straty to:
17tka, opona, wyskoczyla poloska ze skrzyni, urwalo/scielo silentblok wahacza, rozdarlo blotnik i prog... wyciekl olej ze skrzyni... tyle na goraco, auto pojechalo na lawecie... zobaczymy co dalej.
Niech zgadne... krawężnik o h=15cm? Witam w klubie.... też od tego zaczynałem przygodę z autem :053:
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Sob 17 Cze, 2006
dzik napisał/a:
Bez doladowania nie przeskoczymy pewnych wartosci z tego powodu ze do spalania potrzebne jest powietrze, bez pomocy turbo duzo powietrza nie wpadnie i momentu nie bedzie.
x guy napisał/a:
tylko ze moment nie bierze sie z tego ile powietrza zostanie dostarczonego do spalenia.[tu postapie tak jak Ty : Laughing Laughing Laughing] Turbo zwieksza znacznie moment obrotowy ze wzgledu na to ze zwieksza stopien sprezania w silniku przez co moment rosnie. Wez pod uwage ze diesle N/A maja znacznie wiekszy moment od KM mimo ze doladowania nie maja, a stopien sprezania jest duzy ->nawet 2* wiekszy niz w benzynach i stad glownie bierze sie moment a nie z "powietrza" Turbo pomaga uzyskac wiecej Km dzieki temu ze w tej samej pojemnosci skokowej mozesz efektywnie spalic wiecej ON...
Aby wyrazic sie jasno, podsumuje: Moment nie bierze sie z ilosci powietrza a ze stopnia sprezania.
satisfied?
O mamo!!!! Prawie mi majty spadly jak to przeczytalem hahahahha
Moment bierze sie ze zwiekszenie stopnia sprezania w silniku doladowanym.
Hmm rozumiem ze turbo nagrzewa glowice do czerwonosci a ta razem z zaworami
wplywa jak magma do cylindra
Gosciu powinien przeczytac np maximum boost (moja ulubiona)
Pojemnosc x obroty x cisnienie spalania (omawiana tu ilosc powietrza)
Ten wzor opisuje swietenie meritum wielu dyskusji z wielu for.
Jednak dyskusje nie koncza sie tym wzorem a wielka klotnia i napinaniem
Zeby bylo jasne to ja nie mam nic do turbodiesli - jest to dla mnie specyficzny rodzaj
jednostki napedowej ktora przez swoj charakter jest doceniana przez rzesze automobilstow.
Jednak wole jednostki benzynowe przez quasi liniowy przyrot mocy oraz efektywnosc oraz elastycznosc w duzym zakresie obrotowym.
Co do spalania jako argumentu... dzisiaj w cyklu mieszanym zrobilem 5.45/100 (200km).
Przepraszam autora postu za OT smietnik - jesli bedzie taka wola - wydziele posta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach