Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Trakcja - co mozna poprawic ?
Autor Wiadomość

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   Trakcja - co mozna poprawic ?

Po niedawnych mniej lub bardziej kontrowersyjnych bojach z wydechem przyszedl czas na poprawe wlasciwosci jezdnych.
Wertujac Pimpa po raz kolejny wpadlem na filmik FreeMana ktory pozwole sobie tu zapodac w celach pogladowych
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jp_ICRpDw9k&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jp_ICRpDw9k&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
A teraz po krotce co mnie boli :)
Sporcik jak wiemy do najwolniejszych nie nalezy, w trakcie jazdy sprawuje sie swietnie, jednak nie moge go okielznac przy ruszaniu. Nie wiem czy ten filmik wiernie oddaje zachowanie auta ale slychac tylko lekki pisk i auto odrazu wyrywa do przodu. FreeMan jak to zrobiles ze twoje autko tak ladnie rusza, bo u mnie czegos takiego jeszcze nie doswiadczylem. Ruszenie z 3000-4000rpm generalnie konczy sie utrata trakcji do momentu lekkiego odpuszczenia gazu. Co jak wiadomo urywa cenny czas.
W tej chwili autko jezdzi na oponach Continental ContiSport contact 2

Z przodu 195/40/R16 - zawieszenie Koni skrecone na max soft

Z tylu 205/40/R16 - zawieszenie ustawione na polowe

Na wyscigi zakladam na przednia os r888 ale na kole 15'' i z przykroscia stwierdzam ze na nich tez za latwo zerwac przyczepnosc.

Optymalne ruszanie u mnie wyglada mniej wiecej tak. Powyzej tego auto straci przyczepnosc :/
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DKQDRx6w-34&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DKQDRx6w-34&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Panowie podpowiedzcie ze swojego doswiadczenia co pozmieniac zeby bylo lepiej czy to do jazdy na wprost czy tez do lepszego trzymania w zakretach ( bo rozumiem ze ustawienia moga byc calkowicie rozne)
_________________
www.megastarter.pl
Ostatnio zmieniony przez FreeMan Pią 05 Cze, 2009, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 

Gaydek 
Tesco - codziennie niskie ceny


auto: czarne
silnik:: turbo
moc: ?_km
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Skąd: PL

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

popraw linka ;)
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

Aby idealnie wystartować w ośce musisz wyczuć granicę uślizgu przednich kół. Ruszasz z takich obrotów aby koła minimalnie się uślizgiwały. Jak nie chcesz mieć problemów z trakcją to zakładasz na przód szerokiego wyścigowego slika.
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

martin.h napisał/a:
Jak nie chcesz mieć problemów z trakcją to zakładasz na przód szerokiego wyścigowego slika.

ale to zapewne kosztem osiagow....
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Stacho 
check&correct
Renault Szporot !


auto: Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 135km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Lublin

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

U mnie w żelazku nie mam z tym juz problemu ;) ruszam z 3 tys. i koła wogóle nie gubią trakcji ! Pomyśl nad tym, że by troszeczke może zmniejszyć ciśnienie w przednich kołach to by opona lepiej troche kleiła.
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

TOXIC,

zacznij od sprawdzenia geometrii i zbeiżności - jesli wszystk ok, to postaraj się ruszać z jeszcze niższych obrotów
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

cwiczyc, cwiczyc, cwiczyc, ruszanie z ok 4000 jest optymalne
_________________
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

Dobrze jest zmniejszyć pionowe wahania trakcji, zastosować nowoczesne konstrukcje wspornicze i przewody o większym przekroju znamionowym. Zwiększenie prądu obciążenia stałego też powinno dać wymierne efekty. Jeżeli sieć jest nieskompensowana, to warto zadbać o jej odpowiednią kompensacje.
W zasadzie jednak lepiej było by się skupić na modyfikacji twojego pantografu, niż całej trakcji.

Więcej informacji znajdziesz na forum transportu szynowego

Pozdrawiam Loko vel Lokomotywa vel Kolejorz
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

Toxic ma podobno za mały pantograf po prostu...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

dzisiaj w nocy sie przejde po zajezdni tramwajowej moze cos znajde luzem :D

a Ty Loko wogole czytales to co napisalem czy miales od wczoraj to w schowku skopiowane i tak se wkleiles ? :D
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

hahahaha dobrze go skillowałeś - myślał że zabłyśnie, tylko czekał na odpowiedni temat :D
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

Stacho napisał/a:
U mnie w żelazku nie mam z tym juz problemu ;) ruszam z 3 tys. i koła wogóle nie gubią trakcji ! Pomyśl nad tym, że by troszeczke może zmniejszyć ciśnienie w przednich kołach to by opona lepiej troche kleiła.


Wlasnie mniej wiecej o to pytam, czy taka drastyczna roznica moze sie sprowadzac np. tylko do samego producenta opon. Czy np. zmiana na 205 z przodu da wystarczajacego gripa zeby ruszac z 3500 zamiast 2000 ? Moze ustawienie sztywnosci amortyzatorow tez ma jakies znaczenie
Zbieznosc pomijam, bo moze juz byc do regulacji ale rok temu ustawialem i byla wzorowa (a problem o ktory pytam istnieje od dawna)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

TOXIC: Saxorulez bardzo trafnie zauwazył że nalezy popracowac geometria.

To co jest optymalne na zakręty jest niestety złe przy ruszaniu.
Jezlei twoim priorytetem jest sprint to musisz szukać przyczepności przy geometrii ustawionej na zero.

Ponadto ważne jest obciążenie osi napedzanej - w tym celu musisz na ile to tylko możliwe obnizyć przód i podnieść tył. Oczywiście to także nie pozostanie bez wpływu na charakterystyke samochodu w zakrecie - ale niestety życie to sztuka wyboru :)

Sama "miękkość" zawieszenie też nie pomaga - jak możesz to utwardź ile sie da. jak nie masz takiej mozliwości to trudno.

Aha - szpera tez jest pomocna ale to juz sa spore wydatki.

Jeżeli chodzi o opony to sam Freeman kiedys mówił że 195 w Clio to ciut mało, więc może 205 w R888 powinno zrobić robote - no i tak jak napisał Stacho - mniej wiatru !!!
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

205/45/16 3700obr/min minimalny uślizg i ciągnię do przodu. żadnych problemów. Co do Toyo, dogrzej konkret oponę przed startem to też będzie lepiej kleić.
_________________
 
 
 

FreeMan 
gryżli
FreeTataMan

auto: espace i rs
silnik:: 175 i 265
moc: 175 i 265km
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lip 2006
Skąd: P-no

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

dzik napisał/a:
cwiczyc, cwiczyc, cwiczyc, ruszanie z ok 4000 jest optymalne


dokladnie tak. Musisz sie wjezdzic w samochod.

na youtube, znajdziesz jeszcze kilka moich filmow, ogolnie sporo czasu zmarnowalem na opanowanie szybkich startow.

Kolejna sprawa sa opony, 195 to ztanowczo za malo a szczegolnie na tor. Ja zawsze jezdzilem na PZero nero i szczerze powiem ze uwazam je za idealne na ulice. Co prawa jezdzilem na 195/45/16 ale teraz pewnie zalozylbym 205/45/16.

Najlepszy czas na Lublinie uzyskalem na R888 w rozmiarze 205/50/15 , na 195 rozgrzaniu na kretym strasznie slaba jest przyczepnosc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 10