Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
S16 brak mocy
Autor Wiadomość

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   S16 brak mocy

Jak wielu z was wiadomo wymieniłem kolektor ssący w swoim silniku na ten z GTi6 i Xsary VTS.
Oryginalny kolektor opisywaliśmy tutaj
http://www.forum.hothatch...?t=94&start=180
ta cała kombinacja z pięcioma przepustnicami itd...

Teraz jest kolektor bardzo prosty z dużym zasobnikiem i sporo większą przepustnicą, wymieniłem także wtryski na te od GTi-6.

Moje wrażenia są takie :

1) do 4000obr jedzie jak fiat 126p, ikarus albo saxo saxorulesa.
2) między 4000 a 5000obr zaczyna się przełamywać
3) od 5000 obr zaczyna jechać i jest lepiej niż było - czud pod dupą, że jest naprawdę dobrze
4) kolektor jest głośny ale to mi nie przeszkadza
5) zniknęły marchewy, strzelanie z wydechu, pobąkiwanie na wolnych obrotach :(


A teraz pytania

1) Czy ma jakiś wpływ to, że podczas całej tej naprawy nie odłączałem akumulatora ? Czy komputerowi silnika robi to jakąś różnicę ?
2) Dlaczego na dole obrotów jest taki duży spadek mocy ? (czy to ze względu na za dużą ilość powietrza ? względem starego kolektora ? )
3) Czy brak marchew, strzelania wydechu oznacza, że na wysokich obrotach jest lepsze spalanie mieszanki ?
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Coś czuję ze bez remapa się nie obejdzie..

chyba że coś żle podłączyłeś.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

a resetowales komputer ?
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Dlugo nie mialem gti-6, ale na seryjnym silniku (byl w super stanie) zauwazylem cos innego:

samochod przyspiesza do 4000-5000obr, potem tylko huk i wycie ale juz nie jechal.
Nie wiem jak seryjne s16 sie odpycha (jechalem tylko raz na prawym i nie pamietam), ale gti-6 nie wydawalo mi sie jakos bardzo szybkie na jak na te 16xKM.

Chyba najlatwiej jesli pojedziesz na hamownie zweryfikowac wynik.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

Moim zdaniem jeżeli nie jedzie z dołu tzn że znacząco skrócił się układ dolotowy, zawsze czym krótszy dolot tym większa kupa na dole... dopiero na górze się rozkręca.

Samo zresetowanie nic nie da - komp nie ma możliwości samoadaptacji
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

EDIT:

zapomnialem ze gti-6 wazy az 1240kg, wiec nie moze byc az tak szybki mimo 16xKM
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 03 Kwi, 2008   

MAP czy MAF?

Jesli MAP to REMAP.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

vlodi najpierw trzeba zmierzyc te twoje cudo, potem myslec o zmianach.
Zadzwon do mnie dzisiaj 692871799, w sobote bede stroić troche aut wiec wpadlbys na pomiary i juz.
Jak namieszales z wtryskami i innymi rzeczami to potrzebna bedzie korekcja - na to nie ma rady.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

dzik napisał/a:
Jesli MAP to REMAP


Map
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

k-mart napisał/a:
samochod przyspiesza do 4000-5000obr, potem tylko huk i wycie ale juz nie jechal.


no to u mnie odwrotnie

saxorulez napisał/a:
Moim zdaniem jeżeli nie jedzie z dołu tzn że znacząco skrócił się układ dolotowy, zawsze czym krótszy dolot tym większa kupa na dole... dopiero na górze się rozkręca.


próby przeprowadzałem bez filtra na gołej przepustnicy, ale to nie ma znaczenia aż takiego. Na poprzednim kolektorze czy był filtr czy go nie było to jechał tak samo.

Teraz jest cholerny spadek mocy na dole obrotów... lepiej jechało moje saxo 1,1. Za to góra się trochę poprawiła.

saxorulez napisał/a:
chyba że coś żle podłączyłeś.


powiedz, że w to nie wierzysz :]

dzik napisał/a:
Jesli MAP to REMAP.


tak myślałem Dziku bo wcześniej były te przepustnice i zdaje sobie sprawę, że wcześniej niskie obroty się zupełnie inaczej odbywały.



a co z odpowiedziami na moje pytania :) ?
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   Re: S16 brak mocy

Vlodarsky napisał/a:

1) Czy ma jakiś wpływ to, że podczas całej tej naprawy nie odłączałem akumulatora ? Czy komputerowi silnika robi to jakąś różnicę ?
2) Dlaczego na dole obrotów jest taki duży spadek mocy ? (czy to ze względu na za dużą ilość powietrza ? względem starego kolektora ? )
3) Czy brak marchew, strzelania wydechu oznacza, że na wysokich obrotach jest lepsze spalanie mieszanki ?


Ad1. Nie. Mozna odlaczyc pozniej.
Ad2. A skad wiesz ze jest wiecej powietrza? Czy silnik od ktorego brales kolektor nie ma innych walkow?
Ad3. Marchewy oznaczaja bogato, przy idealnej mieszance nie ma marchew.
- Mam przeciez AFR i mozna sprawdzic zamiast wrozyc z fusow
- Sprawdz czy TPS jest ok
- Moze troche lewego powietrza?
_________________
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 04 Kwi, 2008   

dzik napisał/a:
Ad1. Nie. Mozna odlaczyc pozniej.


Nie zrobiłem tego jeszcze wogóle :) zaraz zrobie :)

dzik napisał/a:
Ad2. A skad wiesz ze jest wiecej powietrza? Czy silnik od ktorego brales kolektor nie ma innych walkow?


Ma inne wałki ale nie wiem czym się różnią. A o ilość pytam ze względu na to, że wcześniej był kolektor który regulował powietrzem zależnie od obciążenia auta i jego obrotów. I dół był a była dużo mniejsza przepustnica ta główna.

dzik napisał/a:
Ad3. Marchewy oznaczaja bogato, przy idealnej mieszance nie ma marchew.

To mnie akurat cieszy jeśli dzięki temu będe szybszy
dzik napisał/a:
- Mam przeciez AFR i mozna sprawdzic zamiast wrozyc z fusow

Wiem - ale zanim praktyka to chciałem trochę teorii :rotfl:
dzik napisał/a:
- Sprawdz czy TPS jest ok

sprawdzę ale wydaje mi się, że ok..
dzik napisał/a:
- Moze troche lewego powietrza?

to napewno bo nie podłączyłem jeszcze zbiornika oparów paliwa i odmy. Ale generalnie za przepustnicą już nic nie dochodzi...
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   

wydaje mi sie, ze na dole dostaje za duzo paliwa wzgledem powietrza i dlategow ogole nie chce jechac... u gory moglo sie poprawic i jest ok...

wydaje mi sie, ze nie potrzebnie odrazu zmieniales wtryski... jesli masz mozliwosc zmierzyc afr to rozwieje to wszytkie twoje watpliwosci...

wez sobie moze odrazu stare wtryski i sprawdzcie tez afr na nich (znasz wydajnosc starych i nowych? to samo cisnienie na listwie?)

no i jeszcze jest opcja, ze cos ci nie wyszlo przy przekladce:D uwaliles jakis kabelek, cos nie dokreciles itp :rotfl:
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   

ade napisał/a:
no i jeszcze jest opcja, ze cos ci nie wyszlo przy przekladce:D uwaliles jakis kabelek, cos nie dokreciles itp :rotfl:

chyba mnie nie znasz :faja:

ade napisał/a:

wydaje mi sie, ze nie potrzebnie odrazu zmieniales wtryski... jesli masz mozliwosc zmierzyc afr to rozwieje to wszytkie twoje watpliwosci...

wez sobie moze odrazu stare wtryski i sprawdzcie tez afr na nich (znasz wydajnosc starych i nowych? to samo cisnienie na listwie?)


ciśnienie na listwie to samo, a wtryski zobaczę, ale mi się wydaje, że na dole jest bardzo ubogo. Ale jak będzie okazja sprawdzenia AFRu to się wszystko wyjaśni. Może dzisiaj ?
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   

Ja miałem tą przyjemność być u Marka i nawet byłem kawałeczek przewieziony...
Nie znam się na kwestiach technicznych, ale w stosunku do poprzedniego "setupu" fura jedzie lepiej dopiero od ok 5000rpm do końca - czyli tzw zakres obrotów użytecznych jest... wąski

Próby elastyczności (od 2000rpm na 2ce) niestety wypadły blado.
Żeby wykorzystać to co jest Vlodi musiałby kręcić non stop pow 5000rpm - a przecież to nie honda :)

Natomiast "sound" -zabija wszystko i wszystkich :D :D :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13