Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Geometria- jak ustawić i dlaczego
Autor Wiadomość

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   Geometria- jak ustawić i dlaczego

Jak w temacie, jak ustawić geometrie w saxofonie?

Książka podaje 1-3mm zbieżnie dla wersji z wspomaganiem i 1-3 mm rozbieżnie dla wersji bez wspomagania.
Dlaczego jest różnica w geometrii ze względu na wspomaganie?

No i jakoś skłaniał bym się żeby ustawić u siebie rozbieżnie tak jak w wersji bez wspomagania, tylko pytanie jak to będzie działało i jak wtedy będzie jeździło auto?
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

Generalnie w samochodach FWD siła napędowa na kołach (dziku wybacz takie sformułowanie) powoduje że koła przednie chcą się "rozjechać" - dlatego producent sugeruje nieznaczną zbieżność żeby efekt ten skompensować...

Zbieżnie - auta ma tendencję do jazdy na wprost
Rozbieżnie - auto chętniej skręca

EDIT: a nie lepiej będzie ustawić na ZERO ???
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

podlacze sie do tematu bo dzisiaj pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim.


Z przodu mialem zimowki 185/55/15 a na tyle moje Micheliny N20. Niestety na KJS musialem pozyczyc od Grzecha jego Uniroyale Rain Sporty (za co ponownie dziekuje). Opona na tyle 195/50/15 (chyba nowka sztuka) a tyl peugeota latal jak glupi. Normalnie przy hamowaniu stawialo nas bokiem.

Przez pewien czas myslelismy ze cos padlo w aucie...... Po KJS po zalozeniu moich slickow tego problemu ponownie nie bylo.....

Co moze byc przyczyna takiego zachowania auta??
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

Mocny hamulec z tyłu przy którym seryjna opona niestety nie radzi juz sobie... slick z racji tego ze jest slickiem i ma wieksza przyczepnosc wykorzystuje hamulec w 100%... zwykla opona odkleja. Ja bym to tak tlumaczyl.

Loko -> dawaj rozbieznie, Mastela w saxo tak ma i czasy robi rewelacyjne nikt nie ma do niego podejscia wiec u Ciebie tez sie bedzie dzialo, mi jak ustawial za pierwszym razem to troche przesadzil, masakra na hamowaniach byla, myszkowalo auto niesamowicie, poprawilismy, niewielkie odchylenie od normy i jest lepiej. Auto hamuje jak trzeba a skreca napewno chetniej niz na standardowych ustawieniach. Minusem jest to ze nierowno zuzywac sie beda opony.
 
 
 

p106rallye
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

W 106/saxo jest jeszcze jeden bajer.Można przkręcająć kolumne regulować kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.W rejlaku miałem to przestawione w stosunku do serii i samochód dużo szybciej reagował na skręt,ale z drugiej strony kierownica bardziej rwała w zakręcie.Na necie pewnie gdzieś jest opisane ,jakie położenie - co daje,trzeba poszukać.
Na zdjęciach porównanie serii i jak było ustawione w moim paściarskim rejlaku-

 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

qbus napisał/a:
Mocny hamulec z tyłu przy którym seryjna opona niestety nie radzi juz sobie... slick z racji tego ze jest slickiem i ma wieksza przyczepnosc wykorzystuje hamulec w 100%... zwykla opona odkleja. Ja bym to tak tlumaczyl.


jeżeli tak jest to rożnica jest rzeczywiście straszna. Dojezdzajac do zwyklego ronda w Piotrkowie nie moglem jechac prosto :(

Teraz pytanie, jak to poprawic zeby w nastepna niedziele w Radomiu nie miec tego problemu (jechac musimy na zwyklej dopuszczonej oponie)
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

Bad-i: Jak zalożysz seryjną (taką samą z przodu i z tylu) opone to bedzie duzo lepiej.
Poza tym warto się pobawic korektorem sily hamowania, ale to niewdzieczne urzadzenie wymaga kapieli w coca coli zanim zacznie dzialać ;)

P106rallye: ten myk byl sptosowany przez niemal caly rajdowy puchar peugeota 106 na rajdy szutrowe (wlaściwie wtedy byl tylko kormoran i drugi dzień rajdu karkonoskiego) i bylo dokladnie tak jak mówisz.
Opowiadal mi o tym Andrzej Splawa-Nejman - kiedyś bardzo szybki drajwer, niestety po wypadku lanosem sie "wyciszyl"...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

DeeS 
first...


auto: służbowe
silnik:: benzyniak
moc: od 170 w górekm
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Paź 2006
Skąd: WAW/LBN

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

Mam tak samo ustawione u siebie w saxo jak p106rallye.

Ale z checia pojechal bym gdzies i poustawial co nieco...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
Bad-i: Jak zalożysz seryjną (taką samą z przodu i z tylu) opone to bedzie duzo lepiej.
Poza tym warto się pobawic korektorem sily hamowania, ale to niewdzieczne urzadzenie wymaga kapieli w coca coli zanim zacznie dzialać


w tym tygodniu zaloze komplet takich samych opon i zobaczymy.... Nie wiem tylko czy wkladac 195/50/15 czy 185/55/15. Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak prawa tylnia opone od zewnatrznej strony hmmmmm
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

Bad-i napisał/a:
Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak

185/55R15 jest jeszcze wyższa ;) Więc będzie też cięlo...

W sumie macie spoko zamienniki :D :D :D
Do obnizonego zawiasu jak znalazl :D :D :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak

185/55R15 jest jeszcze wyższa ;) Więc będzie też cięlo...

W sumie macie spoko zamienniki :D :D :D
Do obnizonego zawiasu jak znalazl :D :D :D


to czemu slicka mi tak nie tnie jak 195/50/15 ??

te opony co mam na przodzie to jakas pomylka - jak wyjezdzalismy z ciasnych zakretow to na II jedno kolo tak mielilo ze w pewnym momencie jak popatrzylem w lusterko to pomyslalem ze po silniku jest bo olej wywalilo rura ;)
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

DeeS napisał/a:
Mam tak samo ustawione u siebie w saxo jak p106rallye.

Ale z checia pojechal bym gdzies i poustawial co nieco...


Masz ustawione tak jak p106 rallye, bo tutaj tak samo jak z geometrią jest różnica w zależności od tego czy jest wspomaganie czy nie ma.
Jeśli jest wspomaganie to seryjnie jest tak jak masz ;) , a jeśli nie ma wspomagania to tak jak na 1 zdjęciu.

Ale to ciekawa sprawa jak wpływają poszczególne ustawienia, może ktoś wie coś więcej? jak które ustawienie wpływa na jazde?

qbus a ile rozbieżnie ustawić żeby nie przesadzić?
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

Nie wiem... my po prostu u niego ustawiamy jedziemy zobaczyc jak sie jedzie i ew korygujemy... jak chcesz to moge Cie umowic na taka sesje :)
 
 
 

DeeS 
first...


auto: służbowe
silnik:: benzyniak
moc: od 170 w górekm
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Paź 2006
Skąd: WAW/LBN

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

Z tego co ja slyszalem to chyba najrozsadniej ustawiac na "zero" ile w tym prawdy ? Dopytam sie przy najblizszej okazji.
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 25 Lut, 2008   

qbus napisał/a:
Nie wiem... my po prostu u niego ustawiamy jedziemy zobaczyc jak sie jedzie i ew korygujemy... jak chcesz to moge Cie umowic na taka sesje :)


No to jak coś to będę się odzywał do Ciebie, na razie jeszcze nie wiem kiedy będę geometrie robił bo najpierw muszę drążki kierownicze wymienić :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.35 sekundy. Zapytań do SQL: 12