auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Lis, 2008 Jak zamontować pasy szelkowe?
Dzięki Chrzankowi stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem pasów szelkowych MOMO RH4 (3 cale, 4 punktowe). Cena była okazyjna, aż żal było nie skorzystać.
Jak widać na załączonym obrazku, szelki mają mocowania na karabińczyk i śruby oczkowe do wkręcenia.
Przystąpiłem do montażu i okazało się, że śruby dostarczone w komplecie nie chcą wkręcić się do fabrycznych otworów. Śruba jest jakby minimalnie grubsza, ma gęstszy gwint. We wspomniane otwory wkręca się tradycyjna M10, jaką można kupić w każdej Castoramie itp.
Pytanie - czy gdzieś dostane takie śruby oczkowe, ale o innym gwincie? Czy może rozwiązać to inaczej? Do tej pory (a objeździłem kilka sklepów) nie spotkałem odpowiednich śrub.
Mój patent to przykręcić lewy pas biodrowy do mocowania pasów, a prawy do jednego z gwintów mocowania zawiasów trzymających tylną kanapę. Pasy ramienne przez zagłówek i na krzyż z tyłu do wspomnianych mocowań tylnych foteli. W moim aucie są dwa fotele z tyłu, każdy zamontowany jest na dwóch zawiasach (bo się otwiera ) tuż za przednimi fotelami. Wykorzystam trzy takie otwory pod zawiasy do montażu trzech pasów (j.w.).
W Castoramie widziałem pręt gwintowany który wkręca się jak należy, można dociąć go na odpowiedniej długości kawałki i wkręcić zamiast tych śrub i nakręcić na nie nakrętki oczkowe (coś takiego). Boje się jednak, że to będzie mniej wytrzymałe i bezpieczne rozwiązanie niż dostarczone śruby. Pręt mawytrzymałość 4-5, a nakrętki ok 5. Śruba od MOMO aż 8.8 - poza tym co jednolita śruba to nie skręcana. Tak myślę, stąd jeszcze tego rozwiązania nie wdrożyłem, bo nie wiem, czy będzie OK.
Pomóżcie.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Nie 02 Lis, 2008
Dziwne ,że Ci te oczka nie wkręcaja się w standardowe otwory.Ja mam chyba od 4 producentów i nie miałem problemów z ich wkręceniem.I nie kombinuj z jakimiś spilkami z marketu ,bo to nie jest ta wytrzymałość.
auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km Pomógł: 23 razy Dołączył: 21 Sty 2008 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 02 Lis, 2008
Hmmm... dziwne, ze masz M10. Ja to widzę tak:
a) szukasz gości który, ma odpowiedni gwintownik (w krk znalazłem szybko ) i przerobisz sobie w aucie tą dziurkę co się wkręca.
b) tak, jak to jest w rajdówkach. idziesz do jakiegoś sklepu rajdowego ( w krk na przykład Rako) i kupujesz taką blaszkę z zespawaną nakrętką pod to mocowanie oczkowe. A potem musisz albo przykręcić lub przyspawać tą blaszkę do nadwozia http://www.rako.pl/rajdy/...&id=125&prdid=0
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Lis, 2008
fydi napisał/a:
Hmmm... dziwne, ze masz M10. Ja to widzę tak:
a) szukasz gości który, ma odpowiedni gwintownik (w krk znalazłem szybko ) i przerobisz sobie w aucie tą dziurkę co się wkręca.
b) tak, jak to jest w rajdówkach. idziesz do jakiegoś sklepu rajdowego ( w krk na przykład Rako) i kupujesz taką blaszkę z zespawaną nakrętką pod to mocowanie oczkowe. A potem musisz albo przykręcić lub przyspawać tą blaszkę do nadwozia http://www.rako.pl/rajdy/...&id=125&prdid=0
No tak, tylko nigdzie nie spotkałem NORMALNYCH śrub z takim gwintem jak w tych od pasów (jak zechcę sprzedać auto, to wypada żeby miało pasy czymś zamocowane, a nie zostawię oczek). Poza tym - czy powiększanie gwintu w fabrycznych mocowaniach np. pasów nie osłabia ich? Może prościej przegwintować śrubę? Ale to też będzie utrata na wytrzymałości...
Co do blaszek - oglądałem taką dziś w sklepie, ale chyba nie ma opcji żeby 4 takie gdzieś przymocować - bo i jak żeby nie naruszać zbytnio konstrukcji? To mimo wszystko auto drogowe na co dzień i nie chcę tam spawać czy drutować.
Dzięki za odzew!
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Lis, 2008
Podjedz do asmetu, ich glowna siedziba jest na al jerozolimskich jak sie jedzie w strone pruszkowa, po prawej stronie bedzie. Powinni miec podobne sruby.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 03 Lis, 2008
Greg: przy okazji najblizszego spotu az musze sam zobaczyć te twoje śruby...
Ja bym nie kombinował z jakimiś customami tylko ewentualnie tak jak fydi zasugerował wkręciłbym uszka w płytki i by było i dobrze i ładnie i co najważniejsze MOCNO
(ja sam musiałem skorzystać z takiej płytki do pasa biodrowego od strony tunelu środkowego)
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Lis, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Ja bym nie kombinował z jakimiś customami tylko ewentualnie tak jak fydi zasugerował wkręciłbym uszka w płytki i by było i dobrze i ładnie i co najważniejsze MOCNO
Tylko jak te płytki zamocować?! Bo teoretycznie potrzebne byłyby aż cztery.
Pojadę do tej firmy, może dziś się uda. Czy szukać identycznych czy może jakichś innych spełniających zadanie?
Np. w takim kształcie:
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach