Wysłany: Śro 10 Maj, 2006 Katalizator sportowy a kat seryjny
Jakie jest wasze zdanie na temat roznic miedzy katalizatorem seryjnym a katalizatorem sportowym ja z tego co wyczytalem to jestem troche zdezorientowany. Niektorzy pisza ze sprawny
katalizator nie stawia zadnego oporu dla przeplywu spalin a jedynie
"formuje" je w bardziej rozwnomierny strumien a niektorzy pisza na odwrot ze jednak stawia opor to jak to własniwie jest?? :566: :566: :566:
[ Dodano: Sro 10 Maj, 2006 ]
zalety kata sportowego juz znam
Katalizator sportowy różni się od standardowego konstrukcją. Zazwyczaj jest konstruowany jako metaliczny, a nie ceramiczny, i ma zwiększoną powierzchnię przepływu gazów, dzięki czemu stawia mniejszy opór spalinom. nurtuje mnie tylko pytanie jak to jest z katem seryjnym?
Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem
Może się wydawać, patrząc na kata że musi trochę przytykać wydech, ale tutaj cały czas nie znalazłem odpowiedzi popartej dowodami
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 11 Maj, 2006
PiTT napisał/a:
Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem
Tłumik przelotowy odpada bo są dwie sondy lambda
Kat sportowy/metalowy rózni się tym tak ajk wspomniano tutaj że jest metalowy a nie ceramiczny.. ceramiczne katy maja bardzo gęsto sitko które ograniczna swobodny przepływ spalin ale zmniejsza zanieczyszczenie dzięki temu iz nagrzewa sie do bardzo wysokich temperatur i dopala spaliny. Katy metalowe maja wieksza przepustowośc mierzoną ilościa włókienek na cm (nie jestem pewny czy dobra jednoskę miary podałem) i wyrażany wartościami : 100 (katalizator najbardziej sportowy najmniej włókienek) 200 (kat gęsty) oczywiście im mniej włókienek tym kat bardziej przelotowy oale coraz bardziej odstaje od norm spalin (tzn mieści się w jakimś zakresie - inaczej nie byłby katalizatorem)
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach