Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
sportowy kat
Autor Wiadomość

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Też - ale nie tylko :)
WRC też mają kata w końcowej puszce :D

Nigdzie nie jest napisane że kat MUSI być pierwszy w kolejności...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

polecam podpatrzec na profesjonalistow!
Saxo N2 - 2 tlumiki na końcu i tylko te 2, a w tym kat
http://www.blackdevils.it/citroen_saxo.htm
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

my mistake... myslalem ze de-cat to wydech pozbawiony kompletnie katalizatora.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 13 Lut, 2009   

Przem_106 napisał/a:
polecam podpatrzec na profesjonalistow!
Saxo N2 - 2 tlumiki na końcu i tylko te 2, a w tym kat
http://www.blackdevils.it/citroen_saxo.htm


No piękna eNka - bardzo mi się podoba.
Lubie taką dbałość o szczegóły :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Z mojej wiedzy, to przy bardzo wysilonych silnikach np turbawkach kat by zwyczajnie mógł się zacząć topić od gorących spalin, ale to pewnie nie jedyny powód, prawda Dr.Prof...?
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Prawda, ale w N/A to raczej nie ma opcji żeby stopić metalowy katalizator...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

CHRZANEK napisał/a:
Prawda, ale w N/A to raczej nie ma opcji żeby stopić metalowy katalizator...


Dlatego pytam jakie są inne powody bo nie wiem.
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Spaliny na początku układu wydechowego są gorące i mają dużą szybkość
Na końcu układu wydechowego sa już zimniejsze i poruszają się wolniej.
Katalizator nakońcu układu wydechowego ma mniejszy wpływ na zaburzanie "fal spalinowych" (sory za niefachowe okreslenie ale nie wiem jak to poprawnie nazwac).

Krótko mowiąc katalizator nadal jest, nadal spełnia swoją funkcję (temp. spalin i tak jest na tyle wysoka że spełnia swoje funkcje) ale nie ma takiego wpływu na przepływ spalin.

Niektórzy uważają że takie "przytkanie" na końcu układu wydechowego jest korzystne ponieważ zbyt odprężony układ wydechowy tez nie jest optymalny.

Napisałem co wiedziałem - niech teraz ktoś kto się naprawde zna zabierze głos.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Gaydek 
Tesco - codziennie niskie ceny


auto: czarne
silnik:: turbo
moc: ?_km
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: PL

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

CHRZANEK napisał/a:
Spaliny na początku układu wydechowego są gorące i mają dużą szybkość
Na końcu układu wydechowego sa już zimniejsze i poruszają się wolniej.
Katalizator nakońcu układu wydechowego ma mniejszy wpływ na zaburzanie "fal spalinowych" (sory za niefachowe okreslenie ale nie wiem jak to poprawnie nazwac).

Krótko mowiąc katalizator nadal jest, nadal spełnia swoją funkcję (temp. spalin i tak jest na tyle wysoka że spełnia swoje funkcje) ale nie ma takiego wpływu na przepływ spalin.

Niektórzy uważają że takie "przytkanie" na końcu układu wydechowego jest korzystne ponieważ zbyt odprężony układ wydechowy tez nie jest optymalny.

Napisałem co wiedziałem - niech teraz ktoś kto się naprawde zna zabierze głos.

Właśnie tym się kierowałem, nie wiedząc o tym, gdy zakładałem w Pumie kata w miejscu środkowego tłumika czyli w zasadzie prawie na końcu układu :) .
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

zeby jeszcze to potwierdzic ... to wlasnie w mg motorsport zaproponowali mi
takie rozwiazanie... z jednym malym tlumikiem i katem wlasnie na koncu....
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lut, 2009   

Przem_106 napisał/a:
Andre, gdzie mozna kupic taka rurke? Ja potrzebuje De-cat


W sumie nie wiem, ja to rozwiązałem rurką z jakiegoś poloneza i kawałkiem spawarki :)
 
 

polll 
sram.. jak pani pies


auto: Audi
silnik:: AJL
moc: 180km
Dołączył: 09 Lis 2006
Skąd: Lublin

Wysłany: Pon 16 Lut, 2009   

na ta chwile kupiłem jakiegoś nowego kata :D zobaczymy czy sie sprawdzi :)
_________________
Nie, nie, prędkość była OK... tylko zakręt trochę za ciasny.
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   



Ciekawe rozwiązanie, nie? :rotfl: To w ogóle działa w sensie oczyszczania spalin. Produkt niby firmowy bo Magnaflow.

Marcel...? wiesz coś więcej na ten temat?

P.S. w Californi nie wolno go stosować :rotfl: :rotfl: :rotfl:
_________________
 
 
 

tomecki 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju
B_I_K_E


auto: ibiza cupra
silnik:: dizel pałer
moc: 160km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Skąd: bestwina

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

Scorpion stosuje sportowego kata na początku:

_________________
był 126p 1,2mpi ;/
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/1085
był i rallye16V :(
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Wto 04 Sie, 2009   

GeKo napisał/a:
Ciekawe rozwiązanie, nie? :rotfl: To w ogóle działa w sensie oczyszczania spalin. Produkt niby firmowy bo Magnaflow.

Marcel...? wiesz coś więcej na ten temat?

P.S. w Californi nie wolno go stosować :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Żaden sportowy kat nie oczyszcza spalin tak jak seyjny, w seryjnym jest więcej kanalików (dużo więcej). Dla przykładu powiem, że w jednym z Evo od naszych klientów ("prawie" eNka do GSMP) na przeglądzie HC 400-krotnie przekroczyły normę :D

Druga sprawa jest taka, że rajdówka ma dużo większą dawkę palliwa niż seria, a to też ma wpływ na toksyczność spalin. W N4 dochodzi jeszcze ALS.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 13