Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Masa nieresorowana
Autor Wiadomość

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Śro 08 Lip, 2009   

moge sie spytać o coś ?
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 08 Lip, 2009   

dobry topic!
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Śro 08 Lip, 2009   

Jestem w szoku z tym przelicznikiem 8... Dobrze, że ma 15stki(chodzi o koła) :jupi:
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 08 Lip, 2009   

trzeba inwestowac w tarcze ceramiczne :]
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

Potwierdzam dobry temat.

Swego czasu zrezygnowalem z zakupu felg sugerujac sie tym ze zdjecie 12kg z masy felg nie jest warte 3tysia za nowy komplet. Moje 16" OZ F1 waza 8kg szt wiec pomyslalem ze wcale nie sa takie ciezkie, a tu prosze :) ten przelicznik x 8 to niezly motywator ;) ciekawe jak faktycznie to jest w przypadku aut
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

Nieźle, wiedziałem, ze masa nieresorowana, ma większe znaczenie, ale ze aż tylee, lajt mam bardzo fajne koła pod tym względem, 15 z 205 ważą jakieś 9 kilo sztuka :wall:
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

kolo 9kg moze byc lepsze od kola 8kg, wszystko zalezy od tego jak masa sie rozklada

w tym watku pokrecone sa pojecia masy nieresorowanej i mas wirujacych, nieresorowane na osiagi maja taki sam wplyw jak i buraki w bagazniku, maja wplyw na przyczepnosc przez bezwladnosc zawieszenia, na osiagi maja masy wirujace
_________________
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

dzik napisał/a:
w tym watku pokrecone sa pojecia masy nieresorowanej i mas wirujacych, nieresorowane na osiagi maja taki sam wplyw jak i buraki w bagazniku, maja wplyw na przyczepnosc przez bezwladnosc zawieszenia, na osiagi maja masy wirujace


no to jedziesz Dziku :) odkrec :)

ps kartofl sie przeturla, przeniesie sie srodek ciezkosci i dupa leci.. po zawodach :D
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

Marek23 napisał/a:
Jestem w szoku z tym przelicznikiem 8... Dobrze, że ma 15stki(chodzi o koła) :jupi:

Kurczę, myślałem że ten przelicznik jest znany wszem i wobec prawie wszystkim. Pierwsza rzeczą jaką zrobiłem to zakup lzejszych kółek. Odczuwalny skutek był tego taki , jakbym pozbył się pasażera z samochodu. W słabszym aucie na pewno będzie to jeszcze bardziej odczuwalne.
Odnośnie mas wirujących - łatwo to sobie zobrazować - na sznureczku zaczepić styropianową kulkę i spróbować "pokręcić" a potem zmienić tę kulkę na ołowianą...
 
 
 

Maciusiowy 
Powiedź cos śmeisznego...


auto: GolfMk4
silnik:: V6
moc: 500+km
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 18 Maj 2007
Skąd: Bielsko-white

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

qarwa nie znacie się - masa nieresorowana - poniższe koło na przykład, kiedyś było, ale już nie jest resorowane :D

_________________
'gdybym był młody i bez kasy, kupiłbym BRZ'
Ostatnio zmieniony przez Maciusiowy Czw 09 Lip, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

Odrobina fizyki, na bank kazdy zrozumie.
P.S. Mam nadzieje ze nie walne sie w obliczeniach.

Pytanie, jaka roznica czy mamy 1kg w bagazniku czy 1kg ciezsza opone.
Zalozenie, 1kg felgi, felga 15".
Predkosc 100km/h (27,7m/s).

Najpierw ile zabiera w bagazniku.

Energia kinetyczna 1/2*mv2 = 1*27,7*27,7/2 = 335J
1KM przez 1s daje 735J, czyli rozpedzenie do setki kilograma burakow zabierze 0.5KM przez 1s (rozlozone w czasie oczywiscie).

A jesli opona?

Energia masy wirujacej:
1/2 * Iw2

I - moment bezwladnosci
w - predkosc katowa (radiany).

I = dla walca to 1/2*mr2, czyli 1/2*1*0.37(m)*0.37 = 0.068
w = 6.28 radiana (obrot) * ilosc obrotow (zalozenie ze opona ma grubosc 0mm) 23.8 = 149 radianow/sekunde

Podstawiamy do wzoru
1/2*0.068*149*149=726J
+ 771J za energie kinetyczna czyli = 1497J

Jesli sie pomylilem prosze o korekte.
_________________
Ostatnio zmieniony przez dzik Czw 09 Lip, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

dzik napisał/a:
Energia kinetyczna mv2 = 1*27,7*27,7 = 771J


Nie powinno się tego podzielić przez 2? (1/2*m*v2) wtedy wyjdzie połowa z tych 771J i w to już nie będzie 3 razy mniej, tylko więcej.
 
 

leon 
seksualny leniuch
say my name!

auto: Megane GT
silnik:: dci
moc: 110km
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

bez urazy na sam samym poczatku :* no ale chyba sie pomyliles
energia kinetyczna:
-dla ruchu po płaszczyznie (nie kołowej)
Ek=(mv^2)/2

-dla ruchu obrotowego:
Ek=1/2 *Iw^2

w ramach potwierdzenia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Energia_kinetyczna

jesli dobrze widze nie przyjales 1/2 w gornym wzorze czyli stosunek energii bedzie nie 3krotny tylko 6krotny

chociaz ja nie bardzo widze sensu porownywac energie kinetyczna ruchu normalnego z Ek obrotowego, przeciez felga nie jest masa skupiona by móc przyjac takie uproszczenia ze jej moment bezwladnosci jest idealnie z srodka a do takiego sprowadza sie obliczenie momentu ktory wykonales

jesi natomiast przyjmiemy ze ten przykladowy ziemniak jest naszym obiektem badan i jest on idealnie skupiony (stala gestosc i objetosc) i wprawimy go w ruch poziomy i obrotowy to mysle ze owszem wtedy takie porownanie ma sens bo porownujemy jedno i te same cialo w 2 roznych ruchach i wtedy owszem mozemy porownywac stosunki energii.... niestety bardzo duzo w tym uproszczen (sily oporu ciala, ośrodka, pominiecie bezwladnosci mas nieskupionych, etc)
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

lubie to.. :D
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 09 Lip, 2009   

to wlozmy felge do bagaznika :D :D :D
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8