Jak wielu z was wiadomo wymieniłem kolektor ssący w swoim silniku na ten z GTi6 i Xsary VTS.
Oryginalny kolektor opisywaliśmy tutaj
http://www.forum.hothatch...?t=94&start=180
ta cała kombinacja z pięcioma przepustnicami itd...
Teraz jest kolektor bardzo prosty z dużym zasobnikiem i sporo większą przepustnicą, wymieniłem także wtryski na te od GTi-6.
Moje wrażenia są takie :
1) do 4000obr jedzie jak fiat 126p, ikarus albo saxo saxorulesa.
2) między 4000 a 5000obr zaczyna się przełamywać
3) od 5000 obr zaczyna jechać i jest lepiej niż było - czud pod dupą, że jest naprawdę dobrze
4) kolektor jest głośny ale to mi nie przeszkadza
5) zniknęły marchewy, strzelanie z wydechu, pobąkiwanie na wolnych obrotach
A teraz pytania
1) Czy ma jakiś wpływ to, że podczas całej tej naprawy nie odłączałem akumulatora ? Czy komputerowi silnika robi to jakąś różnicę ?
2) Dlaczego na dole obrotów jest taki duży spadek mocy ? (czy to ze względu na za dużą ilość powietrza ? względem starego kolektora ? )
3) Czy brak marchew, strzelania wydechu oznacza, że na wysokich obrotach jest lepsze spalanie mieszanki ?
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
Dlugo nie mialem gti-6, ale na seryjnym silniku (byl w super stanie) zauwazylem cos innego:
samochod przyspiesza do 4000-5000obr, potem tylko huk i wycie ale juz nie jechal.
Nie wiem jak seryjne s16 sie odpycha (jechalem tylko raz na prawym i nie pamietam), ale gti-6 nie wydawalo mi sie jakos bardzo szybkie na jak na te 16xKM.
Chyba najlatwiej jesli pojedziesz na hamownie zweryfikowac wynik.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008
Moim zdaniem jeżeli nie jedzie z dołu tzn że znacząco skrócił się układ dolotowy, zawsze czym krótszy dolot tym większa kupa na dole... dopiero na górze się rozkręca.
Samo zresetowanie nic nie da - komp nie ma możliwości samoadaptacji
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008
vlodi najpierw trzeba zmierzyc te twoje cudo, potem myslec o zmianach.
Zadzwon do mnie dzisiaj 692871799, w sobote bede stroić troche aut wiec wpadlbys na pomiary i juz.
Jak namieszales z wtryskami i innymi rzeczami to potrzebna bedzie korekcja - na to nie ma rady.
samochod przyspiesza do 4000-5000obr, potem tylko huk i wycie ale juz nie jechal.
no to u mnie odwrotnie
saxorulez napisał/a:
Moim zdaniem jeżeli nie jedzie z dołu tzn że znacząco skrócił się układ dolotowy, zawsze czym krótszy dolot tym większa kupa na dole... dopiero na górze się rozkręca.
próby przeprowadzałem bez filtra na gołej przepustnicy, ale to nie ma znaczenia aż takiego. Na poprzednim kolektorze czy był filtr czy go nie było to jechał tak samo.
Teraz jest cholerny spadek mocy na dole obrotów... lepiej jechało moje saxo 1,1. Za to góra się trochę poprawiła.
saxorulez napisał/a:
chyba że coś żle podłączyłeś.
powiedz, że w to nie wierzysz
dzik napisał/a:
Jesli MAP to REMAP.
tak myślałem Dziku bo wcześniej były te przepustnice i zdaje sobie sprawę, że wcześniej niskie obroty się zupełnie inaczej odbywały.
1) Czy ma jakiś wpływ to, że podczas całej tej naprawy nie odłączałem akumulatora ? Czy komputerowi silnika robi to jakąś różnicę ?
2) Dlaczego na dole obrotów jest taki duży spadek mocy ? (czy to ze względu na za dużą ilość powietrza ? względem starego kolektora ? )
3) Czy brak marchew, strzelania wydechu oznacza, że na wysokich obrotach jest lepsze spalanie mieszanki ?
Ad1. Nie. Mozna odlaczyc pozniej.
Ad2. A skad wiesz ze jest wiecej powietrza? Czy silnik od ktorego brales kolektor nie ma innych walkow?
Ad3. Marchewy oznaczaja bogato, przy idealnej mieszance nie ma marchew.
- Mam przeciez AFR i mozna sprawdzic zamiast wrozyc z fusow
- Sprawdz czy TPS jest ok
- Moze troche lewego powietrza?
Ad2. A skad wiesz ze jest wiecej powietrza? Czy silnik od ktorego brales kolektor nie ma innych walkow?
Ma inne wałki ale nie wiem czym się różnią. A o ilość pytam ze względu na to, że wcześniej był kolektor który regulował powietrzem zależnie od obciążenia auta i jego obrotów. I dół był a była dużo mniejsza przepustnica ta główna.
dzik napisał/a:
Ad3. Marchewy oznaczaja bogato, przy idealnej mieszance nie ma marchew.
To mnie akurat cieszy jeśli dzięki temu będe szybszy
dzik napisał/a:
- Mam przeciez AFR i mozna sprawdzic zamiast wrozyc z fusow
Wiem - ale zanim praktyka to chciałem trochę teorii
dzik napisał/a:
- Sprawdz czy TPS jest ok
sprawdzę ale wydaje mi się, że ok..
dzik napisał/a:
- Moze troche lewego powietrza?
to napewno bo nie podłączyłem jeszcze zbiornika oparów paliwa i odmy. Ale generalnie za przepustnicą już nic nie dochodzi...
no i jeszcze jest opcja, ze cos ci nie wyszlo przy przekladce:D uwaliles jakis kabelek, cos nie dokreciles itp
chyba mnie nie znasz
ade napisał/a:
wydaje mi sie, ze nie potrzebnie odrazu zmieniales wtryski... jesli masz mozliwosc zmierzyc afr to rozwieje to wszytkie twoje watpliwosci...
wez sobie moze odrazu stare wtryski i sprawdzcie tez afr na nich (znasz wydajnosc starych i nowych? to samo cisnienie na listwie?)
ciśnienie na listwie to samo, a wtryski zobaczę, ale mi się wydaje, że na dole jest bardzo ubogo. Ale jak będzie okazja sprawdzenia AFRu to się wszystko wyjaśni. Może dzisiaj ?
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008
Ja miałem tą przyjemność być u Marka i nawet byłem kawałeczek przewieziony...
Nie znam się na kwestiach technicznych, ale w stosunku do poprzedniego "setupu" fura jedzie lepiej dopiero od ok 5000rpm do końca - czyli tzw zakres obrotów użytecznych jest... wąski
Próby elastyczności (od 2000rpm na 2ce) niestety wypadły blado.
Żeby wykorzystać to co jest Vlodi musiałby kręcić non stop pow 5000rpm - a przecież to nie honda
Natomiast "sound" -zabija wszystko i wszystkich
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach