Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
wydajność pompy paliwa
Autor Wiadomość

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   wydajność pompy paliwa

mam taki problem: umiera mi pompa paliwa i muszę ją czymś zastąpić. Pytanie - jaka wydajność będzie mi potrzebna? Ciśnienie na poziomie 3 - 3.5 bara starczy, bo i tak regulator zbija je do 2.5 - 3 na listwie, ale ile l/h? Ma ktoś jakieś pojęcie?
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

Cisnienie reguluje regulator cisnienia a pompa?
Fajne pompy robi walbro i z tego co wiem sa tez w dobrej cenie. 255lph spokojnie Ci wystarczy.
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

też właśnie o walbro słyszałem ciepłe słowa, ale 255 to chyba za dużo aż dla mnie, powrót mi rozerwie :rotfl:
Ktoś sprzedaje walbro za rozsądną cenę? Da się gdzieś siakiś ich katalog oblukać w ogóle?

Jak się ma ciśnienie z regulatora i pompy, bo straciłem pewność? Regulator (podciśnieniem pędzony) wali 2.5BAR - 3BAR (bo tyle ma max) przy dużym podciśnieniu w kolektorze, więc pompa powinna walić choć troszkę więcej, nie?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

BaRtO_206GT 
wiosna lato jesień zima


auto: 206GT
silnik:: EW12J4
moc: xxxkm
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

walbro mozesz kupic na allegro albo na www.tomson.com.pl
_________________
www.08PSS.pl - Cat Cams/ Fujita/ Magnaflow/ Milltek/ Momo/ Samco/ Woessner
Peugeot 206GT:
Stage I: 170,8 HP przy 6949 rpm/ 207,2 Nm przy 5186 rpm/ masa: 940 kg
 
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

walbro255 polecam ;)
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

ze strony tomsona:
Cytat:
Wysoko wydajna pompa paliwa do zastosowań w samochodach sportowych i tuningowach gdzie możliwości i niezawodność seryjnego układu paliwowego nie są wstanie sprostać wysokim mocom silnika. Podczas gdy seryjne pompy przy 5 barach ciśnienia są wstanie dostarczyć ok. 130 L paliwa na godzinę, pompa Walbro ma wydajność 210L co pozwala uzyskać moc do 500KM. Pompa ma charakter uniwersalny i pasuje do większości samochodów, zamiast seryjnej, wewnętrznej pompy paliwa znajdującej się w baku. Gwarancja 12 miesięcy.


i pytanie - po kiego, skoro ja 160 kuca nie złamię?
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   Re: wydajność pompy paliwa

mi napisał/a:
mam taki problem: umiera mi pompa paliwa i muszę ją czymś zastąpić. Pytanie - jaka wydajność będzie mi potrzebna? Ciśnienie na poziomie 3 - 3.5 bara starczy, bo i tak regulator zbija je do 2.5 - 3 na listwie, ale ile l/h? Ma ktoś jakieś pojęcie?


Powiem tak.
Gdzie sens? Gdzie logika?

standardowa pompa ma chyba ze 130dm^3/h (jesli wierzyc danym na ktore kiedys sie natknalem) i wystarcza nawet na moce GRUBO ponad 200KM (to jest pewne).

Zreszta nie ma tak ze jak w seryjnym silniku (bez zaawansowanych przerobek) podniesiesz ciesnienie na listwie to moc Ci wzrosnie a stanie sie dokladnie odwrotnie!
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

zauważyłem ze stux nas wszystkich chłodzi :D ale to dobrze ...
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

(od)powiem tak:
1. strasznie coś czepliwy jesteś, długo Cię znajdę?

2.
stux napisał/a:
Gdzie sens? Gdzie logika?

mi napisał/a:
mam taki problem: umiera mi pompa paliwa

coś kupić muszę, a niektóre "zamienniki" mają wydajność 90l/h. Pytam, bo nie wiem jaką wydajność miała seria - ot co.

3.
stux napisał/a:
Zreszta nie ma tak ze jak w seryjnym silniku (bez zaawansowanych przerobek)

sam silnik ma takie sobie znaczenie, ważne jest dobranie ciśnienia do mapy przecież

4.
stux napisał/a:
podniesiesz ciesnienie na listwie to moc Ci wzrosnie a stanie sie dokladnie odwrotnie!

a kupa, zależy od wtryskiwaczy; na moich podnoszenie ciśnienia ponad 3BAR nie zmienia już dawki w zasadzie zupełnie
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   Re: wydajność pompy paliwa

stux napisał/a:
Zreszta nie ma tak ze jak w seryjnym silniku (bez zaawansowanych przerobek) podniesiesz ciesnienie na listwie to moc Ci wzrosnie a stanie sie dokladnie odwrotnie!

co to sa zaawansowane przerobki? :) jak mam zmieniony walek + wydech
+ zrobiona glowice, cos tam jeszcze to moge zwiekszac cisnienie i spodziewac
sie przyrostow mocy?
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

jesteś pewien, że wtryskiwacze u Ciebie, potraktowane większym ciśnieniem, sikną coś więcej?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

nie wiem

ale pewnie trzeba jakies wieksze.. chyba czerwone czy czarne maja wieksza
wydajnosc taaaak?
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

Cisnienie mozna zmienic ale nieduzo. Potem zmienia sie czas reakcji wtrysku oraz jego zywotnosc.
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

moje wtryskiwacze - zależnie od ciśnienia - sikają tak (pomijam żywotność i takie tam pierdoły, sama wydajność w teście nijak się ma do wydajności nominalnej, ale chyba nieźle pokazuje co potrafią wysikać w silniku):

ciśnienie_______przed czyszczeniem______po czyszczeniu (30 minut ultradźwiękami)
__2bar_____________---___________________23-24ml
_2.5bar___________26-27ml________________28-29ml
__3bar.___________28-30ml________________28-30ml
_3.5bar___________30-32ml_________________30ml
__4bar.___________30-32ml________________30-31ml


...więc zwiększanie ciśnienia ponad nominał zmieni raczej niewiele...
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

mi napisał/a:
(od)powiem tak:
1. strasznie coś czepliwy jesteś, długo Cię znajdę?

ukryje sie w jakiejs norze ;-)

mi napisał/a:

2.
coś kupić muszę, a niektóre "zamienniki" mają wydajność 90l/h. Pytam, bo nie wiem jaką wydajność miała seria - ot co.

to tez wystarczy spokojnie nawet na 200KM

mi napisał/a:

3.
sam silnik ma takie sobie znaczenie, ważne jest dobranie ciśnienia do mapy przecież

"mapa" odpowiedzialna bedzie za podanie iskry i czas otwarcia wtryskow co najwyzej, wiec po zwiekszeniu cisnienia na listwie bedzie wiecej paliwa ale napelnianie cylindrow sie nie poprawi. U siebie zalozylem kiedys nieznacznie wieksze wytryski i jedyne co zaobserwowalem to znaczace pogorszenie osiagow.

mi napisał/a:

4.
a kupa, zależy od wtryskiwaczy; na moich podnoszenie ciśnienia ponad 3BAR nie zmienia już dawki w zasadzie zupełnie


jesli to sprawdziles to nie bede dyskutowal :) ale twoje wtryski chyba seryjnie wspolpracuja z regulatorem 2.5bara a nie 3?


Jeszcze ustosunkuje sie do innych wypowiedzi.

Tak uwazam, ze przy zmianie walkow i rozluznieniu wydechu podlanie paliwa moze byc wrecz niezbedne, gdy podczas wspolotwarcia zaworow przy wyzszych obrotach zaczyna wiecej mieszanki podsysac do wydechu.

Nie bardzo zgadzam sie tez z tym ze to wieksze cisnienie powiedzmy o 0.5bara skroci zywotnosc wtryskiwaczy. Zreszta bardziej martwi mnie zywotnosc innych podzespolow :) .
Nawet nie sadze zeby znacznie wieksze cisnienie zrobilo krzywde wtryskiwaczom. A to ze wtedy nie da sie juz nimi sterowac, to jak najbardziej prawda.
Zreszta co widac na podanym przez mi przykladzie i tak to wyzsze cisnienie nie przeklada sie na zyski jakich moznaby sie spodziewac :)

Znacznie gorsze dla wtryskiwaczy od nieco wyzszego cisnienia sa chipy ktore zwiekszaja ich cykl pracy do wartosci bliskich 100%.
Ostatnio zmieniony przez stux Wto 19 Lut, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 7.24 sekund. Zapytań do SQL: 13