Panowie..załamałęm się!
Dzisiaj zatankowałem fiestę i skasowałem spalanie. Przejechałem może z 50km po mieście o 21, co oznacza żadnych korków, czasem tylko jakieś światła. Ani razu nie było nawet 3,5tys, jazda głownie na biegu bez gazu (zerowe spalanie). Komp pokazał 11,5L/100km. Dla porównania fiestka zwykle przy takich warunkach paliła 7-7,5
Trochę czytałem o sondach i wychodzi na to, że ta przed katem jest ważniejsza i ona daje sygnały do kompa o tym czy dolać czy nie. Natomiast ta za katem działa niemalże zerojedynkowo tzn. sprawdza czy kat działa lub nie. Dlatego przy braku kata u mnie nawet zesputa druga sonda nie ma żadnego znaczenia bo i tak by wyrzucała błąd! Także prawdopodobnie siadła 1 sonda przed katem. Tak wywnioskowałem ze wszystkiego co przeczytałem..
I teraz jak sprawdzić czy sonda 1 jest ok? Podobno trzeba sprawdzić namięcie dokładnym mierzadłem..tylko czy ktoś mi może w tym pomóc???
HELP
_________________ Za mało zarabiasz, żeby być gejem..
auto: GolfMk4
silnik:: V6
moc: 500+km Pomógł: 20 razy Dołączył: 18 Maj 2007 Skąd: Bielsko-white
Wysłany: Śro 10 Cze, 2009
Mi ostatnio wyskoczył błąd P0131...na skanerze właśnie. Skasowałem go i póki co jeżdżę, ale mimo wszystko będę się musiał rozglądnąc za jakąś sondą do hondy. Czy ktoś z Was mógłby mi sprawdzic cenę takiego ustrojstwa? Chodzi o sondę nr 1 przed katem (patrząc od strony silnika).
...najtańsza, jaką udało mi się znaleźc, kosztuje 488 pln - nie ukrywam, że wolałbym coś tańszego
_________________ 'gdybym był młody i bez kasy, kupiłbym BRZ'
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 11 Cze, 2009
Maciusiowy napisał/a:
Mi ostatnio wyskoczył błąd P0131...na skanerze właśnie. Skasowałem go i póki co jeżdżę, ale mimo wszystko będę się musiał rozglądnąc za jakąś sondą do hondy. Czy ktoś z Was mógłby mi sprawdzic cenę takiego ustrojstwa? Chodzi o sondę nr 1 przed katem (patrząc od strony silnika).
...najtańsza, jaką udało mi się znaleźc, kosztuje 488 pln - nie ukrywam, że wolałbym coś tańszego
Niestety, w hurcie wyjdzie jakieś 25zł taniej w IC i niestety niedostępna.Tylko na zamówienie i cholera wie na kiedy by ściągnęli. Sonda to NGK/NTK.
Możesz próbować jeszcze z Magnettti Marelli ale tu cen nie widzę.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 11 Cze, 2009
Maciusiowy napisał/a:
czyli wyjdzie ~460 pln?
Coś koło tego, także cena 488 nie jest złą ceną. Swoją drogą to aż się boję ile w Hondzie może kosztować.
P.S. P0131 czyli niskie napięcie to nie "usterka" W sumie sam nie wiem jak to rozumieć. Trzeba szukać czegoś co jest odpowiedzialne za to ze powstało niskie napięcie? Czy to po prostu jedno z uszkodzeń jakie może spotkać sondę?
Dzisiaj dzięki przy pomocy skanera (dzięki Wam Geko i Bart) odczytałem błędy z kompa.
wyświetla mi 2 błędy, co dziwne o jednym numerze..
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"
jeden "fault codes" a drugi jako "pend codes"
i teraz wtf z tym spalaniem, skoro druga sonda jest do wywalenia ?
_________________ Za mało zarabiasz, żeby być gejem..
łukasz, co tu rozmieć.. padła mi grzałka w sondzie nr 2.. sprawdzałem dzisiaj na skanerze to ta sonda działa pomimo "braku" grzałki - ogrzewa się od silnika zapewne, szczerze mówiąc nie wiem w jakim zakresie powinna napięciowo działać, ale pokazywał od 0.050 do 1.250 mv także jakaś aktywność jest.
saxorulez napisał/a:
chyba najlepsze rozwiążanie
jutro jadę właśnie do jednego gościa, coby podpowiedział co zrobić bo już sam nie wiem, niby pierwsza wg skanera jest ok, ale spalanie i nierówne obroty są
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach