Wysłany: Śro 04 Cze, 2008 Temperatura płynu chłodzącego- czujnik??
Witam czytałem na forum o tym ze w waszych bryczkach tez sie wysoko utrzymuje temp. płynu chłodzącego ale u mnie wygląda mi to już na problem. Problem wygląda tak przy normalnej jeździe temp w skali 1-10 utrzymuje sie na ok 8-9. Gdy troszkę go przycisnę lub poruszam sie z włączona klimą temp. utrzymuje się ma 9-9,5 ale wskazówka temp. nigdy nie wejdzie na czerwone pole i nie zapala sie lampka ALE spod korka strzela płynem jak z wielkiej siklawicy w Tartach. Problem polega na tym że co 2 dni muszę dolewać płynu. Mi się wydaje że problem tkwi w wiatrakach. Mam 2 bo auto posiada klimę ale jak już sie włączy przy temp. 8-9 to pokręci poł minuty i koniec a drugi - nie widziałem żeby sie kiedyś pokwapił o obroty... Pytanie jest takie czy w saxo vts jest jakiś czujnik odpowiedzalny za włączanie wentylatorów i czy da się tak zrobić żeby włączał sie wcześniej np. przy temp. w skali 1-10 na 5?????
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
nie wiem jak wygląda sprawa w saxo z czujnikami, ale możesz zrobić taki patent, że będziesz wiatraki włączał sam, przełącznikiem, w dowolnie wybranym momencie. Potrzebny jest kawałek drutu i przełącznik
edit: Chrzanek, ubiegłeś mnie
Karpiukrk [Usunięty]
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
Myślałem żeby złączyć 2 wiatraki żeby razem pracowały ale o ręcznym włączaniu nie myślałem ale czy jak ja sobie zapomnę włączyć w sensie ktoś pojedzie moim autem i nie będzie o tym wiedział same sie też będą włączały??? I jak sie za to zabrać??
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
to chyba juz zalezy od termostatu... rozne marki maja rozne ustawienia.
w starych astrach jest tez tak ze wentylator wlacza sie przy wysokiej
temp prawie na czerwonym polu.
albo zmien termostat na jakis inny i kombinuj z jego podlaczeniem albo
dodatkowy przelacznik recznie uruchamiajacy wentylator.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
Karpiukrk napisał/a:
ale czy jak ja sobie zapomnę włączyć w sensie ktoś pojedzie moim autem i nie będzie o tym wiedział same sie też będą włączały???
Tak jeden będzie pracował normalnie jak dotychczas.
Drugi wiatrak bedziesz mógł włączać ręcznie jakimś "pstryczkiem elektryczkiem".
Seryjny wiatrak bedzie bronił wodę przed wrzeniem. Ten drugi będzie pozwalał utrzymać temperaturę na niższym poziomie.
Jeżeli podłączysz oba żeby się włączały razem to po prostu bedą szybciej chłodziły ale i tak dopiero przy tej samej temperaturze się będą włączać...
bart napisał/a:
edit: Chrzanek, ubiegłeś mnie
Ale ty pierwszy wspomniałeś o drucie
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Karpiukrk [Usunięty]
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
Dzięki wielkie panowie!!!! To mi dużo pomogło - tak zrobię wiatraczek na pstryczek i zobaczymy jak będzie jak dalej gejzer będzie walił spod korka zastanowię sie nad tym termostatem JESZCZE RAZ DZIEKI
auto: stara beta
silnik:: ...
moc: 280km Pomógł: 63 razy Dołączył: 29 Mar 2006 Skąd: olkusz
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
aaa moze korek jest nie taki jak powinien znaczy na chlodnicy musi bys specjalny, upuszczajacy nadmiar cisnienia - czy czegos tam
(u mnie kiedys jeden tepy chuj załozyl na chlodnice korek od wspomagania...)
Karpiukrk [Usunięty]
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
Właśnie i te koreczki święta prawda. Przy +30 to mu napewno pomoże a nie zaszkodzi. Co do korka to nie specjalny i oryginalny taki jak powinien tego jestem pewien.
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
Dobra dobra, ale chwile, jak wywala wode spod korka to znaczy ze coś sie spierdoliło i najpierw trzeba to naprawić, a dopiero potem kombinować, jak ulepszyć działąnie wentylatorów.
Jeśli wentylatory nie działają tak jak trzeba to:
Od wentylatorów jest czujnik w chłodnicy po prawej stronie, który odpowiada za ich włączanie i termoregulator, który jest nad chłodnicą i powinien regulować prędkość wentylatorów i prawdopodobnie jedna z tych rzeczy nie działa, termoregulator jest łatwo zamienić i sprawdzić na działającym czy jest ok, wiec od tego bym zaczał.
A temp jest 8-9 kresek jak cały czas jedziesz normalnie? bez korków? i stania?
Bo jeśli tak to coś jest nie tak, przy takiej jezdzie powinna być ok. połowa i tu pojawia sie troche więcej opcji w kwesti co jest nie tak.
Karpiukrk [Usunięty]
Wysłany: Śro 04 Cze, 2008
Loko no mowie ci ze rośnie do 8-9 i sie utrzymuje. Właśnie pytałem czy jest czujnik. A termoregulator mówisz ze jest pomiędzy wiatrakami na dole??? Tam jest taka niby pucha??
Loko pierwszy coś sensownie napisał
Najpierw to odpowietrzyć to towarzystwo...
później można na kompie zrobić test urządzeń wykonawczych pt "wiatraki" czy wogóle działają ( w saxo na 99% jest taka opcja ) jak nie to na krótko później włożyć sondę temperatury do chłodnicy i określić czy wskaśnik temperatury nie oszukuje, zobaczyć przy jakiej temp termostat otworzy się za pierwszym razem... tam jest coś uszkodzone na bank... pstryczki to sobie zrób bo to dobra rzecz ale do jednego wiatraka a nie do dwóch bo jak za szybko się będzie chłodziło to będziesz musiał częściej tego pstryczka używać i dopiero to zrób jak już będzie wszystko ok. A tak jeszcze mi wpadło do głowy, że jak wszystko jest ok to na sam koniec zostaje korek chłodnicy który może trzymać za niskie ciśnienie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach