Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Alfa Romeo MiTo GTA
Autor Wiadomość

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 23 Lut, 2009   Alfa Romeo MiTo GTA

Na salonie genewskim Alfa Romeo zaprezentuje prototyp mito w najmocniejszej wersji GTA.

Włosi ujawnili właśnie kolejne informacje o tym samochodzie.

To co najważniejsze w tym aucie - to oczywiście silnik. GTA będzie napędzane benzynową jednostką o pojemności 1.75 l, która dzięki doładowaniu będzie generowała moc aż 240 KM. Silnik ten będzie miał bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Warto dodać, że pojemność nie jest przypadkowa. Oznaczenie 1750 nosiło w przeszłości wiele bardzo udanych, sportowych modeli Alfy Romeo.

Mito GTA przeszła zabiegi stylistyczne. Ich celem nie było jednak tylko zwiększenie agresywności, ale przede wszystkim dopracowanie aerodynamiczne, tak by obniżyć współczynnik oporu powietrza, a co za tym idzie - zużycie paliwa, a także poprawić "trzymanie" drogi przy wyższych prędkościach.

Samochód otrzymał kompletnie przeprojektowane zawieszenie, obniżone o 20 mm w stosunku do "zwykłych" wersji mito. Obejmuje ono m.in. aktywne amortyzatory o zmiennych stopniu tłumienia. Steruje nimi "inteligentny" sterownik opracowany przez Magnetti Marelli, który ma zadanie w czasie rzeczywistym zmieniać charakterystyki tłumienia w zależności od warunków na drodze i poczynań kierowcy. I tak np. podczas hamowania utwardzają się przednie amortyzatory, co zapobiega nurkowaniu nadwozia, a podczas przyspieszania - utwardzeniu ulegają tylne, dzięki czemu moc może efektywniej zostać przeniesiona na przednie koła.

Alfa romeo mito GTA

Mito GTA posiada zmodyfikowany, bardziej bezpośredni układ kierowniczy, który ma jak najbardziej informować kierowcę o tym co dzieje się z kołami i całym samochodem, oraz znany ze "zwykłych" mito układ D.N.A., zmieniający m.in. przełożenie kierownicy, tłumienie amortyzatorów oraz mapę wtrysku silnika.

Za hamowanie alfy GTA odpowiadają czterotłoczkowe (z przodu) hamulce Brembo. Wykonano je w nowej technologii, dzięki wykorzystanie aluminium układ hamulcowy jest o około 20 procent lżejszy od tradycyjnego.

GTA to skrót od Gran Tourismo Alleggerito. W tradycji Alfa Romeo nazywano tak samochody odchudzone, które dzięki niskiej masie zapewniały fenomenalne właściwości jezdne. Włoscy konstruktorzy wreszcie uczynili kroki, by "alleggerito" nie było użyte na wyrost. Masy samochodu jeszcze nie ujawniono, ale wiadomo np. że tylny spojler, dach i lusterka wykonano z włókna węglowego, a aluminium zastosowano w hamulcach, zawieszeniu oraz elementach podwozia.

Wersji produkcyjnej mito należy spodziewać się jeszcze w tym roku. Jej debiut prawdopodobnie nastąpi jesienią na salonie we Frankfurcie.

Cycuszki
[img] [/img]

Bioderka



Tyłeczek


Tekst i foto: interia.pl

Zapowiada się ciekawy furak, jak to będzie faktycznie lekkie to może namieszać wśród hatchy :)

Zderzak i wydech jakby wprost z nowego cliosporta zdjęty. Mnie się podoba, choć tej elektroniki to stanowczo za dużo. Znając życie będzie się pierdolić na potęge.
_________________
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 23 Lut, 2009   

Można usunąć ten temat bo mi się kliknęło za dużo razy :D i teraz są 2
_________________
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 23 Lut, 2009   

Niezły kocur będzie. Bez kitu. Jestem w szoku. :)

Tak będzie wyglądać, to potwierdzone?

Z boku wygląda jak Leon Cupra. :P

Ciekawe, jaka cena...
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

Jakby zrobili tego jakiś puchar wyścigowy to byłoby luks, pewnie by to miało z 270 źrebaków, szkoda tylko że nie dali 2.0, ale zawsze znajdzie się ktoś kto rozwierci. ;D
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

Alfa konkretna... nadaje się...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

hmmm - jeśli będzie skręcała - może być konkret, yeah!

240 kuca w zmodzonym grande punto, to się może rozsądnie odpychać :>
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

Walle 
nieprzyzwoite zabawy


auto: e39
silnik:: WTF52OMG65
moc: niewyobrażalnakm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Skąd: Warschau

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

A dla mnie to kupa z wytrzeszczem , para w gwizdek i tyle
_________________
Filozof, Biegacz, Fotograf, Egoista, Cham, Prostak i Humanista
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

balem się że będzie to ciężki maluch w którym masa zabije ten tabun koni (jak w Brera)
ale specyfikacja wygląda strasznie tłusto. Włókno węglowe, 4-ro tłoczkowe hamulce. Może być nieźle. Wydech kopie po jajcach !
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

GOKART napisał/a:
4-ro tłoczkowe hamulce

grande abarth ma seryjnie, więc to było do przewidzenia :faja:
...ale carbon serio brzmi tłusto...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

mi napisał/a:
GOKART napisał/a:
4-ro tłoczkowe hamulce

grande abarth ma seryjnie, więc to było do przewidzenia :faja:
...ale carbon serio brzmi tłusto...

sorry, nie znam specyfikacji aut z pod szyldu Fiata. Możesz mnie ukarać ;)
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

wrrrr, będzie klapsik! :*
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

lenny 
spieprzaj dziadu


auto: ceteer
silnik:: dwulitrowy
moc: dwiesciedziesieckm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: kcn/wilanow

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

GeKo napisał/a:
tylny spojler, dach i lusterka wykonano z włókna węglowego
GOKART napisał/a:
specyfikacja wygląda strasznie tłusto. Włókno węglowe


:)spoiler, dach i lusterka to jakieś 11kg, więc nie poszaleli chłopaki...
_________________
"...i w tym momencie nawigacja mówi mi : "ZRÓB ALTONENA", no to bach rekaw..." cytat dr. prof. CHRZANKA - santo subito!!!!
 
 

TomaszGT
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

Ogólnie bardzo fajna, ciekawe czy do produkcji wejdzie w nie zmnienionej postaci .
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

lenny napisał/a:

:)spoiler, dach i lusterka to jakieś 11kg, więc nie poszaleli chłopaki...

no dobra ale zdjęcie masy z dachu a gdzieś z nadwozia to dwie różne sprawy. Nie tylko go odciążyli ale również obniżyli środek ciężkości. Przecież to nie M3 CSL , czego się spodziewać. Dla mnie ważne jest to , że nie odcinają kuponów od udanego stylistycznie, modnego autka tylko przyłożyli się żeby stworzyć prawdziwego hothatcha.
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

rozpisywali się jakieś 3 miesiące temu, że auto ma być lżejsze od produkowanych słabszych wersji. słabsze mają po 1130-1200kg ? więc jeśli zamkną się nawet w tym dolnym przedziale to 240km będzie kopać i to srogo.
_________________
0-1
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9