Wysłany: Pon 05 Paź, 2009 Ile można zyskać na modyfikacji głowicy?
Do założenia tego tematu skłonił mnie post użytkownika Peugeota 106 XSi 1.4 z forum 106. Brzmiał on tak:
Cytat:
Witajcie
Zaprezentuje wam efekty z obrobienia głowicy w motorze z tematu..Zostały przerobione kanały dolotowe, wylotowe, kolektor wylotowy, przpeustnica a wszystko dokładnie spasowane ze sobą.
Z uwagi na ograniczony budżet własciciela nie wykonywałem korekcji zaworów i stopnia spreżania a szkoda bo pare km dąłoby sie jeszcze urwać...
Silnik cały czas ma seryjny dolot, bardzo cienki wydech z katalizatorem
Program seryjny.
Bedzie wymieniany jeszcze wydech i będę robił remap komputera . Moc powinna byc ok 125 - 130 KM.
Wydech 4-2-1 da znacznie wiecej momentu w niskich obrotach czyli tam gdzie teraz generalnie go nie ma..
Całośc przeróbek obnizyła zuzycie paliwa o ok 0,5 litra
I teraz moje pytanie, czy możliwy jest przyrost 13 KM, poprzez przeprowadzenie ww. modyfikacji. Dla mnie wydaje się to naciągane strasznie, tymbardziej na seryjnym dolocie i wydechu, i to bez remapu. A może silniki serii TU koncernu PSA są tak podatne na modyfikacje?
martin.h, tez to mnie zadziwilo podobno komputer od wersji 100 konnej czyli przyrost 7 konny jest mozliwy, ale zeby az 13 przy zrobionej glowicy to watpie
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pon 05 Paź, 2009
w sumie wszystko jest możliwe
Wiecie są N grupy mające 150KM wiec może i ten silnik lubi takie mody.. Może seryjna głowica to jakaś skucha chociaż 94KM z 1.4 8v to już spore osiągnięcie w serii.. wiec pewnie i głowica jest dobra.
Ja nie mam zdania.. w 16v takich przyrostów się nie spotyka przynajmniej nie w TU
Oskar robił głowicę w 8v 1.6 i miał bardzo fajne przyrosty... nie pamiętam ile ale tam też ECU nie ruszane było
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Trochę się temat wyjaśni jak poskładam swoje auto i wybiorę się na hamownię ale szczerze mówiąc o takich przyrostach to raczej marzę niż mam nadzieje...
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 06 Paź, 2009
Nie znam silników TU 8V, ale jezeli wszystko w głowicy było zrobione poprawnie to przyrost na poziomie 10% jest możliwy - nie tylko w tym ale w wiekszości silników benzynowych.
Być może ten egzemplarz sam w sobie już miał jakiś "bonus" od fabryki ??
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: 500SEC i inne
silnik:: 5.0
moc: 326km Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2009 Skąd: WZ
Wysłany: Wto 06 Paź, 2009
A skąd pewność, że w serii auto legitymowało się seryjnymi 94 końmi
Jakby przeprowadził obróbkę, dla trzech takich silników shamował je przed i po modyfikacjach, to wtedy można by wyciągnąć wnioski, a teraz to wróżenie z fusów.
Równie dobrze mogła być optymistyczna hamownia, albo najzwyczajniej błąd pomiaru.
_________________ EM-AIR SYSTEM
www.em-airsystem.pl
Wentylacja | Klimatyzacja | Chłodnictwo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach