Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Michał
Wto 21 Lip, 2009
Problemy z Saxo, historia, rozbudowa...?
Autor Wiadomość

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   Problemy z Saxo, historia, rozbudowa...?

Witam serdecznie wszystkich!!!

Na początek chciałem się trochę przedstawić.

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, ale zajawkę na „hacze” mam od dawna. W 98’ stałem się posiadaczem nowego 5-cio drzwiowego Saxo 1.1sx, do którego bardzo się przywiązałem – mnóstwo kilometrów i mnóstwo przygód  W tym roku w końcu spełniło się jedno z moich marzeń i kupiłem Saxo VTS 1.6 16v z 99’. Auto kupiłem w Bochni w opłakanym stanie – większość odradzała mi kupna tego auta (ze względu na stan techniczny), ale zajawka była silniejsza od logiki i rozumu :P Auto było zaniedbane (chyba pod każdym możliwym względem) z dziurą w bagażniku po obu stronach, cała elektronika leżała itd.

Od kwietnia zdążyłem wymienić: kompletny rozrząd z wałkami i uszczelniaczami, pasek klinowy, świece, układ dolotowy (Raceland), mieszek listwy kierowniczej, przegub kulowy, amortyzatory tył, remont kapitalny tylnej belki, wymiana korektora siły hamowania itd.

Ale żeby już na samym początku nie zanudzać Was na śmierć przejdę do problemów.
Pierwszego dnia jeżdżenia u siebie, urwała się obudowa skrzyni biegów uszkadzając pierwszy bieg. Obudowa została wymieniona (nie była sensu jej spawać ponieważ jej dolna część już była kiedyś spawana), ale problem wypadającego lub zgrzytającego biegu pozostał… W ASO ceny wymiany pierwszego biegu są powalające i tak się zastanawiam czy w ogóle bawić się w naprawianie czy nie założyć jakiejś regenerowanej skrzyni – (jak właściwie dopasować skrzynie do silnika?)

Kolejnym problemem są hamulce – auto hamowało 50/50, ale pomijając już ten fakt auto zarzuca cały czas w jedną stronę. Wymiana korektora siły hamowania poprawiła rozkład siły hamowania; przy wciśniętym do oporu hamulcu wszystko jest poprawnie, autko ładnie hamuje, idzie prosto, natomiast przy lekkim hamowaniu objaw się pojawia ten sam prawe koło blokuje się szybciej zarówno przy hamulcu nożnym jak i ręcznym powodując bardzo nieoczekiwane drifty… Tarcze i klocki sprawdzone, cylinderki wymienione..

Mam jeszcze wiele innych pytań, ale już nie chce przedłużać tego postu. Czekam na wasze opinie i pytania i liczę na waszą pomoc :D :D

Jeszcze raz WITAM WSZYSTKICH :)
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

niebieskie saxo?

siema i przywitaj sie w odpowiednim temacie :)

skrzynie robisz u kogos od francuzow albo kupujesz "uzywana"/rzekomo zregenerowana... kompletny remont skrzyni to ok 1000 zł(moze sporo mniej w zaleznosci od tego w jakim jest stanie)... do tego odrazu lecisz w krotkie przelozenie... kupno skrzyni na krotkim przelozeniu to podobna kwota... tylko do konca nie wiesz w jakim ona jest stanie...
Ostatnio zmieniony przez qbus Czw 30 Paź, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

witam,

dokładnie. Wiesz coś na ten temat..?
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

Czesc !! :) Witam zioma z torunia !! Musze obejrzec twoje saxo :) Studiuje w toruniu wiec pewnie jakos sie zgadamy !


co do skrzyni to poczytaj ten temat: http://forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=4365

!
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   



to?
 
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

o jaaa pier.........
 
 

Misiek_lbn 
Aż żal się spieszyć na tym forum
victory is mine !


auto: Lancer Evo VII
silnik:: 2.0
moc: 330km
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2007
Skąd: Horsham

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

czyżbyś kupił saxo nigdy nie używane w sporcie :?: :D

to by chyba wyjasniało tą reakcję ;)
 
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

no dokładnie ten, widzę, że ciekawa może być historia.
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

nie ma tragedi... auto przelecialo tylko tyle kjsow ile trzeba bylo do punktow zdobyc...wiem bo gonilem sie z nim...wiec ono bardziej przez to wytluczone nie jest... z tego co pamietam tam blacharka byla w oplakanym stanie, zacznij od tego moze. trzeba zacisnac zeby i dzialac dalej...
 
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

kubas napisał/a:
Czesc !! :) Witam zioma z torunia !! Musze obejrzec twoje saxo :) Studiuje w toruniu wiec pewnie jakos sie zgadamy !


co do skrzyni to poczytaj ten temat: http://forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=4365

!


Hej, hej, no można coś pomyśleć :)
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

qbus napisał/a:
niebieskie saxo?

siema i przywitaj sie w odpowiednim temacie :)

skrzynie robisz u kogos od francuzow albo kupujesz "uzywana"/rzekomo zregenerowana... kompletny remont skrzyni to ok 1000 zł(moze sporo mniej w zaleznosci od tego w jakim jest stanie)... do tego odrazu lecisz w krotkie przelozenie... kupno skrzyni na krotkim przelozeniu to podobna kwota... tylko do konca nie wiesz w jakim ona jest stanie...


Orientowałem się to u mnie to wydatek koło 800pln, ale z normalnym przełożeniem. Czemu optujesz za krótkim...?
 
 

fydi 
Oświadczam - donosiłem do SB


auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Sty 2008
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

Dodam tylko, że takie zatajanie przeszłości auta to czyste skurwy.ynstwo.
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

tylko lepiej zeby senioroooo chrzanek nie pokazywal fot saxo z oplakana blacharka....
o_O o_O
 
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

qbus napisał/a:
nie ma tragedi... auto przelecialo tylko tyle kjsow ile trzeba bylo do punktow zdobyc...wiem bo gonilem sie z nim...wiec ono bardziej przez to wytluczone nie jest... z tego co pamietam tam blacharka byla w oplakanym stanie, zacznij od tego moze. trzeba zacisnac zeby i dzialac dalej...


Tak coś podejrzewałem, bo serio niby jechał niby ok, ale już po pierwszych jazdach zacząlem dostrzegać braki. Tam gdzie były dziury w bagażniku było wycięte wszystko, wstawione nowe blachy i skręcone. Mocowanie belki właściwie już wpadało do środka. Jak zdemontowali belkę to po ponownym założeniu już nie chciała wskoczyć na dół i auto stało jak na szczudłach - stąd remont kapitalny belki poszedł od razu.
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2008   

fydi napisał/a:
Dodam tylko, że takie zatajanie przeszłości auta to czyste kurcze.ynstwo.

Auto przyjechalo z niemiec i rok jedziło w polsce, oczywiście nigdy nie widziało linii startu, no chyba, że gdzieś tam spod świateł...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9