auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008 Geometria- jak ustawić i dlaczego
Jak w temacie, jak ustawić geometrie w saxofonie?
Książka podaje 1-3mm zbieżnie dla wersji z wspomaganiem i 1-3 mm rozbieżnie dla wersji bez wspomagania.
Dlaczego jest różnica w geometrii ze względu na wspomaganie?
No i jakoś skłaniał bym się żeby ustawić u siebie rozbieżnie tak jak w wersji bez wspomagania, tylko pytanie jak to będzie działało i jak wtedy będzie jeździło auto?
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008
Generalnie w samochodach FWD siła napędowa na kołach (dziku wybacz takie sformułowanie) powoduje że koła przednie chcą się "rozjechać" - dlatego producent sugeruje nieznaczną zbieżność żeby efekt ten skompensować...
Zbieżnie - auta ma tendencję do jazdy na wprost
Rozbieżnie - auto chętniej skręca
EDIT: a nie lepiej będzie ustawić na ZERO ???
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008
podlacze sie do tematu bo dzisiaj pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim.
Z przodu mialem zimowki 185/55/15 a na tyle moje Micheliny N20. Niestety na KJS musialem pozyczyc od Grzecha jego Uniroyale Rain Sporty (za co ponownie dziekuje). Opona na tyle 195/50/15 (chyba nowka sztuka) a tyl peugeota latal jak glupi. Normalnie przy hamowaniu stawialo nas bokiem.
Przez pewien czas myslelismy ze cos padlo w aucie...... Po KJS po zalozeniu moich slickow tego problemu ponownie nie bylo.....
Mocny hamulec z tyłu przy którym seryjna opona niestety nie radzi juz sobie... slick z racji tego ze jest slickiem i ma wieksza przyczepnosc wykorzystuje hamulec w 100%... zwykla opona odkleja. Ja bym to tak tlumaczyl.
Loko -> dawaj rozbieznie, Mastela w saxo tak ma i czasy robi rewelacyjne nikt nie ma do niego podejscia wiec u Ciebie tez sie bedzie dzialo, mi jak ustawial za pierwszym razem to troche przesadzil, masakra na hamowaniach byla, myszkowalo auto niesamowicie, poprawilismy, niewielkie odchylenie od normy i jest lepiej. Auto hamuje jak trzeba a skreca napewno chetniej niz na standardowych ustawieniach. Minusem jest to ze nierowno zuzywac sie beda opony.
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008
W 106/saxo jest jeszcze jeden bajer.Można przkręcająć kolumne regulować kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.W rejlaku miałem to przestawione w stosunku do serii i samochód dużo szybciej reagował na skręt,ale z drugiej strony kierownica bardziej rwała w zakręcie.Na necie pewnie gdzieś jest opisane ,jakie położenie - co daje,trzeba poszukać.
Na zdjęciach porównanie serii i jak było ustawione w moim paściarskim rejlaku-
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
qbus napisał/a:
Mocny hamulec z tyłu przy którym seryjna opona niestety nie radzi juz sobie... slick z racji tego ze jest slickiem i ma wieksza przyczepnosc wykorzystuje hamulec w 100%... zwykla opona odkleja. Ja bym to tak tlumaczyl.
jeżeli tak jest to rożnica jest rzeczywiście straszna. Dojezdzajac do zwyklego ronda w Piotrkowie nie moglem jechac prosto
Teraz pytanie, jak to poprawic zeby w nastepna niedziele w Radomiu nie miec tego problemu (jechac musimy na zwyklej dopuszczonej oponie)
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
Bad-i: Jak zalożysz seryjną (taką samą z przodu i z tylu) opone to bedzie duzo lepiej.
Poza tym warto się pobawic korektorem sily hamowania, ale to niewdzieczne urzadzenie wymaga kapieli w coca coli zanim zacznie dzialać
P106rallye: ten myk byl sptosowany przez niemal caly rajdowy puchar peugeota 106 na rajdy szutrowe (wlaściwie wtedy byl tylko kormoran i drugi dzień rajdu karkonoskiego) i bylo dokladnie tak jak mówisz.
Opowiadal mi o tym Andrzej Splawa-Nejman - kiedyś bardzo szybki drajwer, niestety po wypadku lanosem sie "wyciszyl"...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Bad-i: Jak zalożysz seryjną (taką samą z przodu i z tylu) opone to bedzie duzo lepiej.
Poza tym warto się pobawic korektorem sily hamowania, ale to niewdzieczne urzadzenie wymaga kapieli w coca coli zanim zacznie dzialać
w tym tygodniu zaloze komplet takich samych opon i zobaczymy.... Nie wiem tylko czy wkladac 195/50/15 czy 185/55/15. Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak prawa tylnia opone od zewnatrznej strony hmmmmm
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak
185/55R15 jest jeszcze wyższa Więc będzie też cięlo...
W sumie macie spoko zamienniki
Do obnizonego zawiasu jak znalazl
to czemu slicka mi tak nie tnie jak 195/50/15 ??
te opony co mam na przodzie to jakas pomylka - jak wyjezdzalismy z ciasnych zakretow to na II jedno kolo tak mielilo ze w pewnym momencie jak popatrzylem w lusterko to pomyslalem ze po silniku jest bo olej wywalilo rura
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 25 Lut, 2008
DeeS napisał/a:
Mam tak samo ustawione u siebie w saxo jak p106rallye.
Ale z checia pojechal bym gdzies i poustawial co nieco...
Masz ustawione tak jak p106 rallye, bo tutaj tak samo jak z geometrią jest różnica w zależności od tego czy jest wspomaganie czy nie ma.
Jeśli jest wspomaganie to seryjnie jest tak jak masz , a jeśli nie ma wspomagania to tak jak na 1 zdjęciu.
Ale to ciekawa sprawa jak wpływają poszczególne ustawienia, może ktoś wie coś więcej? jak które ustawienie wpływa na jazde?
qbus a ile rozbieżnie ustawić żeby nie przesadzić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach