auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008 wydajność pompy paliwa
mam taki problem: umiera mi pompa paliwa i muszę ją czymś zastąpić. Pytanie - jaka wydajność będzie mi potrzebna? Ciśnienie na poziomie 3 - 3.5 bara starczy, bo i tak regulator zbija je do 2.5 - 3 na listwie, ale ile l/h? Ma ktoś jakieś pojęcie?
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 18 Lut, 2008
też właśnie o walbro słyszałem ciepłe słowa, ale 255 to chyba za dużo aż dla mnie, powrót mi rozerwie
Ktoś sprzedaje walbro za rozsądną cenę? Da się gdzieś siakiś ich katalog oblukać w ogóle?
Jak się ma ciśnienie z regulatora i pompy, bo straciłem pewność? Regulator (podciśnieniem pędzony) wali 2.5BAR - 3BAR (bo tyle ma max) przy dużym podciśnieniu w kolektorze, więc pompa powinna walić choć troszkę więcej, nie?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 19 Lut, 2008
ze strony tomsona:
Cytat:
Wysoko wydajna pompa paliwa do zastosowań w samochodach sportowych i tuningowach gdzie możliwości i niezawodność seryjnego układu paliwowego nie są wstanie sprostać wysokim mocom silnika. Podczas gdy seryjne pompy przy 5 barach ciśnienia są wstanie dostarczyć ok. 130 L paliwa na godzinę, pompa Walbro ma wydajność 210L co pozwala uzyskać moc do 500KM. Pompa ma charakter uniwersalny i pasuje do większości samochodów, zamiast seryjnej, wewnętrznej pompy paliwa znajdującej się w baku. Gwarancja 12 miesięcy.
i pytanie - po kiego, skoro ja 160 kuca nie złamię?
mam taki problem: umiera mi pompa paliwa i muszę ją czymś zastąpić. Pytanie - jaka wydajność będzie mi potrzebna? Ciśnienie na poziomie 3 - 3.5 bara starczy, bo i tak regulator zbija je do 2.5 - 3 na listwie, ale ile l/h? Ma ktoś jakieś pojęcie?
Powiem tak.
Gdzie sens? Gdzie logika?
standardowa pompa ma chyba ze 130dm^3/h (jesli wierzyc danym na ktore kiedys sie natknalem) i wystarcza nawet na moce GRUBO ponad 200KM (to jest pewne).
Zreszta nie ma tak ze jak w seryjnym silniku (bez zaawansowanych przerobek) podniesiesz ciesnienie na listwie to moc Ci wzrosnie a stanie sie dokladnie odwrotnie!
Zreszta nie ma tak ze jak w seryjnym silniku (bez zaawansowanych przerobek) podniesiesz ciesnienie na listwie to moc Ci wzrosnie a stanie sie dokladnie odwrotnie!
co to sa zaawansowane przerobki? :) jak mam zmieniony walek + wydech
+ zrobiona glowice, cos tam jeszcze to moge zwiekszac cisnienie i spodziewac
sie przyrostow mocy?
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 19 Lut, 2008
jesteś pewien, że wtryskiwacze u Ciebie, potraktowane większym ciśnieniem, sikną coś więcej?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 19 Lut, 2008
moje wtryskiwacze - zależnie od ciśnienia - sikają tak (pomijam żywotność i takie tam pierdoły, sama wydajność w teście nijak się ma do wydajności nominalnej, ale chyba nieźle pokazuje co potrafią wysikać w silniku):
...więc zwiększanie ciśnienia ponad nominał zmieni raczej niewiele...
stux [Usunięty]
Wysłany: Wto 19 Lut, 2008
mi napisał/a:
(od)powiem tak:
1. strasznie coś czepliwy jesteś, długo Cię znajdę?
ukryje sie w jakiejs norze
mi napisał/a:
2.
coś kupić muszę, a niektóre "zamienniki" mają wydajność 90l/h. Pytam, bo nie wiem jaką wydajność miała seria - ot co.
to tez wystarczy spokojnie nawet na 200KM
mi napisał/a:
3.
sam silnik ma takie sobie znaczenie, ważne jest dobranie ciśnienia do mapy przecież
"mapa" odpowiedzialna bedzie za podanie iskry i czas otwarcia wtryskow co najwyzej, wiec po zwiekszeniu cisnienia na listwie bedzie wiecej paliwa ale napelnianie cylindrow sie nie poprawi. U siebie zalozylem kiedys nieznacznie wieksze wytryski i jedyne co zaobserwowalem to znaczace pogorszenie osiagow.
mi napisał/a:
4.
a kupa, zależy od wtryskiwaczy; na moich podnoszenie ciśnienia ponad 3BAR nie zmienia już dawki w zasadzie zupełnie
jesli to sprawdziles to nie bede dyskutowal ale twoje wtryski chyba seryjnie wspolpracuja z regulatorem 2.5bara a nie 3?
Jeszcze ustosunkuje sie do innych wypowiedzi.
Tak uwazam, ze przy zmianie walkow i rozluznieniu wydechu podlanie paliwa moze byc wrecz niezbedne, gdy podczas wspolotwarcia zaworow przy wyzszych obrotach zaczyna wiecej mieszanki podsysac do wydechu.
Nie bardzo zgadzam sie tez z tym ze to wieksze cisnienie powiedzmy o 0.5bara skroci zywotnosc wtryskiwaczy. Zreszta bardziej martwi mnie zywotnosc innych podzespolow .
Nawet nie sadze zeby znacznie wieksze cisnienie zrobilo krzywde wtryskiwaczom. A to ze wtedy nie da sie juz nimi sterowac, to jak najbardziej prawda.
Zreszta co widac na podanym przez mi przykladzie i tak to wyzsze cisnienie nie przeklada sie na zyski jakich moznaby sie spodziewac
Znacznie gorsze dla wtryskiwaczy od nieco wyzszego cisnienia sa chipy ktore zwiekszaja ich cykl pracy do wartosci bliskich 100%.
Ostatnio zmieniony przez stux Wto 19 Lut, 2008, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach