Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Profi odchudzanie rajdówki
Autor Wiadomość

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Sob 17 Sty, 2009   Profi odchudzanie rajdówki

Długo myślałem o tym temacie i długo szukałem odpowiedzi, ale nigdzie nie mogłem znaleźć. Chodzi mi o profi odchudzenie rajdówki. Homologacja grupy N w 106 rallye podaje wagę minimalną 772kg. Pytanie jak to osiągnąć? Moja rajdowka waży 860-880kg i jest odchudzona na tyle na ile pozwalają przepisy.
Wiem, że mam dość cieżka klatkę. Myslę, że w porównaniu do najlżejszego pucharowego Devila o jakieś 20 kg cięższą. Ale skad pozbyć się jeszcze 80-ciu kilo? Czy słyszeliscie o wycinaniu metalowych części nadwozia? Skąd i jak to zrobic żeby zblizyc się do wagi mminimalnej nie łamiac przepisów?
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

klatka Cr-Mo to po pierwsze, bierz pod uwagę że gdy powstawała homologacja 106 przepisy wymagały znacznie mniej w jej konstrukcj niż jest to obecniei. 30kg

Po drugie piaskujesz karoserię, i nakładasz tylko jedną warstwę lakieru bez konserwacji i innych bajerów. 20kg

Po trzecie lekkie aku 5kg

Po czwarte lekkie kute felgi 15kg

po piąte karbonowe fotele 10kg

po szóste kevlar płyta 5kg


Tym sposobem zbijasz jakieś 80-90kg wagi

Dodatkowo możesz wypruć ile się da wiązki, aluminowie podpory foteli zamiast stalowych. boczki drzwi z karbonu lub innego lekkiego materiału. Jeszcze chyba jest opcja szyb z lekkiego szkła.

Wycinać w blachach nic nie wolno.

Generalnie zabawa dla bogatych w takie przygotowywanie auta, nie warta świeczki na tym poziomie.
_________________
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

gdy jest potrzeba to moje 106 w wersji min (bez plyty) ale z pelnym systemem
gasniczym, gasnica, paliwem w baku, bez zapasu (bo tak wazy sie na BK), itp
wazy 820 kg

wycinania wzmocnien nie polecam. w ubieglym sezonie polecialo juz za to auto
na BK2.

faktem jest ze wiekszosc aut startujacych w ppzm jest solidnie przewazona.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

Właśnie waszych opinii oczekiwałem i na nich mi zalezało najbardziej!
GeKo masz rację, że jeszcze 10 lat temu przepisy pozwalały na uboższe wyposażenie bezpieczeństwa - skromna klatka, brak systemu gaśniczego itp
Oboje ze 106 macie rację jeśli chodzi o PPZM, że większośc aut z racji budżetu na tym poziomie jest przeważona.
Jeśli na karoserii jest oryginalny nawet gruby lakier, to pół biedy, ale w wielu przypadkach jest pewnie grubo i cieżko szpachlu ^_^
Moje pytanie wynikło z tego, że zaczynam przygotowywac 106 s16 do gr N, gdzie moge miec 845kg. I gdy juz nie da się wycisnać w N-ce pewnego pułapu mocy, to zostaje walka z wagą, dlatego warto na początku mieć świadomość co i jak
Wiem że w klatce są najwieksze rezerwy i mam to na uwadze na 1 miejscu przy montarzu
(trzeba wybierać miedzy wagą, ceną a bezpieczeństwem)
Podobnie z kevlarami, ale to już dalsza przyszłość
Wniosek jest taki, że od pewnego pułapu niestety każdy kilogram jest tak samo drogi jak Km :wall:
Jeśli miałby ktos tańszy sposób na nadwagę w 106 i zna jakieś myki, to chyba nie tylko ja bedę wdzięczny za rady
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

moim zdaniem waga to podstawa. to naprawde super "konie mechaniczne". tak samo
kadet byl w limicie dla A7 - na dwoch BK wazyl 1009 kg.

dawno temu po duzym dzwonie na zimowym rajdzie (pierwszy wlasciciel) moj pug
zostal odbudowany na fabrycznie nowym nadwoziu.

pomysl nad klatka CrMo bo poza mniejsza waga ma tez wieksza wytrzymalosc
w stosunku do zwyklej stali.

odnosnie przewazenia to jezdza Nki saxo/106 po 970kg ;D
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

106 napisał/a:


odnosnie przewazenia to jezdza Nki saxo/106 po 970kg ;D


Zgadza się, sam to widziałem i właśnie tego chciałbym uniknac, bo mysle, ze 100kg, to tak jak 10koni!

Orientujesz się może jaka jest różnica w wadze tej samej klatki tylko wyspawanej z CrMo w porównaniu do Fe?
No i o ile rury Cr Mo mogą być droższe?

Klatkę raczej chciałbym wyspawaną niż z pudełka
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

nie wiem... ale podstawowa klatka CrMo - 1 krzyz z tylu + poprzeczki boczne to 26kg
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

alesi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

Kiedyś czytałem z informacji prasowej Leszka Kapłana (szukałem teraz i nie moge jej znaleźć!) że przed rajdem na BK1 okazało się że ma za lekkie auto i ...musiał je dociążyć. Warto by się jego spytać jak on to zrobił!
http://www.leszek-kaplan.com/ - tam jest do niego kontakt
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

leszek kapłan startuje w klasie A6 gdzie limitem jest 920kg i to zadne ŁAŁ zejsc ponizej
tej wagi :) rozmawiamy o tym jak urwac jeszcze 150 kg z tej wagi...
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

ja tak sobie czytalem swoja ksiazke i homo i doczytalem ze klatka u mnie to 58 kg :]
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

alesi napisał/a:
Kiedyś czytałem z informacji prasowej Leszka Kapłana (szukałem teraz i nie moge jej znaleźć!) że przed rajdem na BK1 okazało się że ma za lekkie auto i ...musiał je dociążyć. Warto by się jego spytać jak on to zrobił!


Allesi, 106 ma rację - w A6 obowiązuje waga z załącznika J! i normalnym jest doważanie popucharowych 106 chcących jechać w A6 do 920kg. Tomaszczyk tez się doważał ze swoim rallye. Popucharowe 206 też się dowazaja (np auto Majka wozi ze sobą około 30kg odważników za i pod siedzeniami załogi)
Dlatego uważam, że w grupie N jest naprawde spore pole do popisu z wagą i dlatego nie warto z przeciętnej N-ki wywalać np paru lekkich plastików i zakładać stożka tylko po to żeby za chwilę się doważac!

Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

tak dla przykładu... nasza Honda wazy ok 1030 kg z pelnym bakiem plynami i bez zapasu (jak na bk) Civic Knapczyka wazyl zawsze ok 100 kg wiecej :)
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

Przem_106 napisał/a:

Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?


Musisz tylko brać pod uwagę, że auto bez konserwacji i z jedną warstwą lakieru bardzo szybko będzie zjadane przez rdzę.
_________________
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

Przem_106 napisał/a:
Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?

+ tak elementarne sprawy jak wszelkie wygluszenia, maty, tylna wycieraczka,
odchudzona instalacja elektryczna, lekka plyta pod silnikiem, fotele.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

106 napisał/a:
tylna wycieraczka,
odchudzona instalacja elektryczna,


Panowie kolega buduje N - grupę więc doradzajcie ale z sensem :)

Wycieraczka musi zostać, a w instalacji elektrycznej nie wolno dokonywać modyfikacji.

Im bardziej rozbudowana klatka tym różnica w wadze między stalą a Cr-Mo bedzie większa... Ale przy podstawowej klatce (+krzyże w drzwiach) nie sądze żeby różnica w wadze była na poziomie 30kg.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9