Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
chlodnica oleju
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   chlodnica oleju


Istnieje mozliwosc kupna samej chlodnicy oleju i oddzielnie przewodow oraz adaptera pod filtr.
Pytanie:
skad wiadomo jakiej wielkosci chlodnice zamontowac do naszych silnikow?

Producent radzi:
ca. 1000 ccm chlodnica 74 mm
ca. 2000 ccm chlodnica 98 mm
ca. 3000 ccm chlodnica 122 mm
ca. 3500 ccm chlodnica 146 mm

Do samochodow uzywanych w sporcie nastepna wieksza, czyli n.p. 2000ccm -> 122mm.
Ostatnio zmieniony przez k-mart Pią 14 Gru, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   

Ja tego niestety nie ogarniam ...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   

te wymiary to malo bo liczy sie tez grubosc i wysokosc.
Moim zdaniem jesli brac podstawke to z termostatem i wieksza chlodnice, nie bedzie ryzyka przechlodzenia i do tego zegar temperatury oleju.
_________________
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   

ja wiem zę do Saxo używa sie Mocal 13 rowków :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 14 Gru, 2007   

Tu chodzi wlasnie o chlodnice Mocal'a.
Kazda z nich ma ta sama grubosc, roznia sie jedynie dlugoscia bo wystepuja dwie: 210mm lub 330mm.
Rozmiary ktore podalem powyzej, odnosza sie do wysokosci chlodnicy.

I oczywiscie ma to tylko sens z wskaznikami temperatury i cisnienia oleju. Mysle ze do R5 mozna zaadaptowac je z clio 16v, powinny wejsc w miejsce nawiewu w desce.
 
 

kidzio_r5gtt
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2007   

Witam.
wskaźniki można sobie odpuścić tylko trzeba założyć podstawkę z termostatem i porządną chłodnicę. Podstawka wygląda dokładnie tak:


ma mocuje się ją za pomocą przejściówki w przypadku clio o gwintach M20

co do chłodnic to najczęściej używa się 10 i 13-rzędowych. Jak juz silnik jest mocno obciążony to 16 i 19 -rzędowych.

Bardzo ważną rzeczą są przewody doprowadzające - muszą mieć odpowiedni przekrój aby wykorzystać możliwości chłodnicy.

pozdrawiam
 
 

Żółwik Tuptuś
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Gru, 2007   

Ja założyłem chłodnicę ze skody sport ( produkcja lata 70-te ) , a podstawkę wykopałem wieżdżoną w glebę na szrocie kumpla ktory specjalizuje się w BMW ( jedyne co to zmieniłem sprężyne termostatu tak żeby się otwierała przy 95 stopniach i mysiałęm dotoczyć śrubę/register olejowy trzymający podstawkę )



Wielkość jak na zdjeciach - i powiem że przy ganianiu po górach za motocyklami w te wakacje temperatura oleju nigdy nie przekroczyła 105 stopni




adapter z BMW ( fajny bo ma filtr na bok co jest przydatne w małych autach )



na silniku ( to okrągłę to miejsce mocowania termostatu )

Parę spraw - niby oczywistych - ale może się przydadzą :

Zwieksza sie pojemność ukłądu olejowego ( u mnie o 0.5 litra ) . Olej nie nagrzewa sie tak jak woda wiec sugerowanie siewskaźnikiem temperatur cieczy moze być mylące . jeżeli ktośkombinuje z termostatem do oleju to trzeba pamietać że ten musi mieć otwór odpowietrzający żeby przez chłodnice cały czas był lekki przepływ . Niezaożenie termostatu może spowodować że w aucie na co dzień zimą olej będzie notorycznie niedogrzany co przyniesie odwrotny do zamierzonego skutek .

ps : węże dorobią ci w firmach sprzedających urządenia z hydrauliką siłową ( w łodzi znalazłęm jeden gdzie jak kolo zobaczył do czego to to miałem upust i godzinę gadki o motoryzacji :) )
 
 

PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Gru, 2007   

ja u siebie miałęm:

podstawka od R5 GTT bez termostatu, przewody to na zamówienie i oryginalną chłodnice oleju z opla c20xe. U mnie zdawało to egzamin i nie maiłęm problemó z neidogżaneim silnika ale duża turbina i auto nie jeżdżace w zimwe wiec zima mógłbym mieć problem.

Fajna podkaładka z termostatem jest też w opowskim c20xe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9