Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator sportowy a kat seryjny
Autor Wiadomość

Dariano 
Dowidzenia


auto: CIVIC VTI
silnik:: B20C6
moc: 217km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Garwolin

Wysłany: Śro 10 Maj, 2006   Katalizator sportowy a kat seryjny

Jakie jest wasze zdanie na temat roznic miedzy katalizatorem seryjnym a katalizatorem sportowym ja z tego co wyczytalem to jestem troche zdezorientowany. Niektorzy pisza ze sprawny
katalizator nie stawia zadnego oporu dla przeplywu spalin a jedynie
"formuje" je w bardziej rozwnomierny strumien a niektorzy pisza na odwrot ze jednak stawia opor to jak to własniwie jest?? :566: :566: :566:

[ Dodano: Sro 10 Maj, 2006 ]
zalety kata sportowego juz znam
Katalizator sportowy różni się od standardowego konstrukcją. Zazwyczaj jest konstruowany jako metaliczny, a nie ceramiczny, i ma zwiększoną powierzchnię przepływu gazów, dzięki czemu stawia mniejszy opór spalinom. nurtuje mnie tylko pytanie jak to jest z katem seryjnym?
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 10 Maj, 2006   

dobry temat zalozyles Dariano.tez sie zastanawiam czy warto (przy budowie wydechu) inwestowac w sportowego kata.ile takowy kosztuje do VTSa?
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Śro 10 Maj, 2006   

Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość :?:
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem
Może się wydawać, patrząc na kata że musi trochę przytykać wydech, ale tutaj cały czas nie znalazłem odpowiedzi popartej dowodami

Tak wygląda kat w środku:

 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Śro 10 Maj, 2006   

tak pitt strumienice zostawmy w koszu na śmieci...
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 11 Maj, 2006   

PiTT napisał/a:
Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość :?:
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem


Tłumik przelotowy odpada bo są dwie sondy lambda
Kat sportowy/metalowy rózni się tym tak ajk wspomniano tutaj że jest metalowy a nie ceramiczny.. ceramiczne katy maja bardzo gęsto sitko które ograniczna swobodny przepływ spalin ale zmniejsza zanieczyszczenie dzięki temu iz nagrzewa sie do bardzo wysokich temperatur i dopala spaliny. Katy metalowe maja wieksza przepustowośc mierzoną ilościa włókienek na cm (nie jestem pewny czy dobra jednoskę miary podałem) i wyrażany wartościami : 100 (katalizator najbardziej sportowy najmniej włókienek) 200 (kat gęsty) oczywiście im mniej włókienek tym kat bardziej przelotowy oale coraz bardziej odstaje od norm spalin (tzn mieści się w jakimś zakresie - inaczej nie byłby katalizatorem)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 11 Maj, 2006   

to jak warto czy nie?ile takie cos kosztuje?
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 11 Maj, 2006   

takie coś kosztuje jakies 300PLN jeśli jest made in PL lub 3000 jeśli jest made in HJS - czyli najlepszy producent takich gratow :D

a czy warto.. z całym wydechem warto...
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

Odgrzewam mega starego kotleciora.

Czy taki katalizator metalowy styknie do Saxo ?

http://moto.allegro.pl/ka...1635527143.html
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

styknie :faja:
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej
_________________
TDI Fahrer
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

Tomcat, firma Lindo Gobex na stronie mają PDFy ze swoimi katami, zapłacisz okolo 350zł.
_________________
 
 
 

NBL 
wielki cyc
*\.<(^_^<)


auto: 106/Fiesta VII
silnik:: tu5jp4/j4/Econetic
moc: 150/90km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2011
Skąd: Wągrowiec

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

was79 napisał/a:
zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej



:rotfl: :pom: :lol2: :devil:
_________________
smooth and steady...
 
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

tłumnik napisał/a:
was79 napisał/a:
zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej



:rotfl: :pom: :lol2: :devil:

przytaknął tłumnik
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

a jak jest z przepustowością ? koniecznie brać 100 cpsi, czy raczej nie zrobi to różnicy ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

iQ 
dziękuje i pozdrawiam
The speshill one


auto: DC2R
silnik:: B
moc: ?km
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Mar 2009
Skąd: z lasu

Wysłany: Pią 03 Cze, 2011   

W krajach ktorych spaliny na przegladzie maja znaczenie zaklada sie 200cpsi zeby przeszlo badanie bo ze 100cpsi moze sie nie udac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9