Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Glowica, uszczelka i w ogole o co w tym wszystkim chodzi?!
Autor Wiadomość

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   Glowica, uszczelka i w ogole o co w tym wszystkim chodzi?!

pytanie kieruje do wszystkich co ogarniaja ten temat. wiem, ze Lukasz moj guru techniczny wie ale jesli ktos jeszce moze na ten temat powiedziec to chetnie poslucham..

pytanko jest takie: w Punto bedzie pewnie glowica do zrobienia, uszczelka na 100% (slucham mechanikow i w ogole jakos dziadowo to chodzi .. ) teraz pyytanie: co to jest, do czego sluzy, od czego sie psuje i jesli sie ja splanuje (nie wiem czy to dobre slowo.. ) to co to daje..

dzieki z gory za odp.
 
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Nie wiem co masz na myśli mówiąc "będzie głowica do zrobienia" ?

W każdym razie apropos uszczelki, bo o to głównie pytałeś: uszczelka pod głowicą jak sama nazwa wskazuje jest "pod" głowicą, a więc między nią a blokiem silnika. Przeważnie tak jest w urządzeniach mechanicznych, że jak coś się z czymś łączy to z wielu powodów pomiędzy jedno i drugie ładuje się uszczelki - tak jest i tutaj.

Uszczelka pod głowicą, ponieważ odpowiada za uszczelnienie najbardziej newralgicznych elementów silnika jest niezwykle ważnym elementem i należy ją zmieniać za każdym razem gdy się zdejmuje głowicę (tak naprawdę powinno się również planować głowicę) - wszystko po to aby mieć idealną szczelność.

Gdy uszczelka się zesra może nastąpić na przykład wyciek płynu chłodniczego (z kanałów między blokiem a głowicą) do cylindrów co objawia się białym dymem z rury wydechowej.

Uszczelka odpowiada również za stopień sprężania - najprościej mówiąc: im grubsza, tym niższy stopień, im cieńsza tym silnik jest bardziej doprężony. To najbardziej prostacki sposób "tuningu" samochodów, stosowany z największym powodzeniem w maluchach na "sportowych Wupex-ach" :D

Jeszcze co do terminologii: uszczelkę się wymienia, głowicę - planuje.

A tak wyglądają uszczelki pod głowicę:
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

ok.. czyli co to jest glowica :D bylem u dwoch mechaniksow i mowili, ze moze byc koniecznosc zrobienia tego bo cos dziwnie chodzi silnik.. czy to ma sens? sorry ze laickie pytania ale nie mam doswiadczenia.. w tych sprawach. i czy jak sie ja splanuje.. to co wtedy? kurwa.. dlaczego ja nic nie wiem..
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

głowica - to jest ta gorna część silnika gdzie znajdują się zawory oraz cały ich osprzęt a wewnątrz glowicy sa jeszcze kanaly dolotowe i wydecowe plus układ smarowania olejem i chłodzenia :)

splanować glowicę nalezy za każdym razem gdy wymieniasz uszczelkę - w ten sposob zapewniasz sobie że uszczelka bedzie idealnie przylegać. i teraz pojawia się myk - mozn asplanowac glowice mocniej zwiekszając w silniku stopien spręzania. Większy stopień sprężania powoduje mocniejszy wybóch mieszaniki co niesie za sobą wzrost mocy - jest to kosmetyczny zabieg tuningowy bo nie daje on dużych przyrostów w mocy ale zawsze coś. Nie możn aprzesadzić ze stopniem spręzania bo w pewnym momencie działa on przeciwnie i ujmuje mocy bo silnik nie ma wystarczajacej mocy aby to spręzyć... ale to nam nie grozi raczej. Prędzej spotkają się zawory z tłokami...
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   



Na samym dole masz uszczelkę, a powyżej głowicę, a na samej górze dekiel zaworowy.

Głowica to generalnie ten element, w którym siedzą zawory oraz wałek/wałki rozrządu.

Nie wiem co to znaczy: głowica do zrobienia. Najprawdopodobniej chodziło im o to, że trzeba już wymienić uszczelkę, przy okazji planując głowicę (czyli wyrównując powierzchnię styku głowicy z uszczelką).

Mogli mieć też na myśli na przykład wymianę hydropopychaczy (o ile takie masz w swoim silniku), a przy okazji uszczelniaczy zaworowych.

Cholera wie tych mechaników :D

Planować trzeba, a przynajmniej powinno się przy każdym zdjęciu głowicy.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

powtarzasz po mnie 44 :P
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

A bo się wcinasz nieproszony :P

Poza tym minuta wysłania posta jest ta sama :P

Dodatkowo: wybuch pisze się przez u-zwykłe ;)

Ponadto: pomyliłeś się w swojej wypowiedzi :D Planowanie głowicy wcale nie zwiększa ilości mieszanki w cylindrze co można wywnioskować z twojego posta, a jedynie zwiększa stopień sprężania, a więc przy okazji silnik musi zużyć więcej energii aby sprężyć mieszankę i dlatego należy uważać aby nie przegiąć :562:
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

44FG napisał/a:
a więc przy okazji silnik musi zużyć więcej energii aby sprężyć mieszankę


czyli po splanowaniu glowicy moze zwiekszyc sie spalanie?
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

44FG napisał/a:
pomyliłeś się w swojej wypowiedzi


już poprawiłem.. akurat myślałem o zmodyfikowanej głowicy ale w jego przypadku jest seria.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

a ja proponuje:
http://auto.howstuffworks.com/engine.htm
http://en.wikipedia.org/w...mbustion_engine
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Jakarti napisał/a:
44FG napisał/a:
a więc przy okazji silnik musi zużyć więcej energii aby sprężyć mieszankę


czyli po splanowaniu glowicy moze zwiekszyc sie spalanie?


Niezauważalnie, ale tak.

[ Dodano: Wto 30 Maj, 2006 ]
saxorulez napisał/a:
44FG napisał/a:
pomyliłeś się w swojej wypowiedzi


już poprawiłem.. akurat myślałem o zmodyfikowanej głowicy ale w jego przypadku jest seria.


:one:

A ja jestem czujny - jak Harcerz :D
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Ale sie przekrzykujecie :)
Ja lepszy, nie ja! :D
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Bijemy się o złotą patelnię :D
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

wiem ze trabanty do dwusuwy...
czy nasze auta to czterosuwy?? (Ssanie–sprężanie–zapłon-praca-wydech) na podstawie tej pracy..
http://prace.sciaga.pl/23152.html
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Wto 30 Maj, 2006   

Jakarti napisał/a:

czyli po splanowaniu glowicy moze zwiekszyc sie spalanie?


Jest planowanie i planowanie. Jedno sluzy do wyrownania i zbiera minimalna ilosc, drugie w celach tjuningowych, zbiera sie tyle ile mozna aby podniesz stopien sprezania.
Jak nie miales przegrzanej glowicy i sie nie powyginala to planowanie bedzie niezauwazalne, dla spalania i osiagow.

Panowie, ladny wkleiliscie przewodnik :)
Ja niebawem wkleje fotki pt glowica i GLOWICA :D

[ Dodano: Wto 30 Maj, 2006 ]
Jakarti napisał/a:
wiem ze trabanty do dwusuwy...
czy nasze auta to czterosuwy?? (Ssanie–sprężanie–zapłon-praca-wydech) na podstawie tej pracy..
http://prace.sciaga.pl/23152.html


Tak.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12