auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006 Glowica, uszczelka i w ogole o co w tym wszystkim chodzi?!
pytanie kieruje do wszystkich co ogarniaja ten temat. wiem, ze Lukasz moj guru techniczny wie ale jesli ktos jeszce moze na ten temat powiedziec to chetnie poslucham..
pytanko jest takie: w Punto bedzie pewnie glowica do zrobienia, uszczelka na 100% (slucham mechanikow i w ogole jakos dziadowo to chodzi .. ) teraz pyytanie: co to jest, do czego sluzy, od czego sie psuje i jesli sie ja splanuje (nie wiem czy to dobre slowo.. ) to co to daje..
dzieki z gory za odp.
44FG [Usunięty]
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006
Nie wiem co masz na myśli mówiąc "będzie głowica do zrobienia" ?
W każdym razie apropos uszczelki, bo o to głównie pytałeś: uszczelka pod głowicą jak sama nazwa wskazuje jest "pod" głowicą, a więc między nią a blokiem silnika. Przeważnie tak jest w urządzeniach mechanicznych, że jak coś się z czymś łączy to z wielu powodów pomiędzy jedno i drugie ładuje się uszczelki - tak jest i tutaj.
Uszczelka pod głowicą, ponieważ odpowiada za uszczelnienie najbardziej newralgicznych elementów silnika jest niezwykle ważnym elementem i należy ją zmieniać za każdym razem gdy się zdejmuje głowicę (tak naprawdę powinno się również planować głowicę) - wszystko po to aby mieć idealną szczelność.
Gdy uszczelka się zesra może nastąpić na przykład wyciek płynu chłodniczego (z kanałów między blokiem a głowicą) do cylindrów co objawia się białym dymem z rury wydechowej.
Uszczelka odpowiada również za stopień sprężania - najprościej mówiąc: im grubsza, tym niższy stopień, im cieńsza tym silnik jest bardziej doprężony. To najbardziej prostacki sposób "tuningu" samochodów, stosowany z największym powodzeniem w maluchach na "sportowych Wupex-ach"
Jeszcze co do terminologii: uszczelkę się wymienia, głowicę - planuje.
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006
ok.. czyli co to jest glowica bylem u dwoch mechaniksow i mowili, ze moze byc koniecznosc zrobienia tego bo cos dziwnie chodzi silnik.. czy to ma sens? sorry ze laickie pytania ale nie mam doswiadczenia.. w tych sprawach. i czy jak sie ja splanuje.. to co wtedy? kurwa.. dlaczego ja nic nie wiem..
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006
głowica - to jest ta gorna część silnika gdzie znajdują się zawory oraz cały ich osprzęt a wewnątrz glowicy sa jeszcze kanaly dolotowe i wydecowe plus układ smarowania olejem i chłodzenia
splanować glowicę nalezy za każdym razem gdy wymieniasz uszczelkę - w ten sposob zapewniasz sobie że uszczelka bedzie idealnie przylegać. i teraz pojawia się myk - mozn asplanowac glowice mocniej zwiekszając w silniku stopien spręzania. Większy stopień sprężania powoduje mocniejszy wybóch mieszaniki co niesie za sobą wzrost mocy - jest to kosmetyczny zabieg tuningowy bo nie daje on dużych przyrostów w mocy ale zawsze coś. Nie możn aprzesadzić ze stopniem spręzania bo w pewnym momencie działa on przeciwnie i ujmuje mocy bo silnik nie ma wystarczajacej mocy aby to spręzyć... ale to nam nie grozi raczej. Prędzej spotkają się zawory z tłokami...
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
44FG [Usunięty]
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006
Na samym dole masz uszczelkę, a powyżej głowicę, a na samej górze dekiel zaworowy.
Głowica to generalnie ten element, w którym siedzą zawory oraz wałek/wałki rozrządu.
Nie wiem co to znaczy: głowica do zrobienia. Najprawdopodobniej chodziło im o to, że trzeba już wymienić uszczelkę, przy okazji planując głowicę (czyli wyrównując powierzchnię styku głowicy z uszczelką).
Mogli mieć też na myśli na przykład wymianę hydropopychaczy (o ile takie masz w swoim silniku), a przy okazji uszczelniaczy zaworowych.
Cholera wie tych mechaników
Planować trzeba, a przynajmniej powinno się przy każdym zdjęciu głowicy.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006
powtarzasz po mnie 44
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
44FG [Usunięty]
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006
A bo się wcinasz nieproszony
Poza tym minuta wysłania posta jest ta sama
Dodatkowo: wybuch pisze się przez u-zwykłe
Ponadto: pomyliłeś się w swojej wypowiedzi Planowanie głowicy wcale nie zwiększa ilości mieszanki w cylindrze co można wywnioskować z twojego posta, a jedynie zwiększa stopień sprężania, a więc przy okazji silnik musi zużyć więcej energii aby sprężyć mieszankę i dlatego należy uważać aby nie przegiąć :562:
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Maj, 2006
wiem ze trabanty do dwusuwy...
czy nasze auta to czterosuwy?? (Ssanie–sprężanie–zapłon-praca-wydech) na podstawie tej pracy..
http://prace.sciaga.pl/23152.html
czyli po splanowaniu glowicy moze zwiekszyc sie spalanie?
Jest planowanie i planowanie. Jedno sluzy do wyrownania i zbiera minimalna ilosc, drugie w celach tjuningowych, zbiera sie tyle ile mozna aby podniesz stopien sprezania.
Jak nie miales przegrzanej glowicy i sie nie powyginala to planowanie bedzie niezauwazalne, dla spalania i osiagow.
Panowie, ladny wkleiliscie przewodnik
Ja niebawem wkleje fotki pt glowica i GLOWICA
[ Dodano: Wto 30 Maj, 2006 ]
Jakarti napisał/a:
wiem ze trabanty do dwusuwy...
czy nasze auta to czterosuwy?? (Ssanie–sprężanie–zapłon-praca-wydech) na podstawie tej pracy..
http://prace.sciaga.pl/23152.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach