Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
DOŁADOWANIE SILNIKÓW SPALINOWYCH
Autor Wiadomość

PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Gru, 2007   

rasta napisał/a:
Opinia mojego tunera jest taka, że kompletnie sie nie przejmować. Uważa, że wogóle ten wskaźnik to przekleństwo bo człek sie tylko w niego gapi - i tu na pewno ma rację.


zgadzam sie z nim w pełnij,

ja nigdy nie wydałem tej kasy na EGT i chyba sie o to nie pokusze. Nie wiem na jakim EGT latałem, a uwierz mi na słowo że musiało byc GRUBO i nigdy mi nic sie nie stało.

Albo slepy traf albo silniki z którymi miałem do czynienia były kurr... udaro odporne
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

rasta, masz o tyle komfortowa sytuacje ze:
posiadasz SA, tutaj nie ma ryzyka ze ECU cos sobie zmieni i sklad mieszanki lub zaplon sie zmieni
komp ten tez patrzy za Ciebie na EGT i prawdopodobnie w razie przekroczenia ma zadanie zareagowac

Ja EGT mam i uwazam ze jest potrzebny. Jest pierwsza oznaka ze cos jest zle, zaplon lub paliwo.

Puma, musiales miec sczescie. Kazdy silnik mozna zabic zbyt wysokim EGT.
_________________
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

dzik napisał/a:
Kazdy silnik mozna zabic zbyt wysokim EGT.


Tylko jaka wartość jest zbyt wysoka i ile czasu trzeba, by go zabić, he ??
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

dzik napisał/a:
Puma, musiales miec sczescie. Kazdy silnik mozna zabic zbyt wysokim EGT.


wiem, dlatego sie zastanawiam nad tym EGT
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

rasta napisał/a:
Tylko jaka wartość jest zbyt wysoka i ile czasu trzeba, by go zabić, he


tak jak dzik wspomniał, egt to kolejny wskaźnik który mówi że w kolektorze zrobiło się piekiełko, z tego co wyczytałem w silnikach takich jak mój, seryjnie bez zakucia max to 800-900 stopni.. powyżej 900 itd tłoki zaczynają się topić jak galaretka na słońcu :>
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

carlose, a ty jakie masz EGT przy WOT tak powiedźmy w ok. 200 km/h

W Zetecu EGT >1000 to kumpel miał na seryjnych tłokach.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

rasta napisał/a:
W Zetecu EGT >1000 to kumpel miał na seryjnych tłokach.


wytrzymałość części forda jest znacznie wyższa niż Hondowskich (przy całym szacunku dla hondy). a zetec ma problem gdy pojawia sie spalanie stukowe, a pozatym jest udaroodporny jak wiekszosć silników Forda.
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

Ze stukowym, to każdy ma problemy hehe
Ale stuku się nie obawiam ;)
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

rasta napisał/a:
Ze stukowym, to każdy ma problemy hehe
Ale stuku się nie obawiam ;)


na stukowym seryjne tłoki sie szybko rozpadaja, znaczy sie półki na pierścienei i jest to słaby punkt tych tłoków, bardzo wrażliwe są na tym tle. mówie o serii
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

Czy jest sposób na obniżenie temperatury spalin ??

Kiedyś w rajdówkach (nie wiem jak jest w WRC) stosowano wtrysk wody do cylindra...

Miało to obniżyć temperature, nie wiem czy chodziło o spaliny ... ( ?? ?? ?? )
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Żółwik Tuptuś
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

Wtrysk wody stosowanojuż w czasach drugiej wojny światowej w silnikach samolotów myśliwskich ( min silniki Spitfirea ) .

Na co dzień nie jest to takie proste - 10 barowa pompa i wysterowanie tego tak aby nie zatankowac silnika do pełna a jednocześnei aby był efekt może byc problemem .

Woda co prawda odbiera cześć energii cieplnej przechodząc w stan pary , ale w formie płynnej jest nieściśliwa więc złe wysterowanie i po pierwszym wtryśnięciu mamy korby w paragraf .

Co do silników Fordowskich - fakt numery które z nimi robiliśmy wskazują że sa urdaroodporne ( 1 bar doładowania przy mieszance tak zubożonej że elektronika siępoddawałą i kończyło się strzelaniem silnika na wszystkie strony :) lub 1.5 bara doładowania na LPG to nie są przelewki ) )
 
 

PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

kończąc tematyke wytrzymałości fordowskich silników, to troche jest tak:

dopuki sie nie wysra to nie wiadomo gdzie iest ich granica. Dzieki Raście wiemy mniejwiecej ile są wstanie przyjać seryjne Korby. z innych źródeł wiemy ze zetec jest mało odpony na spalanei stukowe.

z włąsnego doswiadczenai wiem że CVH jest udaroodporne.

ale dobra passa sie kiedyś skończy i przegniemy. ale napewno robimy to swiadomie i wyciagniemy z tego nauke :D
 
 

Żółwik Tuptuś
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

Czyli będzie JEBUDUUUUUU

no cóż jak to mawiają - no risk no fun :D

Z jednej strony - jak wysadzisz zeteca - to już chyba tylko Cossie nam zostaje ( albo mocniejszy zetec zbudowany na poodstawie nauki ;) ) Jeżeli wysadzimy moje CVH to rozsądek nakazywał by wsadzenie drugiego CVH .

Tylko że jedyny rozsądny w tej ekipie zapił sie dawno temu :\ Więc pewnie czopka zostanie a dół przyjdzie od czegoś innego ( może sięnawet z pedalskim zetekiem przeproszę , ale TYLKO z blokiem ;) )
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

PumaRST napisał/a:
wytrzymałość części forda jest znacznie wyższa niż Hondowskich (przy całym szacunku dla hondy).


nie pamiętam szerokości korby w fordzie i danym modelu :)
a u mnie w SOHC wygląda to tak, po lewej kuta po prawej seria :)


 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 23 Gru, 2007   

Z deczka pancerniejsza ta kuta :D :D :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8