Panowie czy ktoś może mnie oświecić i powiedziec czy C4 VtS ma ten sam silnik co 206 RC! Moc ta sama. Pytam bo kumpel zamówił do takiej właśnie 206-tki kit z homologacją. Ma byc 220 kucyków. Podobna drigo jak cholera ale co tam... A drugie pytanie to gdzie robią dobrze wolnossące silniczki bo chce zeby ten moj samochod zaczął jeżdzic tak jak trzeba!!!
Łukasz kiedys gadaliśmy o skrzyni od peugeota! Możesz mi jakoś pomóc ją dostac? Pozdro
Mysle ze twoim przypadku prawie nowego, ciezkiego auta do codziennego uzytku wybralbym kompresor a nie dlubanie N/A . Ale po pierwsze trzeba by sprawdzic czy jakas powazna firma robi gotowy kit, po drugie czy bebechy wytrzymaja.
Dlubanie profi N/A na 220 km nie ma raczej w Twoim wypadku sensu, w cenie tego kity moglbys kupic, podlubac i utrzymac jakiegos puga 205 gti czy inne auto dobre do zabawy.
szymon [Usunięty]
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006
To dokładnie te same silniki. 206 RC i c-4 VTS.
pcs napisał/a:
Ale po pierwsze trzeba by sprawdzic czy jakas powazna firma robi gotowy kit, po drugie czy bebechy wytrzymaja.
Te silniki mają ogromne rezerwy mocy!!!.
Bebechy napewno wytrzymaja.
jakby byly takie mocne to by na ich bazie robili motory do WRC, a jakos robia je ze starych 1.9 (205 gti, 405 mi16)
Skąd taka informacja?? Z jakiegoś pewnego źródła?
Peugeot 206 WRC pojawił się wcześniej niż cywilne 206RC, nie mówiąc już o C4 VTS. Nie wiem kiedy pojawił się silnik 2.0 z tych aut, ale może właśnie dlatego WRC robią na bazie starego 1.9
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006
Helloł, przecierz 2.0 z RC i C4 to jest po prostu silnik 2.0 montowany na przykłąd w 406 albo 206 s16, żadna nowa konstrukcja, tylko lekko przydłubany.
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006
Dodali zmienne fazy rozrządu, przesuneli ogranicznik do 7400, lepiej poskłądali i wyważyli wszystko, elementy z aluminium, no i modyfikacje dolotu i wydechu, tyle udało mi się wyczytać.
Nie 50 tylko 40
psvts: To jest pewna informacja, że silniki do wrca robią na bazie mi16.
A jeszcze ciekawszą sprawą jest to ze w 307 WRC silnik jest zrobiony na bloku 1.8 z 406
szymon [Usunięty]
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006
Loko napisał/a:
Helloł, przecierz 2.0 z RC i C4 to jest po prostu silnik 2.0 montowany na przykłąd w 406 albo 206 s16, żadna nowa konstrukcja, tylko lekko przydłubany.
Zupełnie nowe silniki konstrułuje sie raz na 20 lat.
ten 2.0 to ewolucja silnika 1.9 z gti, mi 16 itp. Blok silnika jest zmieniony( co nie znaczy ze nowy-to są ogromne koszty) głowica 16 ventylowa , zmienne fazy, dolot, wydech, elektronika itp.
Przebudowanie tego silnika pochłoneły duzo kasy więc mozna go uznać za nowy silnik. Zresztą teraz w PSA montują na jego bazie zdławiona wersję o mocy 140km.
na pewno nie ma w 2.0 bloku z 1.9 bo ten z 1.9 byl pancerny, mial jakiej odjechane tuleje, ktorch sie nie dalo zje... ale bylo to bardzo kosztowne wiec tak juz nie robia. 2.0 moze co najwyzej miec takie same ksztalty i rozwiazania ale nie te same materialy.
Pozatym nie mozna mowic ze 2.0 140km to "zdlawiona" wersja 2.0 180km (podobnie jest w zreszta z rodzina silnikow F4R renault), bo poza blokiem to tam niewiele zostalo z mocniejszej wersji. A przykladowe roznice to (zarowno w PSA jak i Renault, bo PSA robiac motor do 206 RC zmalpowalo praktycznie wszystkie przerobki renault):
- inne i do tego lzejsce (wydrazone) walki
- dolot, lpektor dolotowy, kolektor wydechowy, wydech
- lzejsze tloki
- natrysk oleju na denka + chlodnica
- wariator rozrzadu + sterowani
- zawory
- komputer + oprogramowanie
- wtryski
........
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006
Tez sie nie zgadzam że to ten sam blok.
Peugeot stosuje oznaczenia na przykład xu9j4- to jest mi 16, xu9j1 to jest 205 gti, i jeżeli blok się nie różni to pierwsze literki są takie same. A konstrukcja z 206 s16/307 to jest już ew10. Czyli nawet peugeot uznaje to za nowy silnik.
2.0 140 km nie mozę byc zdłąwioną wersją z RC/307, bo ten silnik był wcześciej już w 406 go montowali i miał 136 koni. Dopiero w RC zastosowali te przeróbki o których napisał pcs plus na pewno zmienne fazy rozrządu i wydłubali ten silnik na 177 km
szymon [Usunięty]
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006
pcs napisał/a:
- inne i do tego lzejsce (wydrazone) walki
- dolot, lpektor dolotowy, kolektor wydechowy, wydech
- lzejsze tloki
- natrysk oleju na denka + chlodnica
- wariator rozrzadu + sterowani
- zawory
- komputer + oprogramowanie
- wtryski
No właśnie ładnie to napisałeś-min tym sie różnią.
Miałem gdzies oznaczenia wszystkich silników PSa i musze odszukać.
Więc teraz nie będę się wymądrzał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach