Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
[DRIVE] Międzygaz
Autor Wiadomość

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   [DRIVE] Międzygaz

No to ja dorzuce swoje 3 grosze :P Nie wiem ilu z Was tego uzywa ale moze niektorych to zainteresuje...

No wiec miedzygaz to nic innego niz dodanie gazu w czasie zmiany biegu.Stosuje sie go zazwyczaj przy redukcjach bo przy wchodzeniu na wyzsze biegi szkoda czasu na "pyknięcie" gazu...
Wciskajac sprzeglo, w czasie wrzucania nizszego biegu, dodajemy gazu.Efektem tego jest to ze silnik wprowadzony jest od razu na wyzsze obroty i nie ma efektu szarpniecia nawet przy ostrych redukcjach. Dozowanie gazu dostosowywujemy wlasnie do tego na jakie obroty wejdzie silnik po redukcji.Jezeli jest to ostra redukcja wciskamy mocniej gaz jezeli lajtowa wystarczy lekkie dotkniecie.
Najtrudniej opanowac ta technike w przypadku gdy hamujac redukujemy biegi.Wtedy musimy wcisnac 3 pedaly na raz.Sprzeglo, hamulec i pyknac jakos gaz.Mozna bokiem buta, pieta itp. Mi osobiscie wyszedl ten manewr 2 razy.Za 3 prawie wpakowalem sie na auto przede mna wiec niejako zrezygnowalem z miedzygazu w czasie hamowania:)
Technika w stu procentach bezpieczna dla silnika oraz dla nas samych gdy np w warunkach zimowych stosujac miedzygaz zapobiegamy szarpnieciu ktore moze wprowadzic auto w poslizg.
Pozdro :P
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Pią 05 Wrz, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

patent bardzo przydatny - stosowany najczesciej przy redukowaniu na
nawierzchni o slabej przyczepnosci - by przez gwaltowna redukcje nie
zblokowac kol i nie wprowadzic auta w niepozadany poslizg oraz dla
oszczednosci skrzyni biegow przez zrownanie obrotow.

w omawianym przypadku ja dodaje gaz bokiem buta trzymajac wieksza
jego czesc na hamulcu. majac nakladki na pedaly /zmniejsza sie odleglosc
miedzy gazem, a hamulcem/ wychodzi to dosc latwo.
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

no wlasnie mam nakladki tyle ze gaz jest osadzony glebiej niz hamulec.widzialem ze niektorzy przykrecaja krzywo nakladki by zblizyc oba pedaly
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

Ja ostatnio na egzaminy jezdziłem w laćkach, które są dość szerokie :D i przy nich nie ma najmniejszego problemu z między gazem :) , przed każdym skrzyżowaniem naciskałem nieświadomie oba pedały :D
A tak generalnie co do tej techniki, to nie idzie mi jej opanowanie:/ to za duże obory daje to za niskie, nie moge sie wpasować, zdecydowanie lepiej mi idzie unikanie szarpania przy redukcji i hamowaniu poprzez wolniejsze puszczanie sprzęgła, ale raczej nie jest to dla niego zdrowe :)
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

może troszkę treningu przez zmianę biegów bez sprzęgła - na wyższy wiadomo - luz i chwila przerwy żeby obroty zeszły do odpowiedniego dla wyzszego biegu poziomu, redukcja - luz, lekko gaz i przy dobrych obrotach wchodzi. Jeśli opanuje się redukcje bez sprzęgła to ze sprzęgłem + lekkim gazem wychodzi miodzio (nawet krawędzią buta :) )
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

lol... jestem zielony w tym temacie jak fasolka albo groszek.. ale do rzeczy..

mnie czasem zgrzyta jak wciskam sprzeglo - nie chce mi sie go nigdy do konca wciskac :D wiec az strach pomyslec co by sie stalo gdybym go w ogole nie uzywal.. ale sprobuje jak tylko bede mial okazje uruchomic auto ....
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

Nie no mi nie rob jaj :D nie wiem jak ze skrzynią w twoim aucie, ale w saxo jest raczej delikatna :D i takie próby na pewno nie wyszły by jej na dobre :D Zmiana biegów bez sprzegła to już raczej technika dla bogatych :)
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

spokojnie - nikt nie mówi o zmianie biegów na chama bez sprzęgła, po prostu - jeśli zgada się obroty z prędkością to bieg robi delikatne klik i wchodzi równie kulturalnie co z naciśniętym sprzęgłem
Zapewniam, że w seju 1.1 skrzynia jest delikatniejsza niż w saxo, a jeździmy już razem od ponad 150tkm, z czego sporo zmieniane bez sprzęgła.
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

Wiem jak to wygląda w teori, ale w praktyce, myśle że większość użytkowników będzie miała z początku spory problem z dopasowaniem obrotów i moze się to skończyć tragicznie dla portfela :D Ja w każdym razie wole nie sprawdzać czy mi się uda, nie przyda mi się to do niczego, a koszty mogą być sporee. :)
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Czw 15 Cze, 2006   

Ja na międzygazie jeżdżę non-stop, weszło mi w nawyk i nawet na pełnej bujace tego sposobu na redukcję uzywam. W 106 pół buta jest na hamulcu, pół na gazie. Kiedy robię ostre hamowanie z redukcjami, za każdym razem przed wbiciem kopię gaz, obroty skaczą i przez to biegi wchodzą bardzo mięko. Nie wolno tego gazu trzymać, to jest bezsensu w każdym wypadku(no może poza osobliwymy wbiciami jedynki), zawsze kopniecię gazu... Dzięki tej technice skrzynia biegów wogóle nie dostaje w tyłek, np. ja w moim 106 jeszcze nic nie robiłem przy tym elemencie.

Jest druga strona medalu: Hardcorowe redukcje przy hamowaniu, bez między gazu,itd... bardzo wspomagają hamowanie(mowa o asfalcie), ale niestety skrzynia bardzo dostaje w tyłek. Więc znowu jest dylemat....
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Pią 16 Cze, 2006   

Loko napisał/a:
Wiem jak to wygląda w teori, ale w praktyce, myśle że większość użytkowników będzie miała z początku spory problem z dopasowaniem obrotów i moze się to skończyć tragicznie dla portfela :D Ja w każdym razie wole nie sprawdzać czy mi się uda, nie przyda mi się to do niczego, a koszty mogą być sporee. :)



dokladnie tak, ja niedawno wymienialem skrzynie w swoim VTS'ie i nie zamierzam tego robic w najblizszym czasie jeszcze raz :553: bo wystarczy pare "nieudanych" zmian i mozna szukac nastepnej skrzyni :P

[
Ostatnio zmieniony przez Niemy Pią 16 Cze, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

strick 
6950 spammer!

auto: MZK KZK PKP
silnik:: zależy który
moc: jest w tobiekm
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 16 Cze, 2006   

Ja właśnie dziś odebrałem moja 190-tke z nowa skrzynią! Też narazie zaprzestaje nauki bez sprzęgła! W seicento sportingu wchodziło fajnie, ale w innych autkach za bardzo mi to nie wychodzi!
_________________
...
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 16 Cze, 2006   

ja nie polecam zmian bez sprzegla bo przeciez po cos jest ono zamontowane w aucie.wydaje mi sie tez ze czekanie az auto zejdzie na odpowiednie obroty jest besensowne i tracimy tylko czas.wciskamy sprzeglo i w czasie machlowania lewarkiem biegow kopiemy gaz a auto wchodzi nam na upragnione wyzsze obroty bez zadnego szarpniecia
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 16 Cze, 2006   

zmieniac mozna i jest ok, ale w klowej skrzyni, najlepiej na
prostych zebach : )
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Pią 16 Cze, 2006   

o kłowej skrzyni nawet nie wspominam, bo dla mnie to bardzo odległa bajka :567:
Peter napisał/a:
ja nie polecam zmian bez sprzegla bo przeciez po cos jest ono zamontowane w aucie

tiaaa, podobnie jak esp i tylna kanapa :P
Peter napisał/a:
wydaje mi sie tez ze czekanie az auto zejdzie na odpowiednie obroty jest besensowne i tracimy tylko czas

nie da się ukryć - technika nadaje się raczej do cruisingu niż ścigania, ale wypasior jest konkretny - lewa noga cały czas na podłodze, prawie jak automat ;)
Nie pisałem o tej metodzie jako alternatywie dla skrzyni DSG, wspomniałem tylko, że można się pięknie nauczyć obrotów odpowiednich dla poszczególnych biegów
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 13