auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 23 Lut, 2009 Alfa Romeo MiTo GTA
Na salonie genewskim Alfa Romeo zaprezentuje prototyp mito w najmocniejszej wersji GTA.
Włosi ujawnili właśnie kolejne informacje o tym samochodzie.
To co najważniejsze w tym aucie - to oczywiście silnik. GTA będzie napędzane benzynową jednostką o pojemności 1.75 l, która dzięki doładowaniu będzie generowała moc aż 240 KM. Silnik ten będzie miał bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Warto dodać, że pojemność nie jest przypadkowa. Oznaczenie 1750 nosiło w przeszłości wiele bardzo udanych, sportowych modeli Alfy Romeo.
Mito GTA przeszła zabiegi stylistyczne. Ich celem nie było jednak tylko zwiększenie agresywności, ale przede wszystkim dopracowanie aerodynamiczne, tak by obniżyć współczynnik oporu powietrza, a co za tym idzie - zużycie paliwa, a także poprawić "trzymanie" drogi przy wyższych prędkościach.
Samochód otrzymał kompletnie przeprojektowane zawieszenie, obniżone o 20 mm w stosunku do "zwykłych" wersji mito. Obejmuje ono m.in. aktywne amortyzatory o zmiennych stopniu tłumienia. Steruje nimi "inteligentny" sterownik opracowany przez Magnetti Marelli, który ma zadanie w czasie rzeczywistym zmieniać charakterystyki tłumienia w zależności od warunków na drodze i poczynań kierowcy. I tak np. podczas hamowania utwardzają się przednie amortyzatory, co zapobiega nurkowaniu nadwozia, a podczas przyspieszania - utwardzeniu ulegają tylne, dzięki czemu moc może efektywniej zostać przeniesiona na przednie koła.
Alfa romeo mito GTA
Mito GTA posiada zmodyfikowany, bardziej bezpośredni układ kierowniczy, który ma jak najbardziej informować kierowcę o tym co dzieje się z kołami i całym samochodem, oraz znany ze "zwykłych" mito układ D.N.A., zmieniający m.in. przełożenie kierownicy, tłumienie amortyzatorów oraz mapę wtrysku silnika.
Za hamowanie alfy GTA odpowiadają czterotłoczkowe (z przodu) hamulce Brembo. Wykonano je w nowej technologii, dzięki wykorzystanie aluminium układ hamulcowy jest o około 20 procent lżejszy od tradycyjnego.
GTA to skrót od Gran Tourismo Alleggerito. W tradycji Alfa Romeo nazywano tak samochody odchudzone, które dzięki niskiej masie zapewniały fenomenalne właściwości jezdne. Włoscy konstruktorzy wreszcie uczynili kroki, by "alleggerito" nie było użyte na wyrost. Masy samochodu jeszcze nie ujawniono, ale wiadomo np. że tylny spojler, dach i lusterka wykonano z włókna węglowego, a aluminium zastosowano w hamulcach, zawieszeniu oraz elementach podwozia.
Wersji produkcyjnej mito należy spodziewać się jeszcze w tym roku. Jej debiut prawdopodobnie nastąpi jesienią na salonie we Frankfurcie.
Cycuszki
[img][/img]
Bioderka
Tyłeczek
Tekst i foto: interia.pl
Zapowiada się ciekawy furak, jak to będzie faktycznie lekkie to może namieszać wśród hatchy
Zderzak i wydech jakby wprost z nowego cliosporta zdjęty. Mnie się podoba, choć tej elektroniki to stanowczo za dużo. Znając życie będzie się pierdolić na potęge.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
Jakby zrobili tego jakiś puchar wyścigowy to byłoby luks, pewnie by to miało z 270 źrebaków, szkoda tylko że nie dali 2.0, ale zawsze znajdzie się ktoś kto rozwierci.
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
hmmm - jeśli będzie skręcała - może być konkret, yeah!
240 kuca w zmodzonym grande punto, to się może rozsądnie odpychać
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
balem się że będzie to ciężki maluch w którym masa zabije ten tabun koni (jak w Brera)
ale specyfikacja wygląda strasznie tłusto. Włókno węglowe, 4-ro tłoczkowe hamulce. Może być nieźle. Wydech kopie po jajcach !
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
GOKART napisał/a:
4-ro tłoczkowe hamulce
grande abarth ma seryjnie, więc to było do przewidzenia
...ale carbon serio brzmi tłusto...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
wrrrr, będzie klapsik!
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
lenny napisał/a:
:)spoiler, dach i lusterka to jakieś 11kg, więc nie poszaleli chłopaki...
no dobra ale zdjęcie masy z dachu a gdzieś z nadwozia to dwie różne sprawy. Nie tylko go odciążyli ale również obniżyli środek ciężkości. Przecież to nie M3 CSL , czego się spodziewać. Dla mnie ważne jest to , że nie odcinają kuponów od udanego stylistycznie, modnego autka tylko przyłożyli się żeby stworzyć prawdziwego hothatcha.
rozpisywali się jakieś 3 miesiące temu, że auto ma być lżejsze od produkowanych słabszych wersji. słabsze mają po 1130-1200kg ? więc jeśli zamkną się nawet w tym dolnym przedziale to 240km będzie kopać i to srogo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach