auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 19 Gru, 2007
CHRZANEK napisał/a:
sa wstepnie lepiej wywazone niż seryjne odlewy,
Zdecydownie są lepiej wyważone , seryjne tłoki mają nie wielkie różnice w wagacj i jest to dopuszczalne , dobry kuty tłok ma ten problem wyeliminowany . Po za tym szczególnie w przypadku silników N/A tłok jest lżejszy i to znacznie poprawie "wkręcanie na obroty"
rasta napisał/a:
Ja u siebie nic nie wyważała, a silnikczek pracuje równo i cicho.
ja u siebie wywarzyłek wał z kołem zamachowym korbowody tłoki i chodzi nie równo i głośno
W wiekszości samochodów benzynowych (nie licząc hondy )seryjne odcięcie jest gdzieś w okolicach 7000rpm
Więc mówiąc o wysokim kręceniu mam na mysli powiedzmy 8000rpm.
To juz chyba dla wielu glowic początek "falowania zaworów" ?? ?? ??
wiesz znam Astere z c20xe która miała przesuniecie właśnie gdzieś w okolicy 8000obr i byłą na ostrym wąłku ale bez spreżyn czy zmiany szklanek. wiec to chyba bardziej zależy od danego silnika. ja bym fordowskiego nie zakrecił na hydraulice czy bez zmiany sprężynek powyzej 7000obbr. (odcięcie 6500-6750 w zależności od silnika) bo byłby to ostatni raz mówie tu o starym zetecu lub CVH.
Wszystko zalezy od punktu widzenia, dla mnie turbo jest mniej uzyteczne od kompresora.
Dla mnie duzo bardziej uzyteczne jest turbo
Panowie, nie bierzmy pod uwage wykresow turbo z internetu, podczas doboru sprezarki trzeba ja dobrac z katalogu na podstawie jej mapy a wiekszosc projektow w PL to jest wrzucenie tego co sie dalo tanio kupic ew "pewniak" GT28R(S)
Poza czasem reakcji turbo jest lepsze od kompresora i nie sa to dyskusje a fakty.
Polaczenia gazowego w turbo nie wyeliminujemy mozemy jedynie zmniejszac efekt przez zmienna geometrie, twin scrolla, dobor wirnikow itd.
Ja w GTT mam wywazony caly uklad w calosci a nie poszczegolne graty. Mimo ze to OHV to krecilem regularnie 7500 a podczas utraty przyczepnosci przez brak odcinki pojawialo sie ponad 8000rpm (gtech zarejestrowal).
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 19 Gru, 2007
PumaRST napisał/a:
wiesz znam Astere z c20xe która miała przesuniecie właśnie gdzieś w okolicy 8000obr i byłą na ostrym wąłku ale bez spreżyn czy zmiany szklanek
Ja wiem z doświadczenia że fiatowskie silniki FIRE zniosą 8000rpm. Tyle że tam nie ma hydrauliki tylko plytki...
Inna sprawa że za którymś razem może to być ostatni raz
Ale reasumując problem może sprawiać "hydraulika" ?? ?? ??
Dobrze rozumuję ??
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Gru, 2007
Renault Clio 1.8 16V z wywazonym walem, kolem, seryjnymi korbami bylo krecone non stop do 7.800 rpm.
Obecnie z informacji jakie uzyskalem do na 2.0 (F7R) mozna krecic do 7.300 lub 7.500 (seryjnie gdzies 6800-6900) bez zakuwania i na hydraulice. Podobno mechanika przyda sie w tym silniku powyzej 230-240 KM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach