auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 09 Sty, 2013
Jeśli mi się dobrze kojarzy to Kozak takie wykonuje(same obudowy), w środku specjalna gąbka lub elastyczna torba na paliwo, która rozszerza się w zależności od tego ile jest paliwa.
Artykuł 14: BEZPIECZNE ZBIORNIKI PALIWA ZATWIERDZONE PRZEZ FIA
Jeśli zawodnik używa bezpiecznego zbiornika paliwa, zbiornik ten musi pochodzić od producenta
zatwierdzonego przez FIA.
W celu uzyskania akceptacji FIA, producent zbiorników musi udowodnić niezmienną wysoką
jakość swego produktu i jego zgodność ze specyfikacją zatwierdzoną przez FIA.
Producenci zbiorników paliwa, którzy zostali zatwierdzeni przez FIA, zobowiązują się dostarczać
nabywcom wyłącznie takie zbiorniki, które odpowiadają zatwierdzonym normom.
Z tego względu na każdym dostarczonym zbiorniku musi być umieszczone oznakowanie z
informacją z nazwą producenta, dokładną specyfikacją według której zbiornik został wykonany,
numerem homologacji, datą ważności oraz numerem seryjnym.
Oznakowania nie może dać się usunąć i musi być wcześniej zatwierdzone przez FIA zgodnie z
obowiązującą normą.
14.1 Specyfikacje techniczne
FIA zastrzega sobie prawo do zatwierdzenia innego kompletu specyfikacji technicznej, po
zapoznaniu się z dokumentacją dostarczoną przez zainteresowanych producentów.
14.2 Specyfikacje FT3 1999, FT3.5 lub FT5
Sekretariat FIA dysponuje specyfikacjami technicznymi zbiorników, udostępniając je
zainteresowanym na ich prośbę.
14.3 Starzenie się zbiorników
Proces starzenia się zbiorników elastycznych powoduje po upływie 5 lat znaczny spadek ich
wytrzymałości.
Z tego względu, żaden zbiornik nie może być używany po upływie 5 lat od daty produkcji,
uwidocznionej na zbiorniku, chyba że został zbadany i zweryfikowany przez producenta na
dodatkowy okres nie dłuższy niż 2 lata.
Szczelna pokrywa z niepalnego materiału, łatwo dostępna i demontowana wyłącznie przy
użyciu narzędzi musi być zainstalowana w osłonie zbiorników FT3 1999, FT3.5 lub FT5 w celu
umożliwienia sprawdzenia daty ich ważności.
14.4 Zastosowanie specyfikacji
Samochody Grupy N i Grupy A mogą być wyposażone w bezpieczny zbiornik FT3 1999, FT3.5
lub FT5, jeśli wynikające z tego konieczne zmiany w samochodzie, nie przekroczą zmian
dozwolonych regulaminem.
Użycie pianki zabezpieczającej w zbiornikach FT3 1999, FT3.5 lub FT5 jest zalecane.
14.5 Zbiorniki paliwa z przewodami do ich napełniania, Grupy A i N
We wszystkich samochodach ze zbiornikami paliwa wyposażonymi w przewody ich napełniania,
przeprowadzanymi przez kabinę konieczne jest umieszczenie homologowanego przez FIA
zaworu zwrotnego. Powyższy zawór typu klapkowego (z jedną lub dwoma klapkami) musi
umieszczony od strony zbiornika.
Przewód do napełniania zbiornika to przewód służący do połączenia otworu wlewu paliwa
pojazdu ze zbiornikiem paliwa.
Artykuł 15: ZABEZPIECZENIE PRZECIWPOŻAROWE
W celu zabezpieczenia kabiny pasażerskiej przed płomieniami na wypadek pożaru, pomiędzy
pomieszczeniem silnika, a fotelami musi być zainstalowana odpowiednio skuteczna przegroda.
W przypadku, gdy przegrodę tę tworzą tylne siedzenia, zaleca się pokryć je materiałem niepalnym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach