w sumie to nie wiem dlaczego tak mało o tym aucie (silniku) jest eterze, bo tak chyba delikatnie mówiąc klepie na głowę fordowskie 2,5T montowane w nowej foce rs... auto w serii 340 kuca i 450Nm-> dostępne od 1600obr!! przy wadze 1450kg... czy ktoś ma jeszcze jakieś pytania ?
fajnie, fajnie ale to raczej konkurent nowego 3.0 biturbo z Bmw. 2.5 "forda" to relatywnie stara konstrukcja volvo z konca lat 80tych. Wtedy byla bardzo nowoczesna. Poza faktem, ze jest cala aluminiowa to nie ba tam zadnych nowinek.
Ma to tez swoje zalety, koszt serwisowania silnika volvo jest bardzo tani, i jednostka jest prosta i malo awaryjna. W nowym silniku audi zaraz sie okaze, ze wymiana rozrzadu to 12tys, chyba ze to wlasnie jest rewolucja w nowym silniku w stosunku do V6/ V8
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 26 Paź, 2009
Stf napisał/a:
w sumie to nie wiem dlaczego tak mało o tym aucie (silniku)
Może dlatego że to VW.
I żeby była jasność nie chodzi mi o jakąs antypatię do VAG.a, wprost przeciwnie - uwazam że silniki 1,4TSI to majstersztyk (turbo + kompresor).
Inne silniki które się przewinęły przez ostatnie lata w holswagenie też były bardzo ciekawe:
1,8T 20V (technika pięciozaworowa)
VR6 i VR5 (silniki widlasto/rzedowe)
W8 (tego to do dziś nie rozkminiam z czego to powstało)
W12 (2xVR6)
TFSI (bezpośredni wtrysk paliwa w silniku benzynowym)
Co by nie mówić to były bardzo ciekawe konstrukcje.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Silnik z TTRS to zadna nowa konstrukcja, tylko audi "przerobiło" 2.5 z Jetty w usa.
Fabryka z tego co wiem nie do konca trzyma serie, a juz na pewno nie ma giftów. Ale ogólnie silnik super, choc znam jedno 2.0 turbo które go niszczy
auto: PUG 307SW
silnik:: EW10A
moc: 140km Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Sie 2009 Skąd: WJ
Wysłany: Pon 26 Paź, 2009
mi się wydaje jednak ze ten silnik wywodzi się z bardzo dobrze znanych i lubianych 2.2 turbo i 2.3 20V silników wytrzymujących duże moce i posiadających piękny dźwięk
mi się wydaje jednak ze ten silnik wywodzi się z bardzo dobrze znanych i lubianych 2.2 turbo i 2.3 20V silników wytrzymujących duże moce i posiadających piękny dźwięk
Tak jest marketingowo sprzedany... ale jest to jetta usa.
auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km Pomógł: 36 razy Dołączył: 07 Gru 2007 Skąd: Wawa
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009
CHRZANEK napisał/a:
W8 (tego to do dziś nie rozkminiam z czego to powstało)
Dwa silniki VR6 z uciętymi dwoma cylindrami, połączone wspólnym wałem pod kątem 72 stopni.
Ogólnie kibel z tego co czytałe, awaryjny strasznie i nie jedzie.
Marek23 napisał/a:
choc znam jedno 2.0 turbo które go niszczy
_________________ 658,94:1 - nezoP
smalec [Usunięty]
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009
w8 bardzo awaryjny i niepraktyczny silnik. w osiągach świetnie sprawdziłby się z doładowaniem (pod 400KM w passacie i torsen), ale pod maską nie ma miejsca nawet żeby rękę włożyć a co dopiero turbo lub kompresor montować.
Fabryka z tego co wiem nie do konca trzyma serie, a juz na pewno nie ma giftów
powyżej masz wykres na maha u Poniedziałka. 333km na hamowni która nieco zaniżała (przynajmniej jak ja się hamowałem to wyszło mi tam po remapie 187km- dzień później na mineralnej 204) więc co do mocy to chyba nie ma wstydu. Po lajtowym programie wychodzi 390 kuca. Dla jednych to mało dla innych wystarczająco. Ten samochód w serii robi 0-200 w 15,9sek i ćwiarę w 13,0. To są wyniki podobne do m3 e92. Po programie na okolice 400kuca przypuszczam że będzie niska 12tka i okolice 14sek 0-200. To już osiągi mniejszości sporotwych aut na rynku. A i haldex tam jest którejś już generacji - podobno nie ustępuje torsenowi- niektórzy twierdzą że nawet lepszy. Poczekajmy na czasy z pętli.
_________________ 0-1
smalec [Usunięty]
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009
haldex jest 4-tej generacji, to samo co np. w s3 8p i nowym golfie rs. różni się od poprzedniego nieudanego moim zdaniem napędu tym, że (z tego co mi wiadomo) stale przekazuje 10% mocy na tył (max 50%) i ma czujnik przeciążeń. jak wchodzisz ostro w zakręt to auto samo zapina tylną oś...
próbowałem bawić się haldexem 3 generacji w volvo xc70 ale to była walka z wiatrakami, tył dołączał się na pół sekundy w środku zakrętu, niespodziewanie i bardzo szybko.
jak dla mnie dłubnięte ttrs ma zajebiste parametry, szkoda tylko, że w gejowatej obudowie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach