auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009 Swap 16v do Rallye 8v
Siema!
Jak w temacie - potrzebuję trochę informajci o swapie 16v do budy Rallye 8v. Jakie koszty? Jakieś specjalne potrzeby/przeróbki? Potencjalne problemy?
Zrobiłem wstępny rekonesans - uzbrojony silnik to ok 2500zł, co ze skrzynią? Ta z Rallye jak jest zestopniowana w porównaniu do skrzyni z GTI/VTS?
Ile może kosztować robocizna?
Czy zabiegi "legalizujące" swap (wbicie numerów do dowodu rej.) to dużo zachodów i kasy?
Z góry dzięki za odpowiedzi
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009
Mój mechanik to ogarniał kiedyś Szejom i mówił że temat znany i niezbyt uciążliwy... Dużo przyjemniej przerabia się rallyaka niż saxo 8v... Skrzynia chyba ciut krótsza... Koszty robocizny nie wiem jakie mogą być. Przerobić by trzeba było łapę silnika pod kompem no i wiadomo wiązke... Licznik jest dobry więc odpada nam ten koszt. Nie wiem przypadkiem coś na temat wrotnej pompy paliwa której w saxo 8v nie ma a w rallye chyba jest...
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009
ŁukaszS3 napisał/a:
Mój mechanik to ogarniał kiedyś Szejom i mówił że temat znany i niezbyt uciążliwy...
kurde przeciez to teraz moje auto, a nawet nie wiedzialem ze 16v w rallye potrzebuje jakis przerobek. To buda od Rallye nie jest taka sama jak S16 czy VTS?
Z papierami tez bym nie panikowal. Skrzynia z rallye ma przelozenia identyczne jak w s16 i ma odrobine krotsze glowne Zawias jest identyko. Troche inne sa polosie i piasty, ale jako calosc z rallye moze zostac. Kolejna przewaga rallye, to masa. Buda rallye jest mimo wszystko lzejsza: min. inne tylne szyby, brak elektryki, brak klimy itp. Jesli znajdzie sie ktos kto to potrafi zrobic na nieduze pieniadze, to sie oplaca.
Troche inne sa polosie i piasty, ale jako calosc z rallye moze zostac.
Są takie same, różnią się w zależności od roku modelowego.
Przem_106 napisał/a:
min. inne tylne szyby
A czym różnią się szyby w S16 i Rallye. Według mnie są takie same. Owszem w Rallye zdarzają się szybki nie uchylne, ale to rzadkość, większość ma uchylne takie jak w S16.
Ona jest chyba taka sama, jak kupowałem poduszkę to była ona do wszystkich modeli 106/Saxo. Więc łapa musi być ta sama. Różnice są pomiędzy mk1, a mk2.
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Pon 14 Wrz, 2009
martin.h napisał/a:
Ona jest chyba taka sama, jak kupowałem poduszkę to była ona do wszystkich modeli 106/Saxo. Więc łapa musi być ta sama. Różnice są pomiędzy mk1, a mk2.
Wydaje mi się że jest taka sama jak w saxo 8v ale mocowanie do silnika jest ponoć inne w 8v a 16v
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
Ona jest chyba taka sama, jak kupowałem poduszkę to była ona do wszystkich modeli 106/Saxo. Więc łapa musi być ta sama. Różnice są pomiędzy mk1, a mk2.
Wydaje mi się że jest taka sama jak w saxo 8v ale mocowanie do silnika jest ponoć inne w 8v a 16v
Ale mocowanie (łapa) jest przykręcone do błoku silnika, a nie do budy. Jak kupujesz silnik to raczej powinien być z łapą więc nic nie przerabiasz, co najwyżej podmieniasz łapę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach