Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z chłodzeniem saxo vts.
Autor Wiadomość

siwy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   Problem z chłodzeniem saxo vts.

Witam wszystkich w swoim pierwszym poscie na forum ;]. Mam problem z saxo, mianowicie bardzo szybko sie grzeje. Ostatnio jak wymieniałem filtr paliwa zauwazyłem, że "coś" (niestety na mechanice to sie nie bardzo znam, wiec nie powiem co dokladnie...) co jest połączone z prawym kołem jest mokre, podczas gdy to samo "coś" z lewej jest suche. I teraz pytanko jak mozna sprawdzic w zaciszu własnego garazu, bez rozbierania połowy silnika, skąd cieknie - czy jest to pompa wody czy cos innego. Jak tylko dostane wyplate bede wymienial rozrzad i pompe bo juz nadszedl na nie czas wiec i tak pewnie wyjdzie co to takiego no ale moze wczesniej da sie sprawe zalatwic bo miesiac bez samochodu tez niczym miłym nie jest.
Czym moze grozic jazda z uszkodzonym chlodzeniem? Oczywiscie taka jazda by nie zagotowac samochodu czyli odkrecony cieply nawiew i predkosci powyzej 80km/h bo wtedy temp jest w miare normalna, nieco ponad srodkowa kreske. A i jeszcze jedno, czasem przy odpalaniu słychac cos jakby bulgotanie czy przelewanie wody. Odgłos pochodzi z okolic miejsca pasazera. Zastanawiam sie co to takiego, bo przegladajac internet natknąłem się na taką wypowiedz:

Cytat:
Kiedy przepuszczała mi uszczelka pod głowicą ciśnienie z komory spalania przedostawało się do układu chłodzenia i wywalało płyn przez korek. W ten też sposób układ był permanentnie zapowietrzony (takie jakby chlupotanie, przelewanie się wody słyszalne z przodu od strony pasażera). Też na początku objawiało się to szybkim przegrzewaniem, nie wiem czy z racji wysokiego ciśnienia, czy zapowietrzonego układu, bo grzał się nawet, kiedy poziom wody był w porządku.
Pod koniec agonii uszczelki, woda była wszędzie, w komorze spalania (siwy dym z rury wydechowej), w oleju (poziom wyszedł poza skalę na bagnecie), także syf totalny


No i powiem szczerze, ze nie na zarty przestraszyła mnie wizja wyplucia uszczelki spod głowicy. Probowalem odpowietrzyc układ no ale nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Bulgotanie w każdym bądź razie ustąpiło, przegrzewanie niestety nie.

A teraz lekko offtopujac pytanie o mechanika. Mozecie mi polecic kogos kto ma pojecie o vtsach i znajduje sie najlepiej w okolicach Płocka lub ewentualnie Łodzi bo bywam tam w weekendy?
 
 

Stacho 
check&correct
Renault Szporot !


auto: Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 135km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Lublin

Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Lepiej się przywitaj ;)

http://www.forum.hothatch...p=223034#223034
 
 
 

Mr Lucky 13
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Kwi, 2009   

Witam Kolegę :)

Ja miałem podobny problem z tym bulgotaniem właśnie od strony pasażera, ale u mnie to chłodnica przypominała ser szwajcarski i tylko na jednym obiegu chodziła... Może to termostat...? W swoim 1.1 właśnie przerabiam ten temat :P
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 29 Kwi, 2009   

to bulgotanie w nogach pasażera to jest nagrzewnica - zaczyna sie kończyć ale nie ma co sie napinać i jej wymieniać, niech się skończy (poznasz to po braku ogrzewania zapewne w zimę)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Śro 29 Kwi, 2009   Re: Problem z chłodzeniem saxo vts.

siwy napisał/a:
Czym moze grozic jazda z uszkodzonym chlodzeniem? Oczywiscie taka jazda by nie zagotowac samochodu czyli odkrecony cieply nawiew i predkosci powyzej 80km/h bo wtedy temp jest w miare normalna, nieco ponad srodkowa kreske

niczym. jesli temp jest normalna to jest ok. wez tylko pod uwage ze zbliza sie lato
i coraz trudniej bedzie ci utrzymac taka temp bez chlodzenia. zima to pelen luz.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

budzik 
jest tu jakiś cfaniak ?


auto: 126p 86r
silnik:: 0.65
moc: 24km
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Śro 29 Kwi, 2009   

Mr Lucky 13 napisał/a:
W swoim 1.1 właśnie przerabiam ten temat

Hehe, w moim 1.1 mam ten sam odgłos ;D
saxorulez napisał/a:
to bulgotanie w nogach pasażera to jest nagrzewnica - zaczyna sie kończyć ale nie ma co sie napinać i jej wymieniać, niech się skończy (poznasz to po braku ogrzewania zapewne w zimę)

Do zimy jeszcze daleko :>
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

saxorulez napisał/a:
poznasz to po braku ogrzewania zapewne w zimę


i po tym, że podłoga jest mokra :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

kreca Ci sie wiatraki jak sie nagrzeje ? nie brakuje plynu w chlodnicy ?
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Czw 30 Kwi, 2009   

przy uszkodzonym termostacie nie ma obiegu wody miedzy silnikiem a chlodnica
i krecace sie wiatraki nic nie daja....
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

siwy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Maj, 2009   

Wiatraki sie krecą. Jednak mam teraz nastepny problem. Po dodaniu gazu samochod gasnie, nie wiem przy jakich obrotach bo obrotomiertz nie dziala ale niskich, pewnie jakies 1500. No i mam pytanie co moglo pasc i czy padlo przez to, ze usuwałem wode z baku przy pomocy denaturatu? 2x0,5l w jakichs 20 litrach paliwa za kazdym razem. Od momentu gdy wyjezdzilem drugie pol litra dykty, przejezdzilem jeszcze jakies 2 zbiorniki paliwa i wszystko było ok. Wczoraj braciak pojechal zatankowac na tego samego co zawsze shella i dupa.
Tak w ogole to milego weekendu zycze.
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Maj, 2009   

o_O
Nie lepiej byłoby ściągnąć zbiornik? Filtr paliwa zmieniałeś?
To nie maluch, siet!
 
 

Kamilbike 
Należe do AA


auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 01 Maj, 2009   

Sprawdz filtr paliwa. Jak po dodaniu gazu gasnie to znaczy ze ma za ubogo, wiec gdzies cos nie tak z paliwem.
_________________
Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

Dobra, to ja się podłącze do tematu trochę, jak zdiagnozować czy termostat jest padnięty czy nie?
_________________
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

GeKo napisał/a:
Dobra, to ja się podłącze do tematu trochę, jak zdiagnozować czy termostat jest padnięty czy nie?


Zagrzewasz auto i przy temp. ok 90 stopni (zależy przy ilu powinien się otwierać termostat), chwytasz za górny przewód z chłodnicy (ten, którym płyn wlatuje do chłodnicy), jeśli jest gorący to wszystko OK, jeśli zimny to znaczy, że termostat się nie otworzył.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

ok, dzięki wytestuje w AXie:)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 9