Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zamontować pasy szelkowe?
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   Jak zamontować pasy szelkowe?

Dzięki Chrzankowi stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem pasów szelkowych MOMO RH4 (3 cale, 4 punktowe). Cena była okazyjna, aż żal było nie skorzystać. :]



Jak widać na załączonym obrazku, szelki mają mocowania na karabińczyk i śruby oczkowe do wkręcenia.

Przystąpiłem do montażu i okazało się, że śruby dostarczone w komplecie nie chcą wkręcić się do fabrycznych otworów. Śruba jest jakby minimalnie grubsza, ma gęstszy gwint. We wspomniane otwory wkręca się tradycyjna M10, jaką można kupić w każdej Castoramie itp.

Pytanie - czy gdzieś dostane takie śruby oczkowe, ale o innym gwincie? Czy może rozwiązać to inaczej? Do tej pory (a objeździłem kilka sklepów) nie spotkałem odpowiednich śrub.

Mój patent to przykręcić lewy pas biodrowy do mocowania pasów, a prawy do jednego z gwintów mocowania zawiasów trzymających tylną kanapę. Pasy ramienne przez zagłówek i na krzyż z tyłu do wspomnianych mocowań tylnych foteli. W moim aucie są dwa fotele z tyłu, każdy zamontowany jest na dwóch zawiasach (bo się otwiera ;) ) tuż za przednimi fotelami. Wykorzystam trzy takie otwory pod zawiasy do montażu trzech pasów (j.w.).

W Castoramie widziałem pręt gwintowany który wkręca się jak należy, można dociąć go na odpowiedniej długości kawałki i wkręcić zamiast tych śrub i nakręcić na nie nakrętki oczkowe (coś takiego). Boje się jednak, że to będzie mniej wytrzymałe i bezpieczne rozwiązanie niż dostarczone śruby. Pręt mawytrzymałość 4-5, a nakrętki ok 5. Śruba od MOMO aż 8.8 - poza tym co jednolita śruba to nie skręcana. Tak myślę, stąd jeszcze tego rozwiązania nie wdrożyłem, bo nie wiem, czy będzie OK.

Pomóżcie. :>
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

p106rallye
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

Dziwne ,że Ci te oczka nie wkręcaja się w standardowe otwory.Ja mam chyba od 4 producentów i nie miałem problemów z ich wkręceniem.I nie kombinuj z jakimiś spilkami z marketu ,bo to nie jest ta wytrzymałość.
 
 

fydi 
Oświadczam - donosiłem do SB


auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Sty 2008
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

Hmmm... dziwne, ze masz M10. Ja to widzę tak:

a) szukasz gości który, ma odpowiedni gwintownik (w krk znalazłem szybko :) ) i przerobisz sobie w aucie tą dziurkę co się wkręca.

b) tak, jak to jest w rajdówkach. idziesz do jakiegoś sklepu rajdowego ( w krk na przykład Rako) i kupujesz taką blaszkę z zespawaną nakrętką pod to mocowanie oczkowe. A potem musisz albo przykręcić lub przyspawać tą blaszkę do nadwozia http://www.rako.pl/rajdy/...&id=125&prdid=0
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

fydi napisał/a:
Hmmm... dziwne, ze masz M10. Ja to widzę tak:

a) szukasz gości który, ma odpowiedni gwintownik (w krk znalazłem szybko :) ) i przerobisz sobie w aucie tą dziurkę co się wkręca.

b) tak, jak to jest w rajdówkach. idziesz do jakiegoś sklepu rajdowego ( w krk na przykład Rako) i kupujesz taką blaszkę z zespawaną nakrętką pod to mocowanie oczkowe. A potem musisz albo przykręcić lub przyspawać tą blaszkę do nadwozia http://www.rako.pl/rajdy/...&id=125&prdid=0


No tak, tylko nigdzie nie spotkałem NORMALNYCH śrub z takim gwintem jak w tych od pasów (jak zechcę sprzedać auto, to wypada żeby miało pasy czymś zamocowane, a nie zostawię oczek). Poza tym - czy powiększanie gwintu w fabrycznych mocowaniach np. pasów nie osłabia ich? Może prościej przegwintować śrubę? Ale to też będzie utrata na wytrzymałości...

Co do blaszek - oglądałem taką dziś w sklepie, ale chyba nie ma opcji żeby 4 takie gdzieś przymocować - bo i jak żeby nie naruszać zbytnio konstrukcji? To mimo wszystko auto drogowe na co dzień i nie chcę tam spawać czy drutować. :)

Dzięki za odzew! :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Kamilbike 
Należe do AA


auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

Podjedz do asmetu, ich glowna siedziba jest na al jerozolimskich jak sie jedzie w strone pruszkowa, po prawej stronie bedzie. Powinni miec podobne sruby.

ASMET
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 03 Lis, 2008   

Greg: przy okazji najblizszego spotu az musze sam zobaczyć te twoje śruby...

Ja bym nie kombinował z jakimiś customami tylko ewentualnie tak jak fydi zasugerował wkręciłbym uszka w płytki i by było i dobrze i ładnie i co najważniejsze MOCNO

(ja sam musiałem skorzystać z takiej płytki do pasa biodrowego od strony tunelu środkowego)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

MoRToN 
sushi nori
tylko fourty/fourty


auto: Reno
silnik:: 2.5
moc: 115km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 03 Lis, 2008   

ASMET...

Albo zmierz śrubę (skok gwintu) i szukaj w necie. Nie spawaj ani nie rzezaj gwintów w cytrynie o_O
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 03 Lis, 2008   

byłem w ASMET - mają wszystko i jeszcze więcej :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 03 Lis, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
Ja bym nie kombinował z jakimiś customami tylko ewentualnie tak jak fydi zasugerował wkręciłbym uszka w płytki i by było i dobrze i ładnie i co najważniejsze MOCNO


Tylko jak te płytki zamocować?! Bo teoretycznie potrzebne byłyby aż cztery.

Pojadę do tej firmy, może dziś się uda. Czy szukać identycznych czy może jakichś innych spełniających zadanie?

Np. w takim kształcie:
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

MoRToN 
sushi nori
tylko fourty/fourty


auto: Reno
silnik:: 2.5
moc: 115km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 03 Lis, 2008   

Szukaj ucha normy DIN 580.

Ja sie zaopatruje w ej firmie.. tylko nie wiem czy sprzedadzą poniżej pełnej paczki (zazwyczaj 100szt.) :/

http://www.metalwit.pl/pobierz/sruby.pdf

http://www.metalwit.pl/pobierz/din5.pdf
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9