Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: M
Czw 16 Lip, 2009
szpera? zakładać czy nie?

quaife
da się upalać ale na mieście to walka o przetrwanie
10%
 10%  [ 2 ]
da się upalać i jeździć po mieście bez spiny
63%
 63%  [ 12 ]
narty badiego w hd
26%
 26%  [ 5 ]
Głosowań: 17
Wszystkich Głosów: 19

Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

CHRZANEK,

no to ja nie umiem jeżdzić... :)

w każdym razie (bez rzucania) uważam ze auto jest stabilniejse w zakręcie. Takie dziwne uczucie że gdzie nie skieruję przodu to tam pojedzie... poza tym moment płużenia jest zdecydowanie później niż w przypadku seryjnego mechanizmu różnicowego. Pozwala wyciągnąć auto z rycia przodem.. takie jest moje odczucie.

Reasumując troche dziwi mnie ta opinia ponieważ wynika z niej ze stosowanie szpery na asfalcei nie przynosi korzyści.. trochę to dziwne bo część aut ma to w serii (Focus RS, Integrator a są to fury przeznaczone na asfalt..)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

saxorulez napisał/a:
(Focus RS, Integrator a są to fury przeznaczone na asfalt..)

Jeszcze Megane r26 i pewnie kilka innych aut. Statystycznie jednak mamy więcej deszczowych dni niż słonecznych, a tam szperka jak znalazł :)
_________________
 
 
 

pit 
0 801 307 309
no i dobrze


auto: sej
silnik:: 1.1
moc: 40kwkm
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: z Gdańska

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

Barejka napisał/a:
michool_vt napisał/a:
pit, kupuj!! szpera pomoże ci się napędzić w trawie :D

:rotfl: :rotfl: :rotfl: LOL


ha ha ha :P
Nie ważne jak ważne że szybko ;D

Właśnie mam nadzieje że szpera pomoże uniknąć takiej sytuacji bez puszczania gazu.
_________________
W trosce o najlepszą jakość naszych usług informujemy że nad rozwiązaniem pańskiego problemu pracują nasi najlepsi specjaliści..
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

saxorulez napisał/a:
Reasumując troche dziwi mnie ta opinia ponieważ wynika z niej ze stosowanie szpery na asfalcei nie przynosi korzyści.. trochę to dziwne bo część aut ma to w serii (Focus RS, Integrator a są to fury przeznaczone na asfalt..)


Momento - nie mówilismy jeszcze o momencie ruszania z miejsca.
Tam szpera też ma swoje 5 minut szczególnie w samochodach o duzej mocy gdzie permanentnie dochodzi do buksowania kół.
Łukasz zwróc uwage że szpera w wymienionych przez Ciebie samochodach głównie ma pozwolić wykorzystac potencjał samochodu (chodzi o przyspieszenie).

Oczywiście ktoś powie że Rasciak ma szpere a i tak mieli w miejscu na pierwszych 3biegach - zgoda ale bez szpery mielił by na wszystkich 5ciu.

Szpera pomaga szybko jeżdzić po zakrętach i to jest bezsporna prawda!
Ale te seryjne szpery nie sa mocne (chodzi mi o spięcie dyfra) - po to żeby samochód był w miare komfortowy i nie zmuszał kierującego do ciagłej walki i koncentracji.

Co do półosi to zabójcze jest dla nich prawie każde oderwanie się kół od podłoża, bo wtedy szpera napędza takie koło do ogromnej predkości obrotowej i w chwili dotknięcia ziemi wystepuja olbrzymie napreżenia (seryjny dyfer kumuluje te siły) i niestety zdarza się że półos powie "good bye my love good bye", ale trzeba mieć naprawde DUUUUŻO mocy żeby ja szybko zamordowac :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

CHRZANEK napisał/a:
Ale te seryjne szpery nie sa mocne (chodzi mi o spięcie dyfra) - po to żeby samochód był w miare komfortowy i nie zmuszał kierującego do ciagłej walki i koncentracji.


Dokładnie, nie porównujmy seryjnych szparek z takimi stosowanymi w rajdach. Ta moja to lajcik, choć nie zmienia to faktu, ze przy pełnym bucie fura chce zmienić pas ;D
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

rasta napisał/a:
Dokładnie, nie porównujmy seryjnych szparek z takimi stosowanymi w rajdach. Ta moja to lajcik, choć nie zmienia to faktu, ze przy pełnym bucie fura chce zmienić pas


Quaife to ejst lajt - ale my tutaj rozmawaimy o Quaife, bo przecież pit nei chce jakeigoś chardkoru
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

pit 
0 801 307 309
no i dobrze


auto: sej
silnik:: 1.1
moc: 40kwkm
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: z Gdańska

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

saxorulez napisał/a:

Quaife to ejst lajt ...


Z tego co tu czytam to właśnie zastawiam się :D
_________________
W trosce o najlepszą jakość naszych usług informujemy że nad rozwiązaniem pańskiego problemu pracują nasi najlepsi specjaliści..
 
 
 

kubek13
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

Quaife to szpera heliakalna, która spina od 0 do 70% chyba, i robi to stopniowo. Dlatego trudno tutaj mowić o ilości spięcia w %, chyba że max spiecie. Podobnie jak Torsen i wisko-szpery wszelkiej maści - jak 1 koło idzie do góry, to szpera nie działa. Tylko płytki przenoszą zawsze część momentu na bardziej obciążone koło, bez wzgledu na to czy drugie jest w powietrzu , czy dotyka gleby.. Dlatego do sportu to tylko płytki. Na ulice quaife i tym podobne jest okey.
Tak ja to widzę, jeśli się mylę (a przecież mogę), proszę o wytrącenie z błędu.

A jeszcze apropos Kaaza - mam coś podobnego bardzo, a może producentem nawet był i Kaaz (do VW nazywa się to Bildon). Zakładam to w niedalekiej przyszłości do kolejnej skrzyni którą będę budował , tym razem 6-st. kłówkę ;) . Rozbierałem tego mojego Kaazo-Bildona , to bardzo proste urządzenie. Wygląda to tak, że w zależności od ułożenia płytek względem siebie, mamy spięcie na poziomie 40% bądź 80%.
Ostatnio zmieniony przez kubek13 Śro 15 Lip, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

Kazaa - bardzo dobre szpery.
Wg mnie najlepsze do Hond.

Co do zasady działania różnych szper to ja ekspertem niestety nie jestem.
Miałem doczynienia wyłącznie ze szperami mechanicznymi (ciernymi) bez żadnych "torsenów" "helików" czy "haldexów".

kubek13 napisał/a:
jak 1 koło idzie do góry, to szpera nie działa.


???

To o co kaman w takim razie ???
Jak stoimy jednym kołem na lodzie to tez nie zadziała ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kubek13
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

CHRZANEK napisał/a:
To o co kaman w takim razie ???
Jak stoimy jednym kołem na lodzie to tez nie zadziała ??


Szpera heliakalna ma opóźnienie i potrzebuje poslizgu by zadziałała. Tak przynajmniej rozumiem działanie tego typu diwajsóf.
Płytki spinają zawsze.
Przytoczę opis szpery płytkowej wyjaśniający róznice, np. ze strony Bildona:

cyt:''
The Bildon Motorsport clutch type LSD is a "1.5 way" differential, having a cam lock type of engagment. "1.5 way" means that under braking or on the "coast side" as it's sometimes referred, the differential is still acting on the wheels but to a lesser extent than a "2 way" which is still fully "locked" under braking. By contrast a "1 way" is fully open on the "coast side".

When power is applied, it immediately engages the clutch packs, which in turn loads the wheels. This means immediate reaction time. The Torsen or gear type of LSD must have slippage in order for it to engage both wheels which costs you time.

How clutch types differ from Torsen or gear type LSDs. As soon as you get one wheel off the ground the Torsen becomes an open differential, in order for it to work both wheels must have complete contact with the ground. When you lift a wheel after hitting a curb or a rock on stage and you are "on the gas" you instantly have no power. The clutch type LSD is not like that. The LSD will remain engaged when a wheel lifts."
 
 

pit 
0 801 307 309
no i dobrze


auto: sej
silnik:: 1.1
moc: 40kwkm
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: z Gdańska

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

Dodałem ankiete na najbardziej interesujące mnie pytanie. Klikać ;)

...
Na asfalcie w ciasnych szybkich czy wolnych zakrętach wewnętrzne koło i tak mieli,piszczy i się kręci wiec siłą rzeczy szpera musi działać w każdej sytuacji kiedy jedno koło traci przyczepnośc to oczywiste. Więc czy sucho czy mokro czy luźno to jeden pies ;)

coś takiego?
http://www.inter-rally.pl...-peugeot-106-ma

czy inne propozycje?
_________________
W trosce o najlepszą jakość naszych usług informujemy że nad rozwiązaniem pańskiego problemu pracują nasi najlepsi specjaliści..
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

Coś nie tak z ankietą, zaznacz max. liczbę głosów na 1.
Ja uważam, że na Quaife'ie da się upalać i jeździć po mieście. Taka szpera to jakiś kompromis. Co innegoi szpera płytkowa, tutaj mamy już pełen performance, do sportu tylko płytkowa.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

pit,

bierz Quaife - tylko upewnij sie co do ceny bo chyba powinno być troszkę drożej niż na tej stronie jest podane
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

pit 
0 801 307 309
no i dobrze


auto: sej
silnik:: 1.1
moc: 40kwkm
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: z Gdańska

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

Co do ceny się upewniałem, o specyfikacje (opis jakiś) muszę podpytać.
_________________
W trosce o najlepszą jakość naszych usług informujemy że nad rozwiązaniem pańskiego problemu pracują nasi najlepsi specjaliści..
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Śro 15 Lip, 2009   

pit, popraw ankietę :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 11