auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pią 14 Gru, 2007 chlodnica oleju
Istnieje mozliwosc kupna samej chlodnicy oleju i oddzielnie przewodow oraz adaptera pod filtr.
Pytanie:
skad wiadomo jakiej wielkosci chlodnice zamontowac do naszych silnikow?
Producent radzi:
ca. 1000 ccm chlodnica 74 mm
ca. 2000 ccm chlodnica 98 mm
ca. 3000 ccm chlodnica 122 mm
ca. 3500 ccm chlodnica 146 mm
Do samochodow uzywanych w sporcie nastepna wieksza, czyli n.p. 2000ccm -> 122mm.
Ostatnio zmieniony przez k-mart Pią 14 Gru, 2007, w całości zmieniany 1 raz
te wymiary to malo bo liczy sie tez grubosc i wysokosc.
Moim zdaniem jesli brac podstawke to z termostatem i wieksza chlodnice, nie bedzie ryzyka przechlodzenia i do tego zegar temperatury oleju.
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pią 14 Gru, 2007
Tu chodzi wlasnie o chlodnice Mocal'a.
Kazda z nich ma ta sama grubosc, roznia sie jedynie dlugoscia bo wystepuja dwie: 210mm lub 330mm.
Rozmiary ktore podalem powyzej, odnosza sie do wysokosci chlodnicy.
I oczywiscie ma to tylko sens z wskaznikami temperatury i cisnienia oleju. Mysle ze do R5 mozna zaadaptowac je z clio 16v, powinny wejsc w miejsce nawiewu w desce.
kidzio_r5gtt [Usunięty]
Wysłany: Sob 15 Gru, 2007
Witam.
wskaźniki można sobie odpuścić tylko trzeba założyć podstawkę z termostatem i porządną chłodnicę. Podstawka wygląda dokładnie tak:
ma mocuje się ją za pomocą przejściówki w przypadku clio o gwintach M20
co do chłodnic to najczęściej używa się 10 i 13-rzędowych. Jak juz silnik jest mocno obciążony to 16 i 19 -rzędowych.
Bardzo ważną rzeczą są przewody doprowadzające - muszą mieć odpowiedni przekrój aby wykorzystać możliwości chłodnicy.
pozdrawiam
Żółwik Tuptuś [Usunięty]
Wysłany: Pon 17 Gru, 2007
Ja założyłem chłodnicę ze skody sport ( produkcja lata 70-te ) , a podstawkę wykopałem wieżdżoną w glebę na szrocie kumpla ktory specjalizuje się w BMW ( jedyne co to zmieniłem sprężyne termostatu tak żeby się otwierała przy 95 stopniach i mysiałęm dotoczyć śrubę/register olejowy trzymający podstawkę )
Wielkość jak na zdjeciach - i powiem że przy ganianiu po górach za motocyklami w te wakacje temperatura oleju nigdy nie przekroczyła 105 stopni
adapter z BMW ( fajny bo ma filtr na bok co jest przydatne w małych autach )
na silniku ( to okrągłę to miejsce mocowania termostatu )
Parę spraw - niby oczywistych - ale może się przydadzą :
Zwieksza sie pojemność ukłądu olejowego ( u mnie o 0.5 litra ) . Olej nie nagrzewa sie tak jak woda wiec sugerowanie siewskaźnikiem temperatur cieczy moze być mylące . jeżeli ktośkombinuje z termostatem do oleju to trzeba pamietać że ten musi mieć otwór odpowietrzający żeby przez chłodnice cały czas był lekki przepływ . Niezaożenie termostatu może spowodować że w aucie na co dzień zimą olej będzie notorycznie niedogrzany co przyniesie odwrotny do zamierzonego skutek .
ps : węże dorobią ci w firmach sprzedających urządenia z hydrauliką siłową ( w łodzi znalazłęm jeden gdzie jak kolo zobaczył do czego to to miałem upust i godzinę gadki o motoryzacji )
PumaRST [Usunięty]
Wysłany: Wto 18 Gru, 2007
ja u siebie miałęm:
podstawka od R5 GTT bez termostatu, przewody to na zamówienie i oryginalną chłodnice oleju z opla c20xe. U mnie zdawało to egzamin i nie maiłęm problemó z neidogżaneim silnika ale duża turbina i auto nie jeżdżace w zimwe wiec zima mógłbym mieć problem.
Fajna podkaładka z termostatem jest też w opowskim c20xe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach