Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura płynu chłodzącego- czujnik??
Autor Wiadomość

Karpiukrk
[Usunięty]

  Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   Temperatura płynu chłodzącego- czujnik??

Witam czytałem na forum o tym ze w waszych bryczkach tez sie wysoko utrzymuje temp. płynu chłodzącego ale u mnie wygląda mi to już na problem. Problem wygląda tak przy normalnej jeździe temp w skali 1-10 utrzymuje sie na ok 8-9. Gdy troszkę :] go przycisnę lub poruszam sie z włączona klimą temp. utrzymuje się ma 9-9,5 ale wskazówka temp. nigdy nie wejdzie na czerwone pole i nie zapala sie lampka ALE spod korka strzela płynem jak z wielkiej siklawicy w Tartach. Problem polega na tym że co 2 dni muszę dolewać płynu. Mi się wydaje że problem tkwi w wiatrakach. Mam 2 bo auto posiada klimę ale jak już sie włączy przy temp. 8-9 to pokręci poł minuty i koniec a drugi - nie widziałem żeby sie kiedyś pokwapił o obroty... Pytanie jest takie czy w saxo vts jest jakiś czujnik odpowiedzalny za włączanie wentylatorów i czy da się tak zrobić żeby włączał sie wcześniej np. przy temp. w skali 1-10 na 5????? :/
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

Karpiukrk napisał/a:
zy da się tak zrobić żeby włączał sie wcześniej


Tego nie wiem, ale da się zrobić żeby ten drugi wiatrak byl włączany ręcznie.
Ja tak mam i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

nie wiem jak wygląda sprawa w saxo z czujnikami, ale możesz zrobić taki patent, że będziesz wiatraki włączał sam, przełącznikiem, w dowolnie wybranym momencie. Potrzebny jest kawałek drutu i przełącznik :faja:


edit: Chrzanek, ubiegłeś mnie ^_^
 
 
 

Karpiukrk
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

Myślałem żeby złączyć 2 wiatraki żeby razem pracowały ale o ręcznym włączaniu nie myślałem ale czy jak ja sobie zapomnę włączyć w sensie ktoś pojedzie moim autem i nie będzie o tym wiedział same sie też będą włączały??? I jak sie za to zabrać??
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

to chyba juz zalezy od termostatu... rozne marki maja rozne ustawienia.
w starych astrach jest tez tak ze wentylator wlacza sie przy wysokiej
temp prawie na czerwonym polu.

albo zmien termostat na jakis inny i kombinuj z jego podlaczeniem albo
dodatkowy przelacznik recznie uruchamiajacy wentylator.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

Karpiukrk napisał/a:
ale czy jak ja sobie zapomnę włączyć w sensie ktoś pojedzie moim autem i nie będzie o tym wiedział same sie też będą włączały???


Tak jeden będzie pracował normalnie jak dotychczas.
Drugi wiatrak bedziesz mógł włączać ręcznie jakimś "pstryczkiem elektryczkiem".

Seryjny wiatrak bedzie bronił wodę przed wrzeniem. Ten drugi będzie pozwalał utrzymać temperaturę na niższym poziomie.

Jeżeli podłączysz oba żeby się włączały razem to po prostu bedą szybciej chłodziły ale i tak dopiero przy tej samej temperaturze się będą włączać...
bart napisał/a:
edit: Chrzanek, ubiegłeś mnie ^_^

Ale ty pierwszy wspomniałeś o drucie :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Karpiukrk
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

Dzięki wielkie panowie!!!! To mi dużo pomogło - tak zrobię wiatraczek na pstryczek i zobaczymy jak będzie jak dalej gejzer będzie walił spod korka zastanowię sie nad tym termostatem JESZCZE RAZ DZIEKI :jupi:
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

No i ma to taką zaletę że np przy upalaniu lub jak stpisz w korku a jest +30 to po prostu włączasz jeden wiatrak na stałe i silniczek ma lżej...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

michool_vt 
Kilo Pangi - 9,99
8]


auto: stara beta
silnik:: ...
moc: 280km
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 29 Mar 2006
Skąd: olkusz

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

aaa moze korek jest nie taki jak powinien :) znaczy na chlodnicy musi bys specjalny, upuszczajacy nadmiar cisnienia - czy czegos tam

(u mnie kiedys jeden tepy chuj załozyl na chlodnice korek od wspomagania...)
 
 
 

Karpiukrk
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

Właśnie i te koreczki święta prawda. Przy +30 to mu napewno pomoże a nie zaszkodzi. Co do korka to nie specjalny i oryginalny taki jak powinien tego jestem pewien. :]
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

Dobra dobra, ale chwile, jak wywala wode spod korka to znaczy ze coś sie spierdoliło i najpierw trzeba to naprawić, a dopiero potem kombinować, jak ulepszyć działąnie wentylatorów.

Jeśli wentylatory nie działają tak jak trzeba to:
Od wentylatorów jest czujnik w chłodnicy po prawej stronie, który odpowiada za ich włączanie i termoregulator, który jest nad chłodnicą i powinien regulować prędkość wentylatorów i prawdopodobnie jedna z tych rzeczy nie działa, termoregulator jest łatwo zamienić i sprawdzić na działającym czy jest ok, wiec od tego bym zaczał.

A temp jest 8-9 kresek jak cały czas jedziesz normalnie? bez korków? i stania?
Bo jeśli tak to coś jest nie tak, przy takiej jezdzie powinna być ok. połowa i tu pojawia sie troche więcej opcji w kwesti co jest nie tak.
 
 
 

Karpiukrk
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

Loko no mowie ci ze rośnie do 8-9 i sie utrzymuje. Właśnie pytałem czy jest czujnik. A termoregulator mówisz ze jest pomiędzy wiatrakami na dole??? Tam jest taka niby pucha??
 
 

polll 
sram.. jak pani pies


auto: Audi
silnik:: AJL
moc: 180km
Dołączył: 09 Lis 2006
Skąd: Lublin

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

moze zapowietrzony jest caly uklad ?
_________________
Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

Loko pierwszy coś sensownie napisał :)
Najpierw to odpowietrzyć to towarzystwo...
później można na kompie zrobić test urządzeń wykonawczych pt "wiatraki" czy wogóle działają ( w saxo na 99% jest taka opcja ) jak nie to na krótko później włożyć sondę temperatury do chłodnicy i określić czy wskaśnik temperatury nie oszukuje, zobaczyć przy jakiej temp termostat otworzy się za pierwszym razem... tam jest coś uszkodzone na bank... pstryczki to sobie zrób bo to dobra rzecz ale do jednego wiatraka a nie do dwóch bo jak za szybko się będzie chłodziło to będziesz musiał częściej tego pstryczka używać i dopiero to zrób jak już będzie wszystko ok. A tak jeszcze mi wpadło do głowy, że jak wszystko jest ok to na sam koniec zostaje korek chłodnicy który może trzymać za niskie ciśnienie.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Olek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

jak plyn dolewasz czescej niz benzyne , to moze cos kopci ? , czy ten plyn przez korek az tak ucieka ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.3 sekundy. Zapytań do SQL: 13