auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pią 27 Mar, 2009 AFR co jak dlaczego - bardzo pożyteczny temat!
Z tego co wyczytałem w różnych miejscach to idealna mieszanka to 14:7:1 im wyższa wartość początkowa czyli np 15 to auto ma ubogą mieszaknę w paliwo im niżej np 12 to bogatą. Zalety/Wady itd. Możecie na aucie Badi-ego tłumaczyć
Jak to powinno być naprawdę w przypadku zmodowanego auta?
Dzik
Saxorulez
eM
Liczę na was
Ostatnio zmieniony przez kubas Śro 14 Wrz, 2011, w całości zmieniany 1 raz
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Sob 28 Mar, 2009
Ok to moje kolejne pytanie jak mamy 12,5:1 co znaczy że jest więcej paliwa to w cylindrach nie odkłada sie za dużo sadczy czy czegoś tam i to nie powoduje wypalania "dziur" na powierzchni cylindrów, tak gdzieś kiedyś wyczytałem. Nie ukrywam że chciałbym się jak najwięcej o tym dowiedzieć.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009
Wracając do tematu, i trochę zainspirowany dyskusją jaka się wywiązała w Pimpie Saxoruleza. Skorzystałem z okazji darmowego przeglądu w nowej stacji diagnostycznej.
Panowie podpięli analizator spalin i pomijając wartości odżywcze powietrza Lambda na lewym tłumiki wyskoczyło 1,3 a na prawym 1,5. z Karteczki jaką mam z autodaty wynika że dla clio sport Ph1 Lambda powinna się wahać w zakresie 0,97-1,03.
I teraz tak czy ktoś dysponuje dostępem do autodaty ile to powinno być dla clio sport ph3.
Moje kolejne pytanie brzmi czyli jak jest 1,3 tzn że jest za ubogo? i da się to przeliczyć jakoś na AFR, cos w stylu że np 14,7:1 to jest 1 Lambda.
Panowie podpięli analizator spalin i pomijając wartości odżywcze powietrza Lambda na lewym tłumiki wyskoczyło 1,3 a na prawym 1,5. z Karteczki jaką mam z autodaty wynika że dla clio sport Ph1 Lambda powinna się wahać w zakresie 0,97-1,03.
Ziom, AFR sprawdza sie pod obciazeniem a tego tam chyba nie robiliscie
no dobra ale wskazanie lambdy dla biegu jałowego też o czymś mówi? jak masz za ubogo na jałowym to i na obciążeniu będzie słabo tyle że to nie funkcja liniowa jak sądzę?
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009
eM to ja mam takie pytanie jak to się powinno przedstawiać w zakresie prędkości obrotowych. bo z tego co widzę to u mnie jest bardzo niebezpiecznie ubogo na jałowym. czy jak dodaję gazu to się to zmienia?. Mam olać takie sprawdzanie na stacji diagnostycznej? i jechać do kogoś na AFR?
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009
Wstawiam 4 shoty, powinny bardzo duzo Ci wyjasnic w kwesti AFR.
Zrobilem wlasnie skany aparatem. Zapraszam do bardzo ciekawej lektury.
Tekst traktuje o zapotrzebowaniu silnika na paliwo przy wolnych,spokojnej jezdzie i pelnej dzidzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach