Po pierwsze to witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie czy ktos juz wstawial zamiast wtrysku gazniki??
Mam taki plan zeby dac 2 dwu gardzielowe, trzeba sprobowac a co
Po co, zeby uzyskac wiecej mocy i ten ryk spod maski daje to rade, szczegolnie niewielkim kosztem moge to zrobic ze znajomym mechanikiem.
A co nie warto??
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
ja mam juz kompletny taki zestaw do fiesty ale niestety ... nie moge znaleźć kogoś kto by to dobrze ogarną i wystroił . i tak leżą sobie i sie kurzą ...
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
Czy warto się cofać ??
Jak chcesz mieć ryk syk i 4 przepustnice to sobie zapodaj trąbki.
Nawet w swiecie motocykli które były ostatnim bastionem gaźnika juz do głosu doszły wtryski...
Nie sztuka założyc gaźniki - sztuka jest to wyregulować i zsynchronizować...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nogus [Usunięty]
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
CHRZANEK, zdaje sobie sprawe,dlatego pytam i z uwaga czytam opinie.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
jak to ma byc ten setup z AX sport to on w 106 sie raczej nie miesci bez
wyciania tej listywy na podszybiu. mod fajny.. paliwo bedzie sie lalo
wiadrami heh
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
No najmoncniejszy z AXów był właśnie sport 95KM z pojemności 1298cm (jeśli dobrze pamiętam) GT (90KM) jeden gaźnik pionowy dwugardzielowy oraz GTi (75KM) wtrysk. Z tego co pamiętam te gaźniki które były w AXe SPORT potrafil wystroić Bogdan Wozowicz z Rzeszowa.
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
na 2 2-gardzielowych gaźnikach będą 4 przepustnice, seria ma jedną. Można oczywiście założyć trąbki na wtrysku, ale tam już wejdzie stand alone i duuużo większe koszty, mylę się?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
Zgodze się że wtryski są teraz dużo doskonalsze niż kiedyś. Jednak sportowe silniki z tamtego okresu mimo dostępnych już wtrysków, były właśnie składane na poziomych gaźnikach. ( 205 Rallye 1.3, Fiat Ritmo TC 130) i pewnie wiele innych. Dlaczego...? Bo pewnie dawały większe możliwości wtedy niż wtryski.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 04 Sie, 2008
GeKo napisał/a:
Dlaczego...? Bo pewnie dawały większe możliwości wtedy niż wtryski.
Geko - rzekłbym że idealnie odpoiwedziałeś na to pytanie.
Pierwsze wtryski sterowane mechanicznie (K-jetronik) no cóż na swoje czasy były Mega nowoczesne...
Obecnie rozwój elektroniki nie pozostawia złudzeń.
Jedynym argumentem który przemawia za gaźnikami i to się raczej nie zmieni nigdy to: cena.
Poza tym niestety nawet ten argument:
GeKo napisał/a:
Jednak sportowe silniki z tamtego okresu mimo dostępnych już wtrysków, były właśnie składane na poziomych gaźnikach.
obecnie nie ma zastosowania.
Jestem pewien że wtrysk na 4 przepustnicach da wyraźnie więcej mocy niż 2podwójne lub 4 pojedyncze gaźniki...
W chwili obecnej gaźniki chyba już nie sa rozwijane - tak jak wspomniałem nawet w świecie motocykli.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach