Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Ile można zyskać na modyfikacji głowicy?
Autor Wiadomość

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   Ile można zyskać na modyfikacji głowicy?

Do założenia tego tematu skłonił mnie post użytkownika Peugeota 106 XSi 1.4 z forum 106. Brzmiał on tak:

Cytat:
Witajcie

Zaprezentuje wam efekty z obrobienia głowicy w motorze z tematu..Zostały przerobione kanały dolotowe, wylotowe, kolektor wylotowy, przpeustnica a wszystko dokładnie spasowane ze sobą.
Z uwagi na ograniczony budżet własciciela nie wykonywałem korekcji zaworów i stopnia spreżania a szkoda bo pare km dąłoby sie jeszcze urwać...
Silnik cały czas ma seryjny dolot, bardzo cienki wydech z katalizatorem
Program seryjny.

Bedzie wymieniany jeszcze wydech i będę robił remap komputera . Moc powinna byc ok 125 - 130 KM.
Wydech 4-2-1 da znacznie wiecej momentu w niskich obrotach czyli tam gdzie teraz generalnie go nie ma..

Całośc przeróbek obnizyła zuzycie paliwa o ok 0,5 litra



I teraz moje pytanie, czy możliwy jest przyrost 13 KM, poprzez przeprowadzenie ww. modyfikacji. Dla mnie wydaje się to naciągane strasznie, tymbardziej na seryjnym dolocie i wydechu, i to bez remapu. A może silniki serii TU koncernu PSA są tak podatne na modyfikacje?
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

martin.h, tez to mnie zadziwilo podobno komputer od wersji 100 konnej czyli przyrost 7 konny jest mozliwy, ale zeby az 13 przy zrobionej glowicy to watpie :crazy:
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

jesli zrobił prawdziwy porting z obróbką to imho przy takiej pojemnosci jest to możliwe
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

przy 1.4 ? 13KM z samej głowicy?? A jaki to w ogóle jest silnik i gdzie jest wykres przed i po?

teoria 4-2-1 vs 4-1 już dawno upadła i dobrze zaprojektowane kolektory działają tak samo
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

saxorulez napisał/a:
przy 1.4 ? 13KM z samej głowicy?? A jaki to w ogóle jest silnik i gdzie jest wykres przed i po?


Wykres po jest powyżej, przed nie ma. Silnik to seria 1.4 XSi, bodajże TU3... 13 KM jest z samej głowicy.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

a seryjnie ile to ma mieć 90KM ? to jest na kolektorze aluminiowym czy plastikowym
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

plastikowym... do tego jeszcze duzy porting glowicy + seryjny program?
troche spore przyrosty... ja nie odnotowalem takich ani w tu5j2 ani tu3m
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

saxorulez napisał/a:
a seryjnie ile to ma mieć 90KM ? to jest na kolektorze aluminiowym czy plastikowym


Seria 94 KM, kolektor plastikowy nie ruszony.

Też wydaje mi się to mało prawdopodobne, tym bardziej bez remapu.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   

w sumie wszystko jest możliwe :)

Wiecie są N grupy mające 150KM wiec może i ten silnik lubi takie mody.. Może seryjna głowica to jakaś skucha chociaż 94KM z 1.4 8v to już spore osiągnięcie w serii.. wiec pewnie i głowica jest dobra.

Ja nie mam zdania.. w 16v takich przyrostów się nie spotyka przynajmniej nie w TU

Oskar robił głowicę w 8v 1.6 i miał bardzo fajne przyrosty... nie pamiętam ile ale tam też ECU nie ruszane było
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

Trochę się temat wyjaśni jak poskładam swoje auto i wybiorę się na hamownię :devil: ale szczerze mówiąc o takich przyrostach to raczej marzę niż mam nadzieje...
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

Nie znam silników TU 8V, ale jezeli wszystko w głowicy było zrobione poprawnie to przyrost na poziomie 10% jest możliwy - nie tylko w tym ale w wiekszości silników benzynowych.
Być może ten egzemplarz sam w sobie już miał jakiś "bonus" od fabryki ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

podobno glowica w xsi jest wlasnie taka ze mozna w niej sporo poprawic... ale ile w tym prawdy to nie wiem.
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

qbus, tez o tym widzialem, ale zeby 13HP z delikatniej obrobki glowicy? o_O
_________________
Ostatnio zmieniony przez Barejka Wto 06 Paź, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

masz xsi to sie ciesz... :)
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

KarQ 
spieprzaj dziadu

auto: 500SEC i inne
silnik:: 5.0
moc: 326km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Skąd: WZ

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

A skąd pewność, że w serii auto legitymowało się seryjnymi 94 końmi :?:

Jakby przeprowadził obróbkę, dla trzech takich silników shamował je przed i po modyfikacjach, to wtedy można by wyciągnąć wnioski, a teraz to wróżenie z fusów.

Równie dobrze mogła być optymistyczna hamownia, albo najzwyczajniej błąd pomiaru.
_________________
EM-AIR SYSTEM
www.em-airsystem.pl
Wentylacja | Klimatyzacja | Chłodnictwo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 1.9 sekundy. Zapytań do SQL: 12