiedzi, bo auto nie moze stac w nieskonczonosc
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012
Nie wiem jak to wygląda z homologacją, ale tarczę proponuję seryjną, skoro motorowania seria, tylko docisk wzmocnić. Jeżeli wolisz już totalnie mniej cywilnie to pakuj się w spieka.
Zamach wyważa się, tylko przy wyważaniu, chyba, że masz taką fazkę
Wypowiedź oparta na tym co się działo z moimi samochodami do tej pory i co działało
Zamach wyważa się, tylko przy wyważaniu, chyba, że masz taką fazkę
? ?
Auto jest tylko pod zawody. Zero jazdy cywilnej. Docelowo jest plan podnoszenia mocy
Mozesz wyjasnic roznice między: tarcza seria - mocniejszy docisk, a tarcza spiek - docisk seria?
Ostatnio zmieniony przez Przem_106 Wto 17 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012
Powiem Ci jakie były u mnie w Hondzie:
- tarcza seria - mocniejszy docisk - wszystko działało jak w serii, ale pedał sprzęgła chodził troszkę ciężej i nic się nigdy nie ślizgnęło
- tarcza spiek - docisk wzmocniony - trochę "mniej półsprzęgła" i wyraźnie ciężej chodził pedał sprzęgła
Tylko kiedyś zastanawiałem się na czym tak właściwie polega wzmocnienie docisku - zmiana sprężyny na taką o większej twardości?
No własnie, a skąd miałes taki "wzmacniany docisk"? O ile są firmy robiące spieki, to o mocniejszych dociskach nie słyszałem.
"Mniej połsprzęgła" mnie nie zniechęca dlatego mysle chyba bardziej o spieku.
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012
Mniej polsprzegla sie raczej bralo ze spieka chyba.
Ja mialem od Wróbla, albo od Radzikowskiego, już nie pamiętam - ale raczej od Wróbla, a zamach był toczony u Otoczaka (tak się typ nazywa ).
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 17 Lip, 2012
lżejszy zamach, spowoduje szybsze wkręcanie na obroty i (chyba) mniejszą prędkość maksymalną. Przy ujęciu gazu auto szybciej hamuje silnikiem. Z tego co mi wiadomo powinno się wyważać razem z wałem.
Jak się to ma do Homologacji nie wiem. Musisz sprawdzić. Sprzęgła w Hondach chłopaki robią gdzieś pod Cieszynem.
Spiek, to Radzikowski - sprawdzałem juz przed załozeniem tematu, ale mam tez opcje w Gdyni, tyle, ze nie robią dociskow
Zamach - Otoczak, sprawdzałem juz tez wczesniej - ogłasza się na allegro.
Co do homo postaram się jutro sprawdzic. Moze przedzwonie do Marciniaka.
Na dzisiaj dziękuję rowniez.
Dobranoc
auto: rdzivic
silnik:: półtora litra
moc: teraz juz brak km Pomógł: 36 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Skąd: uć
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012
Bonczek napisał/a:
- tarcza seria - mocniejszy docisk - wszystko działało jak w serii, ale pedał sprzęgła chodził troszkę ciężej i nic się nigdy nie ślizgnęło
- tarcza spiek - docisk wzmocniony - trochę "mniej półsprzęgła" i wyraźnie ciężej chodził pedał sprzęgła
+1, ale wszystko tak naprawde zalezy od konkretnej konstrukcji. mialem okazje potestowac dwa sprzegla w hondzie 300hp+ i jedno bylo toporem, ze ledwo sie dalo wcisnac a drugie jak seria. tyle, ze nie musze mowic, ze to drugie nie kosztowalo malo.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012
Przem_106, Z Tym Radzikowskim to ja bym był ostrożny. Ja już nie jedną historię czytałem, chyba nawet Rasta ze 2 lub 3 razy zrzucał skrzynię zanim mu zrobił sprzęgło jak należy?
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012
u mnie spiek + docisk sa z omp i taki zestaw daje rade. praktycznie nie ma jazdy na
polsprzegle ale autem dalej mozna pojechac w korku. spiek mam bez tlumikow
(sprezynek) czyli niby taki najbardziej surowy.
auto: rdzivic
silnik:: półtora litra
moc: teraz juz brak km Pomógł: 36 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Skąd: uć
Wysłany: Śro 18 Lip, 2012
GeKo napisał/a:
Przem_106, Z Tym Radzikowskim to ja bym był ostrożny. Ja już nie jedną historię czytałem, chyba nawet Rasta ze 2 lub 3 razy zrzucał skrzynię zanim mu zrobił sprzęgło jak należy?
+1
sam tez mialem od radzikowskiego i w sumie nie moge polecic za bardzo.
żeby spek radzikowsiego chodził dobrze to trzeba wysałać mu zamach i docisk, w moim saxo mam spiek na seryjnym docisku valeo, z jazdą na półsprzęgle nie ma problemu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach