jutro jadę właśnie do jednego gościa, coby podpowiedział co zrobić bo już sam nie wiem, niby pierwsza wg skanera jest ok, ale spalanie i nierówne obroty są
Podjedz do jakiegos ogarnietego elektryka. Zczytac bledy potrafi kazdy z komputerem w reku, interpretacja wskazan jest wazna. Jesli czujnik wskaze -20C to ECU uzna ze jest tak zimno, ale kumatego elektryka powinno to zastanowic.
Jesli silnik ma nierowne obroty to moze oznaczac kilka spraw, miedzy innymi uwalony czujnik temperatury wody, gdy czujnik lub polaczenie do niego sie uwali to czesto rosnie rezystancja ukladu ktora wskazuje na odczyt bardzo niskiej temperatury (np -40C), wtedy ECU wzbogaca mieszanke.
Efekt, przelany silnik, kiepskie obroty jalowe i duze spalanie.
Mozna sprawdzic rezystancje samego czujnika, powinna byc ok 2000ohm dla zimnego silnika i ok 200ohm dla cieplego. To tak z grubsza, najlepiej odczytac wartosc ktora widzi ECU, to da nam pewnosc ze calosc jest sprawna.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 17 Cze, 2009
dzik napisał/a:
gdy czujnik lub polaczenie do niego sie uwali to czesto rosnie rezystancja ukladu ktora wskazuje na odczyt bardzo niskiej temperatury (np -40C),
Dziku zakładam że sie nie mylisz, ale wytłumacz mi proszę jaki czujnik zczytuje tak niską temperaturę? I gdzie się ten odczyt w ECU ma pojawić w ukł. dolotowym? czy na czujniku cieczy chłodzącej? Jakby czujnik cieczy chłodzącej widział taką temperaturę to wskazówka nie powinna ruszyć albo niewiele.
PePe w tym skanerze masz odczyt z ECU temperatury cieczy chłodzącej tylko w Ferenheitach, więc musisz sobie przekonwertować na nasze Celsujsze
_________________
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Śro 17 Cze, 2009
GeKo napisał/a:
Jakby czujnik cieczy chłodzącej widział taką temperaturę to wskazówka nie powinna ruszyć albo niewiele
A czujnik temp. który przekazuje sygnał do ecu jest tym samym który przkazuje sygnał na wskaźnik?
gdy czujnik lub polaczenie do niego sie uwali to czesto rosnie rezystancja ukladu ktora wskazuje na odczyt bardzo niskiej temperatury (np -40C),
Dziku zakładam że sie nie mylisz, ale wytłumacz mi proszę jaki czujnik zczytuje tak niską temperaturę? I gdzie się ten odczyt w ECU ma pojawić w ukł. dolotowym? czy na czujniku cieczy chłodzącej? Jakby czujnik cieczy chłodzącej widział taką temperaturę to wskazówka nie powinna ruszyć albo niewiele.
Cieczy.
Jesli ECU steruje zegarami to najczesciej jest jeden czujnik i wtedy widac tez blad na desce, ale wiele samochodow posiada jeszcze ten czujnik zdublowany.
auto: VW
silnik:: 1.8KR / 2.0TFSI
moc: 140+km / 200km Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Warszawa, gg2037660
Wysłany: Czw 18 Cze, 2009
Dopadł mnie dzisiaj podobny szok, spalanie 3-4 litry wyższe i 30% większe podczas postoju na światłach na rozgrzanym...
Kontrolka wskazuje na usterkę dot. katalizatora/ukł. wydechowego. Sonda..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach